27 ביולי, 2011

קפיצה קטנה לחו"ל

חולצות שעוצבו בניחוח נוסטלגי ונראות כאילו נקנו בערים שונות בעולם - מחזירות בגדול את תרבות הסובינירים. חמסה מישהו?

כולם מסביבנו אורזים ופורקים מזוודות, מחתימים דרכונים ורוקחים לעצמם שיקויים הזויים לטיפול בג'ט לג. אנחנו, שנשארנו לשמור על המולדת (ושוקלים לעבור בקרוב לאוהל בסניף קלאב מד החדש בשד' רוטשילד), נשארנו כאן כדי להנהן בייאוש מול סלייד שואו'ז מעיקים של תמונות חופשה, שבהם טורחים חברינו להפגיז לנו את תיבת המייל. לפעמים נזרקת לעברנו גם מזכרת מתחשבת: מחזיק מפתחות מתאילנד, עט מפריז, כאלה. הגיע הזמן להגיד: חברים יקרים, לא צריך טובות. לסובנירים השווים שלנו אנחנו יודעים לדאוג בעצמנו.

המעצבים ירון מנדלוביץ ואסנת פייטלסון (שהיא גם מאיירת) הקימו מותג צעיר ועצמאי בשם Gelada – בית לאיור ולעיצוב אופנה בניחוח וינטג' ובייצור עצמי. בין השאר, הם גם אחראים לקולקציה מגניבה ביותר של חולצות שנראות כאילו יוצרו בחברות תעופה וותיקות, או בחנויות מזכרות ברחבי העולם. כל חולצה מייצגת סוביניר מיעד שונה, ואף עוצבה מבדים ופונטים בסגנון נוסטלגי במיוחד, המעניקים תחושה כאילו היא חבויה אצלכם בארון עוד מהטיול בר-מצווה הראשון לחו"ל. כל החגיגה הזו עושה חשק להחזיר את תרבות איסוף חולצות בנוסח "אחותי-נסעה-ללונדון-וכל-מה-שקיבלתי-זה-הטי-שירט-הזו" שאהבנו ללבוש בניינטיז, רק הפעם עם לוק ונקודות נחשקות יותר כמו אלסקה, ניו אורלינס, ברלין, סנט פטרסבורג, קליפורניה, סיאטל, קהיר ועוד. בקיצור, חוויית חו"ל בלי לזוז מהכורסא. מאחורי הקלעים גילינו כי למעשה כל החולצות של "ג'לדה" בכלל מיוצרות בתל אביב (כבוד!), עשויות מבד איכותי, בגזרות מוקפדות ובעיצובים מקוריים בלבד, ואף מככבות מעת לעת בתכניות טלוויזיה ועל מגישים שאנחנו אוהבים (גיא פינס, אורי גוטליב, "האח הגדול", "עספור", "ארץ נהדרת", "רמזור" וכו').

לסיכום: גם אם אין לכם תקציב לכרטיס טיסה ואתם בכל זאת מתגעגעים לניחוח המתקתק והבינלאומי של ערים זרות ורחוקות – אין לנו אלא להמליץ בחום: עופו על זה, בלי להתמהמה שניה מיותרת בדיוטי.

חולצות "סובינירים" של Gelada Studio – בין 90-160 ש"ח
להשיג בתל אביב בחנויות "רטרו", "בוטיק 5", "שינקין 39", "בלאק קנדי", "ענת מיקולנסקי"; וגם בירידי הטי-מרקט ושוק המעצבים בערים השונות, או בחנויות המקוונות – Etsy ו-Style River. לפרטים נוספים – היכנסו לעמוד הפייסבוק של "ג'לדה סטודיו", geladastudio@gmail.com

[PSGallery=7bnv1gri4y]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה