01 בספטמבר, 2013

ריקוד המכונה

מיקי חייט פרא אוחנה מצייר בעזרת חוטים ומכונת תפירה דיוקנאות אמנותיים שאתם נופלים. כזה עוד לא ראיתם

מכירים את האנשים האלה, שנופלת לידיהם פתאום מכונת תפירה, ואז תוך כדי תנועה והתנסות, בלי לפתוח חוברת בורדה אחת, מגלים שבתוכם מסתתר אמן ציור בחוטים? אה, רגע, לא מכירים? אז הנה, הגיע הזמן: מיקי אוחנה, או בשמו היותר קולע בול – "חייט פרא". כזה עוד לא היה לנו.

הכל התחיל לפני שמונה שנים בערך כשמיקי קיבל במקרה מכונת זינגר אייטיזית וחמודה, שיחק קצת עם החוטים והטכניקה באופן עצמוני, עד שנולדו פתאום מבין האצבעות הזריזות שלו בובות פראיות ומדליקות לקטנים ולגדולים. משם, הוביל הדגדוג הבלתי פוסק באצבעות (תבדוק את זה, חבר) לצורך עז ליצור עוד ולראות לאן ימשכו אותו החוטים. מיקי, שמגיע במקור מתחום האנימציה והאמנות, למעשה מאייר בעזרת מכונת התפירה שלו, כשהבדים משמשים כקנבס והמחט כמכחול. ללא כל תכנון או שרטוט על הבד – מובילות התנועות המקצועיות שלו וההשראה שהוא שואב ליצירת דיוקנאות, דמויות מאוירות או סיטואציות סוריאליסטיות ומורכבות, שלא חוזרות על עצמן פעמיים. אבל הקסם הזה מתרחש לא רק על בד: מיקי מספר שהוא מוצא את עצמו מאייר מכל חומר שבא לידיו, כך שתמצאו אצלו בסטודיו המקסים שפתח במתחם 21 החדש בעיר התחתית בחיפה, גם פסלי מכוניות קטנות ותכשיטי אווירונים שפיסל מחוטי ברזל, ואפילו ציורים על עץ שיצר בעזרת אקדח סיכות. את עבודות האמנות על בד הוא דואג למסגר בריבועי עץ יפהפיים, ולאחרונה אף החל לייצר מהם תיקי שרוכים, שתוכלו לשאת אתכם לכל מקום, ולקחת בחשבון שיעצרו אתכם שבע-מאות פעם ביום לשאול "סליחה, מאיפה זה?".

אז אם אתם בסביבה, בואו להגיד שלום לחייט הכי לא מתורבת בסביבה.

ציורי חוטים על בד – 280-1,200 ש"ח, פסלי ותכשיטי ברזל – 220 ש"ח, בובות לילדים ולמבוגרים – 180-490 ש"ח, תיקי גב לבנים עם רקמה שחורה – 350 ש"ח.
להשיג בסטודיו של "חייט פרא", סמטת נחום דוברין 7, מתחם 21 בעיר התחתית, חיפה, טל': 052-6216175, wildt.miki@gmail.com; וגם בחנות "אסופה", יהודה מרגוזה 8, שוק הפשפשים, יפו.

 

על הברזלים. תכשיטי ופסלי ברזל של חייט פרא (צילום: רועי פרידמן)

 

 

 

 

אתם יורדים? הסטודיו של מיקי בעיר התחתית בחיפה (צילום: רועי פרידמן)

 

 

 

 

חייבים לראות כדי להאמין. ציורי רקמה על בד של מיקי (צילום: רועי פרידמן)

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה