14 ביוני, 2010

רס"ר פפיון

מעצבת התכשיטים תמר גרטנברג יצרה סדרת שרשראות פפיון יפהפיות, המשלבות בתוכן דרגות ואלמנטים צבאיים. הצדענו, הכתפנו שק וסידרנו לעצמנו אפטר בהול עם אחת מהן

אתמול נזכרנו בחיילת אמיצה אחת ששירתה איתנו בבסיס והייתה נוהגת למרוד במראה הזהה שנכפה על כולנו, ולהשתמש מדי פעם בפרצות שהותירו לה חוקי הרס"ר – כדי לייחד עצמה מהשאר: פעם הפתיעה עם קארה אדמוני, פעם עם קרחת סקסית, פעם סנדלי רצועות שחורים מעוצבים, פעם עם מכנס אל"ף שהנמיכה ופעם אפילו חתמה במיוחד על חצאית צבאית ארוכה שהצרה למידתה. אם יש מישהי שהצליחה להוציא את המיטב מתקופת הזית והפלאפלים (מי בדרגות ומי בשק"ם) זו ללא ספק אותה חיילת. או יותר נכון היא והמעצבת תמר גרטנברג, שקולקציית השרשראות המדהימה שיצרה בעזרת דרגות צבאיות –  גרמה לנו להצדיע לה מיד.

 

תמר, בוגרת לימודי עיצוב קרמי ופיסול ב"בצלאל", לימודי אמנות ב"מדרשה" וגם במרכז לאמנות ועיצוב Escolla Massana שבברצלונה, מעצבת מאז 2005 תחת המותג שלה "תמרה" קולקציות תכשיטים ואקססוריז לערב, לכלות וליום-יום, המחברות בין עולם האמנות, האופנה והפיסול, עשויות לרוב מבדי עילית, פריטי וינטג', תחרות מובחרות, צווארונים ישנים ואבני חן, אשר בעזרת עבודת יד מדוייקת הופכים תחת ידיה של תמר לאביזרים מעודכנים בעלי נוכחות צבעונית, יפהפייה ופסיפסית.

 

תמר, שפתחה לפני ארבעה חודשים חנות סטודיו יוצאת דופן ומושקעת במתחם שוק הפשפשים שביפו, מספרת כי ההשראה ליצירה שלה מגיעה תמיד מתוך החיבור האישי עם החומרים המיוחדים שהיא מוצאת בארץ ובחו"ל – עם עדיפות כמובן לאלו העתיקים ביותר. כך לדוגמא, שרשרת הפפיון שבחרנו, העשויה מתליון בד שחור שעוצב כסרט דרמטי וגדול – נוצרה דווקא בעקבות מפגש עם הדרגות הצבאיות המשולבות במרכזו, שקיבלו אצל תמר משמעות חדשה ואופנתית. התוצאה מהחיבור בין הבד הכהה ובין דרגות הנגדים הנוצצות בזהב או בכסף, שמותקנים יחד על שרשרת חוליות מאסיבית קצרה – מתאימה מאוד לשילוב על חולצות כפתורים סגורות או גופיות סבא פשוטות, ומעניקה לוק סקסי, מלחי ויוקרתי למדי.

 

ואם זה מה שיכול לצאת מדרגת רס"ר, נותר רק לדמיין מה אפשר לעשות עם פלנלית, חוטר ומצנפת הסוואה.  

שרשרת פפיון – 330 ש"ח (קיימת במספר דגמים)
להשיג ישירות מהמעצבת – "תמרה", רבי פנחס 16 (שוק הפשפשים), יפו, טל': 03-5188610, 052-8608721, וגם ב-"קפה ביזאר" (בן יהודה 150, תל אביב), "Jerry" (תל אביב); "יוסף" (תל אביב); "לילה מיסט" (תל אביב); "זנוקה" (קריית מוצקין); "אלזה" (ירושלים), "נקודותיים" (חיפה)
לצפייה בקולקציות נוספות היכנסו לדף הפייסבוק של "תמרה" או לאתר

[PSGallery=kanjtgwdu]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה