11 בפברואר, 2013

רוקדים כל הדרך לספה

הסדרה "צעדים" של ערוץ 1 סוקרת את תרבות המחול והריקוד של החברה שלנו, ותבהיר לכם סופית למה לכולם פה בוער לזוז

אם יש משהו שפעם ידענו לעשות ואף אחד לא מאמין לנו – זה פירואט. כי מאז שלבשנו גרביונים ובגד בלט עברו הרבה מים בירקון ועדיין, יש לנו חיבה לא מבוטלת לתחום המחול (פלוס חלום שלא עוזב להיות יום אחד הסולנים של בת שבע). ולכן כמה שמחנו כשיצא לנו לתפוס סדרת תעודה ישראלית מרשימה, מרתקת ומושקעת, שכל כולה עוסקת במחול ישראלי.

"צעדים", סדרת דוקו בת שני פרקים בלבד (רוצים עוד!), סוקרת את היסטוריית הריקוד בחברה הישראלית, מהתנועה החלוצית, דרך הורה וריקודי-עם, הקמת להקת בת שבע ופסטיבלי המחול המודרני, ועד מבול הכוריאוגרפיים העכשוויים, שנוגעים ומשפיעים ביצירותיהם על עולם הריקוד הבינלאומי כולו. זיהינו שם קטעים ממופעים בלתי נשכחים שראינו ("קיר" של אוהד נהרין, ברור), הבנו מה עשתה ההקמה של סוזן דלל לתרבות כולה, למדנו על להקת ענבל שפעלה בשנות החמישים ושימרה את הפולקלור של יהודי תימן (בה רקדה אמו של הכוריאוגרף ברק מרשל). מעבר לקטעי ארכיון עשירים ונדירים, וראיונות עם כל הרקדנים שאנחנו אוהבים, שלא לומר מעריצים (יסמין גודר, שרון אייל, ליאת דרור וניר בן גל, נועה ורטהיים ועדי שעל, רנה שיינפלד, טליה פז ועוד), תתפסו שם גם הדגמות של צעדים ותנועות פורצות דרך וגם קטעי וידאו-דאנס סוחפים מתוך יצירות חדשות ובועטות, שעושות חשק לזוז על הספה (עם כל הכבוד להומלנד, מתי בפעם האחרונה זה קרה לכם?). בהתאם לשם ולנושא הסדרה, גם בצפייה תנועו צעד אחרי צעד יחד עם העריכה קדימה ואחורה בזמן, סביב מקורות ההשראה והתהוות המחול המודרני המקומי, החזון העכשווי של כל יוצר ומה זה בכלל אומר ריקוד ישראלי. רמז: לא ברור.

לסיכום – תלחצו בעוד שבוע בשלט על ערוץ 1, ותגידו תודה למי שהמציא את השידור החוזר.

הסדרה "צעדים" של הערוץ הראשון (שני פרקים בני 55 דק')
חלק א' ישודר שוב ב-17.02.13, בשעה 21:05 (וגם בשבת 23.02.13, 13:00); חלק ב' – ישודר שבוע לאחר מכן, 24.02.13 (עקבו אחר לוח השידורים). במאי: גבריאל ביבליוביץ', מפיק: אסף אמיר, עורך: גל מוג'ה, מוזיקה מקורית: בום פם, אורי בראונר כנרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה