05 במאי, 2010

שאו ברכה

בקרוב תיפתח חנות חדשה וראשונה בישראל של מותג מוצרי הנייר וכרטיסי הברכה - Turnowsky. אתם מוזמנים להפסיק לאלתר ברכות יומולדת על ספחים של כרטיס אשראי

כל אחד יודע שחצי מהכיף בלקבל מתנה הוא לקרוא את הברכה. ואם כרטיס הברכה מספיק מושקע, אתם בקושי צריכים לשרבב שם "שמחים שאתה עוד איתנו סבא" וסגרתם סיפור. הבעיה מתחילה אם כן, בלמצוא כרטיס מושקע מספיק (שישכיח מבעל השמחה שקניתם לו נר ריחני – גם בשנה שעברה), כזה שבשבילו היינו צריכים בדרך כלל להרחיק עד לחנויות paper house נישתיות בחו"ל, ואז לשכוח איפה שמנו אותו בדיוק ברגע שצריך לצאת מהבית.

אז החל מיום חמישי הקרוב, כבר לא חייבים לנסוע רחוק. השבוע, ייפתח סוף סוף גם אצלנו סניף דגל רשמי וראשון למותג Turnowsky הוותיק, שמציע כבר למעלה מ-50 שנה מוצרי נייר מרהיבים לרשתות גדולות באירופה, בארה"ב ("Barnes & Noble"), במזרח הרחוק, באוסטרליה, ומעתה גם בתל אביב. החנות (שעוצבה בידי האדריכליות לימור מוג'ה וגילת בלום), ממוקמת בבניין שנבנה בשלהי שנות ה-20 וכיום מיועד לשימור (ואף משתתף באירוע "בתים מבפנים"), מרכזת את מגוון מוצרי החברה, שאולי ראיתם וחמדתם בשנים האחרונות ליד קופות בחנויות מובחרות ברחבי ארץ.

וולטר טורנובסקי, שעלה לארץ מאוסטריה בתחילת שנות ה-20 והחל להפיק חוברות לעידוד התיירות בארץ, פתח ביחד עם בתו רחל ובנו דן חברה משפחתית לעיצוב מוצרי נייר לחברות ממשלתיות ומסחריות (ביניהן לוחות השנה של "אל-על", משרד התעשייה והמסחר, "גוטקס" ועוד). שנת המפנה היתה ב-1977 (הכי לא מקורי), בה יצא לראשונה לוח שנה תחת שם המותג המשפחתי "טורנובסקי", אשר הפך עם הזמן לבינלאומי והחל להציע מוצרים נוספים כמו ניירות מכתבים, ניירות עטיפה, סימניות, פנקסים, שקיות מתנה ועוד, כולם בעלי תבליטים קטנים וכתב יד עיצובי מובחן (אשר העניק להם עשרות פרסים בתחרויות בעולם).

אבל אנחנו כאמור יותר בעניין כרטיסי הברכה המשגעים שלהם, הלקוחים ממקורות השראה שונים (וללא נוסח מובנה מבפנים) – החל מחיות ונופים עתירי פרטים, דרך ציורי ילדים ועד פולקלור יהודי. לאחרונה אף נודע לנו שכל מוצרי החברה זכו לתקן הבינלאומי FSC לשימור יערות, לפיו ניטע עץ – במקום כל אחד שנכרת לצורך ייצור הנייר. וכך, עם תחושה ירוקה בלב ומעטפה שלא עשויה משער "לאישה" ביד, הצלחנו לשקם את מצאי הניירת המשפחתי ואף לשדרג את מתנת יום הנישואין שלנו בכמה רמות (לא ייאמן מה נייר עטיפה נכון יכול לעשות ל-200 גר' גרעינים שחורים).

כרטיס ברכה מעוצב – 10.90 ש”ח
להשיג ב-"טורנובסקי", בן זכאי 3, תל אביב, טל': 03-5603803 (באתר ניתן לצפות בעולמות ההשראה העיצוביים השונים לכל כרטיס)

החנות תיפתח רשמית ב-7.5.10 כחלק מאירועי בתים מבפנים – דף החנות באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה