02 בינואר, 2013

רד הוט צ'ילי פפרס

המרגריטות הקפואות, הביסים החריפים והאווירה במקסיקנית החדשה של האחים ירזין, החזירה אותנו מיד לצ'ימיצ'נגה המיתולוגית ולטיול הגדול למרכז אמריקה. ואמוס מוצ'אצ'וס!

אומרים שריח הוא החוש שהכי מעורר זיכרונות. אצלנו משום מה, דווקא הטעם מצליח מיד להעלות נשכחות מהעבר (מה שנקרא – לי כל ביס נושא מזכרת). כך יצא שכבר בשלוק הראשון מהמרגריטה הקפואה של Taqueria (המסעדה המקסיקנית החדשה של האחים ירזין), חזרנו בטיסה עשר שנים אחורה לערב שמח בצ'ימיצ'נגה ז"ל (של אותם אחים מוצלחים), ומשם בצ'ארטר לטיול הגדול במרכז אמריקה. הרצאה בלמטייל, מישהו?

"טאקרייה" הצבעונית והתוססת, שנפתחה לפני פחות מחודש באזור שהשתפץ לאחרונה בפאתי גן החשמל בתל אביב, מציעה אוכל רחוב מקסיקני אסלי טרי, טעים ולא יקר, לצד אווירה עליזה, צוהלת ואותנטית. זה אומר שעם הכניסה פנימה, תרגישו כמו בפאב מקומי בטיחואנה, שהקהל בו סיים זה עתה לצפות בקרב אגרוף מסורתי, ורק נפתח לו התיאבון. מהמטבח הפתוח תוכלו להזמין מנות חלוקה כיפיות, נשנושי נאצ'וס, מנות אישיות (בשריות, צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן), עשרות סוגי טקילה וספיישלים מתחלפים (כמו תירס הוואנה חריף על קלח). או פשוט לעשות כמונו ולדגום מכל מנת דגל בתפריט, המחולק לפי 3 תחנות חובה בכל מטבח המקסיקני: קאסדיות (שתי טוסטדות שהגיעו מכוסות בהר של גוואקמולה ודג, או עוף בצ'יפוטלה עם גבינה וחלפיניו, 28-36 ש"ח); טאקוס (בצק תירס פריך המוגש פתוח ומוכן כאן בעבודת יד ללא גלוטן, 28 ש"ח), עם הפתעות כמו רצועות סטייק, כתף חזיר בבישול איטי עם אננס או הכי קלאסי – פריחולס (תבשיל שעועית שחורה). מי שלא מפחד מחריף, שווה ללכת על בוריטוס (הגרסה המקומית לראפ או לאפה דקיקה, 38 ש"ח) שלקחנו עם "פויו ורדה" (עוף צלוי בגריל, סלסת טומטייו ירוקה, אורז, שעועית, גבינה, פיקו דה גאיו, שמנת חמוצה, סלסה ורדה וחסה). אבל כל זה כאמור, רק תירוץ שהוגש לצד גולת הכותרת: המרגריטות הקפואות והמרעננות (בריין-פריז, התגעגענו), בטעם ליים על בסיס טקילת הבית (28 ש"ח), שנשאבו כמו טרופית, איזנו את רמת החריפות והקפיצו את רמת הצחוקים.

לקינוח טבלנו צ'ורוס (טבעות חמות ופריכות של בצק משונן ומסוכר) בצלוחית שוקולד נוזלי, ופתחנו כפתור בלי שאף אחד שם לב. בקיצור, מחפשים שותף לטרק חוזר באזור מרכז גן החשמל. המוצ'ילה עלינו.

Taqueria – מזללת אוכל רחוב מקסיקנית
לבונטין 28, תל אביב
, טל': 03-6005280 (שעות פעילות כעת 18:00-01:00, בהמשך תפתח גם בצהריים)

 

 

את מוכרת לי מאיסלה דה מוחרס. Taqueria

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה