25 באפריל, 2010

קרב גלדיאטורים

אחרי שדיברנו על זה, חפרנו בזה והתלבטנו ארוכות - מצאנו את הקומבינציה המנצחת שלנו בפיצה גוסטו. קל זה לא היה

בשנים האחרונות, לאט לאט, לצידן של הפיצריות השכונתיות בטעם של פעם, אלו שבאו עם מפגשי הכיתה ותכנוני החרם (על לירון מ-ו' 3, קבענו), החלו לצוץ פיצריות גורמה נהדרות, שדאגו גם להדקיק את הבצק וגם להרחיב את היצע התוספות. אחת מהן היא מסעדת הפיצות והפסטות Gusto שנפתחה לא מזמן בשדרות ח"ן בתל אביב (אחרי שהפעילה ליין משלוחים טעים וכייפי). את המקום מנהלת שיאן, ביתו של המסעדן הוותיק איציק המל ועל הרכבת התפריט המשובח אחראית השפית מאיה לביא (מקיוטו סלסה), אבל האדם שאנחנו הכי מחבבים בעולם כרגע הוא יוסי דולי, שף הפיצות של המקום.

הבצק שהוא רוקח עשוי מקמח דורום איכותי, הרוטב מעגבניות שמיובאות ספיישל מאיטליה, המגשים מעוטרים ברוטב טפנד ועגבניות שרי, וכשכל זה יושב על יצירות מופת כמו פיצת טונה, צלפים, יין לבן, פלפל קלוי ואספרגוס – החושים שלנו מתחילים לגמגם באסירות תודה.

ובשבוע שעבר, לאחר מספר לא קטן של ביקורים במקום, ניסיונות לשילובי מנות שונים וטעימות מצלחות של חברים, נסגרנו סוף סוף על הקומבינציה שהכי יושבת לנו על הלשון: סלט טונה צרובה, עם תערובת עלים, ביצה קשה, זיתי טאסוס, שעועית ירוקה ורוטב שמנת חמוצה ומרעננת, ולצידו פיצה קלאסית, שעליה ביקשנו לפזר בטטה וסלמינו פיקנטה. וכמובן, זו רק המלצה וכנראה שכל פיצה גוסטו שתנעצו בה את הניבים שלכם – תנעם לכם מאד.

אז בכל מה שקשור בקרב שבין העולם הישן (פיצה מבצק סופגניה עם זיתים, אננס ותירס) לעולם החדש (פיצה עם עלי רוקט. וזהו) – התשובה ברורה: יש מקום לכולם. אין, אין כמו דרמות איטלקיות שמעורבים בהן אוכל טעים, אינטרסים קרים וזיתים שחורים.

קומבינציה לזוג –  סלט טונה צרובה עם פיצה קלאסית גדולה (32 ס"מ) פלוס תוספת בטטה וסלמינו פיקנטה – 113 ש"ח סה"כ
"גוסטו", שדרות ח"ן 59 (פינת פרישמן 90), תל אביב, טל': 1700-700-919

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה