10 בספטמבר, 2017

ראשית, קריאה

אחרי שהתארחה אצלנו במדור המלצות ספרי ילדים משובח, עשתה עטרה אופק את הצעד המתבקש ועברה להתלהב בפומבי בעמוד פייסבוק רשמי, אבל רק מחומרי דפדוף מעוררי-התלהבות באמת. קריאת ולייק חובה

לא תאמינו איזו מתנה קיבלנו לחג: עמוד פייסבוק של המלצות על ספרי ילדים, מבוגרים ומיני הגנבות כלליות לחיים, מאת חותמת האיכות, מסננת הברָרַה, אשפית התמלילים – האחת והיחידה ששוה לקחת אתכם לכל סיבוב בחנות ספרים – ליידי עטרה אופק. וכל מי שמכיר אותנו לא מאתמול, יודע באיזו מתנה שווה מדובר.

אחרי כמה שנים בהן היה לנו הכבוד והזכות לארח אותה אצלנו "בסלון של מרמלדה" בטור שבועי נהדר, מנומק ומדויק של המלצות-ספרים, עשתה לאחרונה עטרה (עורכת, מתרגמת, מרצה, יועצת, מלווה תהליכי כתיבה וחברת אמת) את הצעד המתבקש – והרימה סופסוף עמוד פייסבוק בשם הקולע "המתלהבת", המוקדש לכל הספרים ושאר הדברים ש – ובכן – מלהיבים אותה עד כדי כך שאין לה שום ברירה – מלבד לדווח עליהם הלאה. מאז הוקם העמוד (בפברואר האחרון) נערמו בו כבר עשרות המלצות מעולות לפעוטות, קוראים מתחילים, תולעים מנוסות, או סתם למחפשי מתנות מיוחדות בתחום הדפדוף. לכולן משודך הסבר שמרחיב ומעשיר את הקריאה לרבדים שלא הגענו אליהם בלעדיה. משהו כמו שיעור בספרות מוגבר 5 יח', שידברו גם למי שעדיין לא יודע לקרוא מילה. בין לבין משובצות המלצות-צד על חומרים משלימים – כמו חולצה שספר שלם הודפס עליה, טראפלס טבעוניים לנשנוש תוך כדי, סרטים, הצגות ילדים, מסעדה נחמדה. כך שמי שסומך על עטרה בעיניים עצומות בניפוי ערימות הספרים על בימות המבצעים, מוזמן להמשיך איתה גם ללאנץ' המומלץ שאחרי.

הנה לדוגמא כאן למטה – המלצה מפיה על ספר זכרונות מיוחד (בתמונה למעלה), שיכול לסגור לכם פינה או שתיים ברשימת מטלות החג. תודה, ושלא ייגמר לך לעולם, יא מתלהבת:

לעוד המלצות – עקבו אחר עמוד הפייסבוק "המתלהבת" של עטרה אופק

 


הקץ לסבל! הנה פתרתי לכם את בעיית המתנות לחג, לפחות כשמדובר באותו זן מאַתגֵר של מקורבים ואהובים שכבר יש להם הכל ולכי תשברי את הראש מה ישמח אותם. אז בבקשה – הנה שיחוק אדיר, מתנה מעולה מאין כמותה שכל יודע קרוא-וכתוב ישמח לקבל (רעיון לשדרוג: בתוספת עיפרון מחודד ומחק). זוכרים שפעם היו ספרי זכרונות? אז זהו, שאין יותר, והנה יש אחד מן המוכן – לא צריך לשבור את הראש, רק למלא את הדפים בהתאם להצעות המעוררות השראה. תחשבו איזה תענוג יהיה לדפדף בעוד שנים ולראות מה כתבו בספר שלהם סבא ואמא והאחים או מה כתבתם אתם בדפים שמזמינים אותנו לפרט זכרונות ילדות, מעשים טובים וטעויות, נקודות חוזק ותורפה, דברים שלמדנו מאבא או אמא או הסבים שלנו, חלומות שהתגשמו ושנכזבו, אהבות, אירועים מאושרים ועוד ועוד – ובעצם מעוררים אותנו לחשוב ולנסח ולדייק ולהגדיר דברים בחיינו שלא ממש נתנו עליהם את דעתנו עד כה. שלא לדבר על המזכרת המצוינת מקרובי משפחתנו שיספיקו למלא ולהותיר אחריהם בבוא העת עותק של הספר "שלהם", לדורי דורות. מגניב או לא? ויש גם מקומות להדביק תמונות וצילומים וקישוטים ולרשום זכרונות של קרובי משפחה, כך שגם ילדים בכיתות יסוד כבר יכולים להתחיל למלא עותק משלהם. והעיקר – עכשיו במבצע משתלם (כרגע הזמנתי בעצמי כמה עותקים למתנות חג) באתר של ההוגה, הכותב
והמו"ל (והחבר, גילוי נאות) יובל אברמוביץ'. מהרו פן תאחרו".

"הסיפור שלי" – להשיג גם ב-"המגדלור" ובחנויות הספרים

 

 

 

ככה מתחילה כתיבת הסדרה על חיינו, כבר מזהירים. מתוך "הסיפור שלי"

ככה מתחילה כתיבת הסדרה על חיינו, כבר מזהירים. מתוך "הסיפור שלי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה