25 באוקטובר, 2018

קריאה טעימה

2 ספרי ילדים חדשים וכובשים, פלוס ספר האוכל השני, המדובר והמרגש של "רביבה וסיליה", הם כל מה שאנחנו צריכים כדי לפתוח ולסגור כל ערב

איפה אתם עומדים במשא ומתן לגבי שעת סיפור? 3 סיפורים קצרים וליטוף ארוך? חצי פרק מהארי פוטר ובית מ"מה עושות האיילות"? אנחנו הצלחנו, בפעימה הנוכחית, להגיע להסכם חד צדדי של מס' מעשיות בע"פ – לפי מס' שנות הילד המוקרא; ו/או עד שאמא הרדימה עצמה לעילפון (שובליקו, לפעמים האגדות הכי טובות נגמרות בנחירה). ובכן, עד שהגננת תואיל לפתוח את ספריית ההחלפות בגן, הנה קלפי המיקוח החדשים שאנחנו מתכננים לשלוף הלילה – 2 ספרי ילדים מקסימים שקשה לעמוד בפניהם (אז תשכבו לישון, ופּרונטו!); פלוס קינוח בשבילנו – אלבום האוכל והזכרונות המרהיב של "רביבה וסיליה". קריאה טעימה:

#1 "מקס האמיץ", מאת אד ויר (הוצאת כנפיים וכתר, מאנגלית: רונית רוקאס) – עכשיו ב-42 ש"ח (במקום 68 ש"ח) ב"המגדלור"
מקס הוא חתלתול שכוון תעסוקתית להיות חמוד באופן קיצוני, אבל תופס עצמו יותר כגיבור-על ותפסן עכברים מקצועי. יש רק בעיה אחת בתיאור המשרה: למקס אין מושג איך נראה עכבר. במסע משעשע, מקס לומד להכיר את בעלי החיים בבית ובסביבתו הקרובה ומנסה לברר מי מהם בדיוק הוא הנמסיס שלו. כשהשניים נפגשים סופסוף, מקס נופל לתעלול גניבת זהות מחוכם, אך מפגין בכל זאת אומץ לב, תעוזה ונאיביות זהירה. לסיכום – קשה שלא להתאהב באנטי-גיבור או להזדהות עם הסקרנות והתמימות שלו. ואם במקרה גם הגיבור הקטן שלכם לא מזהה עדיין את כל חיות הבית, צפויות לו הפתעות לגבי מי מעמיד פני אמיץ, אבל בפנים – סתם עכבר.

#2 "לילי והסלע" מאת סטיבן וו. מרטין (הוצאת הכורסא, מאנגלית: עטרה אופק) – עכשיו ב-42 ש"ח (במקום 68 ש"ח) ב"המגדלור"
זהירות! אם עד עכשיו הקטנים טרם דרשו חיית מחמד, יש סיכוי שהספר הבא ישנס אותם לנג'ס לכם. במקרה כזה, תוכלו להעתיק למשל את הפתרון היצירתי של הוריה של לילי בן שושן, גיבורת העלילה, שהצליחו לגרום לה לאמץ סלע, "כי כל אחד צריך חבר להישען עליו" (יש לנו הרבה מה ללמוד מהבן-שושנים, אהבנו). ואכן, לילי מגלה מהר את היתרונות של חיית המחמד החדשה (נוחה לאילוף!) לצד החסרונות (נסו אתם להוציא סלע לטיול). היא ו"רוקי" שלה מפתחים שגרה יציבה, ובכן – כמו סלע, עד שלילה אחד הכל משתנה. בואו נגיד רק שגם אתם תגלו שמי שנותן אהבה – מקבל חזרה, ובענק. אבל זה כל מה שתוציאו מאיתנו (ואל תפספסו את העמוד האחרון עם חוקי אימוץ שחקוקים בסלע, הכי תרתי).

#3 "רביבה וסיליה: 30 שנים | 24 שעות" (הוצאה עצמית, 196 עמ') – 168 ש"ח, להשיג בלעדית ב-"סיפור פשוט", במסעדות הרשת ובאתר "רביבה וסיליה"
כאילו לא מספיקות המחבתות שתוקפות עכשיו מכל ערוץ, הגענו לאחרונה גם אל הספר השני והמגרה של המטבח השכונתי, הוותיק והאהוב, "רביבה וסיליה" – בית של טעם משובח, אנינות, חדוות בישול וחיים. כשמו, מצליח הספר החדש ללכוד רגעים מ-3 עשורי עשייה מסביב לשעון בבית הקפה הקטן והשוקק שפתחו רביבה אפל וסיליה רגב, בלב רמת השרון ב-1988 (מאז נוספה עוד מסעדה בתל אביב). במהלך השנים, נצברו במקום – המשמש בית לכל כך הרבה אנשים – אלפי טעמים, זיכרונות, מתכוני-קאלט (יקום הרמת-שרוני שלא גדל על קציצות הפרסה המושלמות או ארוחות הבוקר הפריזאיות), כלים יפים וקינוחים מטריפים שנכנסו לפנתיאון הלאומי (קורקומבוש, מישהו?). ומעל דפי אלבום הזיכרון והבישול היפהפה הזה, בין מתכונים פשוטים וביתיים לסיפורים מרגשים מאחורי הקלעים, נחה כמובן רוחה של רביבה אפל, הכי ג'וליה צ'יילד שלנו, שנפטרה בפתאומיות במהלך כתיבתו. מי שייבאה את רזי הקונדיטוריה הצרפתית ארצה, הדריכה בשקדנות וידענות דורות של טבחים, מלצרים, שוטפי כלים, מנהלי משמרת (ולכולם מוקדש הספר) – הצליחה בעיקר לגרום לכל אחד להרגיש בבית, בביס אחד. נותר לדפדף, להיזכר, לדמוע (לאו דווקא מבצל) ולבשל את תמצית המקום בעזרת מתכוני הבית הכי מנחם. קחו את הזמן.

 

 

מתכונים קלים ופשוטים של בית. מתוך הספר " רביבה וסיליה: 30 שנים / 24 שעות"

מתכונים קלים ופשוטים של בית. מתוך הספר " רביבה וסיליה: 30 שנים | 24 שעות"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה