21 בפברואר, 2013

קמה יפו, קמה

סיבוב דרך חנות עתיקות שווה, גלריה לאמנות ומסעדה איטלקית חדשה הזכיר לנו שאין כמו יפו בימים

רק למזג האוויר של עכשיו חיכינו כדי להיזכר שאמנם אין כמו יפו בלילות, אבל מה לעשות שרק בבקרים הכול שם פתוח וכיף להסתובב. קו ישר שעשינו בשבוע שעבר דרך שלוש נקודות (חנות עתיקות / גלריה לאמנות / מסעדה), הסתיים בשופינג מרחיב לב, ופתח את הסופ"ש בראש שפוי. נפגשים שוב מחר בשעון?

#1 "נקודות חן"
המהות – חנות עתיקות לאניני טעם
למה – כי למרות שיש עוד המון באסטות וינטג' באזור, בחנות הרחבה והנקייה של דוד חן, הכול נבחר בקפידה ומסודר לפי מחלקות שעושות חשק לפתוח אוסף: יש בקבוקי בית מרקחת עתיקים, מנורות מתכת ישנות, אותיות עץ ממערכות דפוס, שלטי רחובות, מזוודות מסע יפהפיות וגם ריהוט לרציניים כמו מכתבות, ספות צ'סטרפילד, ועוד טריליון דברים שכבר לא מייצרים היום. ככה אנחנו אוהבים את הפיצ'פקעס שלנו: נדירים.
איפה בדיוק – עולי ציון 13, יפו, טל': 03-5184789, עמוד פייסבוק.
זוהי יפו, ילדה – "סלח לי, הכסא בלי הריפוד בכניסה, זה לפני או אחרי שיפוץ?"

#2 "סלון יפו לאמנות"
המהות – גלרייה לאמנות עכשווית ישראלית-פלסטינית וחנות ממורביליה
למה – כי בהאנגר הענקי של יאיר רוטמן ואמיר נוימן-אהוביה, אפילו אם לא תרשו לעצמכם את אחת העבודות המתחלפות על הקיר (צילומים, ציורים, פסלים ועבודות של 25 אמנים ישראלים ופלסטינים), לא תוכלו לצאת בידיים ריקות: בפינת הגלריה מחכה לכם חנות ממורביליה שווה עם פוסטרים ישנים, מפות תל אביב שאייר תומר צלנר, ארנקים של "טקסטיליה", וגם ארגז גלויות מפריימים מקוריים של רודי ויסנשטין ("הצלמניה") מימי קום המדינה. שלפנו את גולדה נואמת, מגדל שלום מאיר בתהליכי בנייה וכיכר דיזנגוף המקורית והאלגנטית. יש מה לתלות על הקיר.
איפה בדיוק – מחסן 2, נמל יפו, טל': 052-8133410, שני-חמישי, שבת- 11:00-19:00, שישי – 11:00-17:00. אתר הבית.
זוהי יפו, ילדה – "אז איך מגיעים מכאן לבית מיומנה?"

#3 "סולה"
המהות – מסעדה ומטבח צפון-איטלקי משובח בלב יפו
למה – כי מדובר באיטלקיה שלא מסתפקת בפיצה וטירמיסו, אלא מציעה מנות בבישול ארוך ולא מתפשר מהחבל הצפוני של המגף, שעד היום לא ידענו כמה הן טעימות. תכירו שם פאקרי בראגו כתף חזיר וגבינת עזים, כבדים ונציאניים, לזניית זנב שור, קאפאלטי – פסטה במילוי קרם תירס ומסקרפונה או רביולי סלק וגרגרי פרג, פורקטה (בטן חזיר עסיסית), ועוד. כל דבר כאן, מהסלט ועד הטריפל מוגש בהקפדה עד הפירור האחרון, הודות למיכל ברמן שהתמחתה במסעדנות בניו יורק וחזרה לכאן להרים את הסטנדרט. תוסיפו לזה אווירה יפואית בחלל אבן משופע קשתות ומסגד צמוד, ויש לכם ערב לה-ג'אפה-ויטה.
איפה בדיוק – בית אשל 31 (פינת עולי ציון), יפו 03-5499626. פתוח כל ערב מ-19:00, סגור בימי ראשון. עמוד פייסבוק.
זוהי יפו, ילדה – "המואזין ליד דווקא משתלב בול עם ארוס רמזוטי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה