12 באוגוסט, 2009

רבע לשש

הספר המתוק "אמא הולכת לכיתה א" שכתבה תרצה אתר לבתה, מעביר בנעימים את שנת הלימודים הראשונה בעזרת שירים המתאימים לבני השש והוריהם כאחד

הורים יקרים, חזקו ואמצו. השעון מתקתק, ובעוד ימים אחדים אפשר יהיה לציין בסיפוק ששלושה רבעים מהחופש הגדול כבר מיצינו (שלא לומר – ריצינו). למרבה הצער, אין כאן ניכוי שליש על התנהגות טובה, וכך סביר להניח שתמשיכו לפזר כספים, איומי סרק ומשולשי פיצה לכל עבר עוד שלושה שבועות לפחות. אבל אז הכל ייגמר, שקט גדול ומבורך ישתרר מסביב ואתם תקבלו לידיכם בחזרה את עולם המבוגרים, כולל מרכזי הקניות, המדרכות, הגנים הציבוריים בשתיים בלילה וכל המשתמע מכך. בינתיים – דעו שאומה שלמה עומדת מאחוריכם. גם כדי לספק לכם תמיכה מורלית, ברור, אבל בעיקר כדי שהתור יתקדם כבר ואפשר יהיה לקנות את ספרי הלימוד שברשימה הארורה.

ההורים היחידים שמבלים את קצה קצהו של החופש הגדול בחיוכי גאווה ודמעות נוסטלגיה, הם הוריהם של הסטודנטים למדעי האוריינות, הלא הם הגמדים המתוקים והנרגשים שהילקוט עדיין גדול עליהם בשלוש מידות, אבל באחד בספטמבר הם יישירו מבט אל המורה החדשה ויקוו שתהיה נחמדה, שלא תצעק ושתרשה לצאת באמצע השיעור לעשות פיפי. במקום קלמרים ממותגים ומחברות מתוחכמות, נמליץ לציין את האירוע המכונן ברכישה סמלית של ספר שיצא לאור בימים אלה בהוצאה מחודשת –  "אמא הולכת לכיתה א", שכתבה תרצה אתר הנפלאה לבתה, יעל, לפני למעלה משלושים שנה. הספר, שיש בו שירים קצרים על שנת הלימודים הראשונה ואיורים בעיפרון בדוגמה של מחברת (כולל שורות ריקות, המאפשרות לילד להשתתף ביצירה) מספק חוויית קריאה תמימה ומקסימה להורים ולילדים. רגע לפני שבני השש שלכם לומדים לקרוא לגמרי בעצמם, נסו לשנורר מהם עוד כמה דקות של חסד וקראו יחד איתם את הספר הזה לפני השינה. תראו שתקומו עם שיר חדש בלב.

"אמא הולכת לכיתה א" מאת תרצה אתר (איורים: מיכל אפרת) – 54 ש"ח
להשיג בקרוסלה, רוטשילד 27, תל אביב, טל': 03-5603750

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה