24 בנובמבר, 2013

רבותי, ההיסטוריה מאויירת

שני ספרי קומיקס מחיים מחדש דמויות קלאסיות מ"דבר לילדים" למען הדור שאוטוטו ישכח איך מדפדפים

אנחנו תמיד מאד מתרגשים מספרי ילדים חדשים, אבל רק כשאנחנו נתקלים בקלאסיקות ישנות שגדלנו עליהם – יוצא לנו ישר מן משהו דודתי בסגנון:  "אוווו…. יובלי, את זה אתה חייב להכיר!".

כך קרה למשל עם שני ספרים יפהפיים מסדרה חדשה-ישנה, שהולכת לככב אצלנו ערב ערב בשעת סיפור, בדוק. ספריית נח, הוצאת קומיקס חדשה לגיל הרך, שהקימו רותו מודן וירמי פינקוס – לקחה שני כוכבי קומיקס מהשנים שלפני קום המדינה וקום הוי.או.די: "אורי כדורי" (שאייר אריה נבון וכתבה לאה גולדברג, 1938-1934) ו-"מר גזמאי הבדאי" (של לאה גולדברג, 1946-1945), והחליטה להחזירם למען הדור שאוטוטו שוכח איך מדפדפים. הדמויות שהפכו לאבני דרך בספרות הילדים העברית והחרוזים של גולדברג שעובדים גם 80 שנה אחרי שנכתבו ("בתחילה אני יודע, / בידי היה מטבע, /  ונפל מתוך היד/ לבקבוק של לימונד") – יצאו מחדש בגרסה שתכיר לילדים של היום את האבות המייסדים של "זבנג" או "הברווז". לאורי כדורי למשל, שכיכב ב"דבר לילדים", איירה מודן 7 טורים בגרסה חדשה משלה, הוסיפה כלב דני ענק והחייתה באופן מרהיב את אחד מראשוני גיבורי הקומיקס העבריים. כך גם העלילות המופרכות של גזמאי הבדאי, שפינקוס יצר בצבעי עיפרון נאיביים (ובהשראת האיורים המקוריים של נבון) – יתנו לגזמאים הקטנים שלכם הזדמנות להכיר שפה וקצב אחר, ולעקוב עם האצבע משבצת אחרי משבצת – בדיוק כפי שעשה כנראה דוד שלהם, כשסירב לישון.

ובקיצור, פלוטו, יש לך חברים חדשים על המדף.

שני הספרים – "אורי כדורי" (חיבר: אריה נבון, חרזה: לאה גולדברג, ציירה: רותו מודן, 32 עמ'); "מר גזמאי הבדאי" (כתבה: לאה גולדברג, צייר ירמי פינקוס, 32 עמ'); ספריית פועלים בשיתוף ספריית נח – מבצע 1 + 1 חינם בחנות "המגדלור" (64 ש"ח לשניהם, במקום 128 ש"ח) וגם באתר ההוצאה.

ערכו: גדעון טיקוצקי ונרי אלומה, עיצבה: גילה קפלן. הספרים נבחרו על ידי "ספריית פיג'מה" ומהדורה בכריכה רכה תחולק לילדי גנים המשתתפים בפרויקט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה