05 בנובמבר, 2014

רינת בארץ הצלילים

אסופת השירים החדשה של רינת הופר, שראתה אור גם במופע מוזיקלי ואלבום נילווה, מרטיטה לשלומית כהן-אסיף את הלב

יש לה מזל למשוררת רינת הופר, לא רק שהיא מיטיבה לכתוב שירים לגיל הרך, היא יודעת לתרגם אותם לשפת האיור ואינה נזקקת למאייר חיצוני שיתאמץ לתת למילים שלה תרגום ויזואלי משלו. בכך מצליחה רינת הופר מזה שנים להקסים את ילדי הגיל הרך ואת הוריהם בשירים קליטים, שנונים וקולחים. למדף הספרים שלה מתווספת אסופת שירים הנושאת את הכותר "ענן על מקל" ומכילה מבחר משלושה ספרים קודמים: "שירים מקופסאות גפרורים", "קיפודה עם מזוודה", ו"ציידת הנמשים":

"אל מקומות שטופי שמש
וריקים מאנשים
עמלי יוצאת לבדה
לצוד לה נמשים.

שם, בימים בהירים וחדשים
השמים מלאים ניצוצות של נמשים.

כמו אלף שמשות קטנות
עמלי אוספת אותם על הפנים,
ושומרת…לימים מעוננים".

במרכז השירים תמונות שונות מחייה של עמלי, ילדה חולמנית, תמימה וסקרנית המצליחה להתבונן במציאות דרך משקפי החלום, היא משרטטת קווים ויוצאת מהם, היא יוצרת צורות וצבעים. וכך בשיתוף פעולה מלא  השתיים – רינת הופר ועמלי מעמידות עולם שירי, קצת עירוני, קצת לא. ומזמינות את הילד הרך ואת הוריו  לעולם פנימי, ריתמי וקצבי. בשיר המקסים "קוקו" כותבת הופר:

"כשאין לעמלי משהו מיוחד לעשות,
היא יושבת לה סתם ומגדלת שערות.
היא עוצמת עיניים ומתחילה לקוות
שיצמחו לה בינתיים צמות צהובות,
או לפחות קוקו ארוך ומתולתל
כמו של סיגל".

השירים בספר הופקו למופע מוסיקלי וראו ראו בתקליטור הנושא את השם "ענן על מקל" בלחניו של דידי שחר. זהו מופע לארבעה: ירדן בר-כוכבא, דידי שחר, עידן אלתרמן וטל בלכרוביץ. ארבעה מופלאים שמצליחים להביא לבמת תיאטרון הילדים של ארצנו הקטנטונת את אחד המופעים המוסיקליים היפים ביותר והמרגשים ביותר. הילדה מאיה בת ה7- שצפתה במופע הזה פעמיים מחכה לפעם השלישית.

"ענן על מקל" כתבה ואיירה רינת הופר (עורכת: יעל גובר. הוצאת זמורה ביתן 2014) – 48.6 ש"ח בבוקנט (במקום 54 ש"ח)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה