13 ביוני, 2016

קיט תרבות

2 תערוכות (של איה חוברס ושל דוד טרטקובר) פלוס מופע מחול לוהט במיוחד (של שרון אייל וגיא בכר). זה כל מה שהנשמה שלכם צריכה כדי להגיד "תודה, פינקתם"

ואחרי שדהרתם שלושה ימים על פשטידות, יישרתם קממברז והרמתם עם אקטיביה, הגיעה העת להשביע קצת גם את הנשמה. ארזנו לכם טנא תרבותי ומרגש במיוחד, עם שתי תערוכות ומופע מחול אחד:

#1
לאן הולכים – לתערוכה "חותם" של איה חוברס (אוצר: ניר הרמט)

כגוף אחד. מתוך "חותם", איה חוברס (צילומים: אבי אמסלם)

זכרונות מפומפיי. מתוך "חותם", איה חוברס (צילומים: אבי אמסלם)

 

מה קורה שם – בחלל אחד בבית האמנים בתל אביב, פרושים עשרות משטחי בטון גולמי או פולימר שקוף, בהם הטביעה האמנית והאדריכלית איה חוברס דימויי גוף שונים, שנדמים מרחוק כמו הטבעות חותם שנשתמרו ממלכות עתיקות, או יציקות שרידים אנושיים מפומפיי. כל גוף קטן או הטבעה גדולה מהדהדת לחיים שהיו, לדמות היסטורית שקפאה במקום, וחוזרת לרגע לחיים. וכשכל הדמויות והתבניות מוצגות יחד בחדר, פתאום מתוך השבר והשרידים יש תחושה של כוח ואיחוי, של "חסינות הזיכרון" כפי שניסח זאת היטב האוצר ניר הרמט. בואו לצלול.
איפה ומתי – עד 18.6.16, בבית האמנים ע"ש יוסף זריצקי, אלחריזי 9, תל אביב. לאתר של איה חוברס – בואו הנה.

להטביע חותם. איה חוברס (צילומים: אבי אמסלם)

להטביע חותם. איה חוברס (צילומים: אבי אמסלם)

 

 

#2
לאן הולכים – למופע המחול OCD LOVE של להקת L-E-V של שרון אייל וגיא בכר

אהבה זה אובסס. מתוך OCD LOVE (צילום: Regina Brocke)

אהבה זה אובסס. מתוך OCD LOVE (צילום: Regina Brocke)


מה קורה שם
– אחרי שהופיעו ברחבי העולם (מפולין, דרך קוריאה ועד ספרד), חוזרת הלהקה לכאן לשני מופעים עם היצירה המפעימה הזאת. ככוריאוגרפית הבית של בת שבע (עד 2012) וזוכת פרסים וקרנות הצטיינות, שרון אייל, האישה שנרצה להיות בחיים הבאים, כותבת עבור להקתה יצירות שלא עוזבות אותנו ומהדהדות לנו עוד הרבה אחרי שהאורות נדלקים. הפעם עוסקת העבודה באהבה שתמיד מפספסת, בגלל אותה הפרעה טורדנית כפייתית שמציבה אתגרים בפני זוג אוהבים המצויים לעד בחוסר סנכרון. האחד נכנס למיטה בדיוק כשהשני יוצא, והשלם ביניהם מלא בחורים. ואותם חורים, דרכם קל ליפול ולא לחזור, עומדים בדיוק במרכז היצירה הטרגית הזאת. את התלבושות היפהפיות יצרה אגב במיוחד למופע אודליה ארנולד. כאילו שחיפשתם עוד סיבה לרוץ ולהתאהב.
איפה ומתי – 14-15.6.16, 21:00, מרכז סוזן דלל, יחיאלי 5, תל אביב. לרכישת כרטיסים – לחצו כאן (20 ש"ח הנחה עם קוד הטבה 2107). או בטל': 03.5105656. הצצה למופע כאן וגם כאן. פרטים נוספים בפייסבוק

להתאהב בחורים. מתוך OCE LOVE (צילום: גיל שני)

להתאהב בחורים. מתוך OCE LOVE (צילום: גיל שני)

 

 

#3
לאן הולכים – לתערוכה "דוד טרטקובר. התערוכה" (אוצרת: אירית הדר)

תסתכלו עליו ותראו אותנו. כרזת "מי ימלל גבורות ישראל", 1982, דוד טרטקובר

תסתכלו עליו ותראו אותנו. כרזת "מי ימלל גבורות ישראל", 1982, דוד טרטקובר

מה קורה שם – התערוכה המקיפה והמיוחדת לכבוד האמן וחתן פרס ישראל, דוד טרטקובר, מתמקדת בכרזות שיצר מדימויים וטקסטים שאסף מזה ארבעה עשורים, כתגובה לאירועים אקטואלים ולתהליכים בתרבות המקומית שלנו: מודעת אבל, פוסטר קומוניסטי המציג את בגין וטרומפלדור תחת הכותרת "טוב למות", או קולאז' המציג קהל חבוש כאפיות מול תמונת מחזור של ילדי גן. לצד כל אלו, נחשפים הפעם גם תחומי עשייה פרטיים מעולמו, כמו מבחר מ"הספרים השחורים" – רישומים ויומני עבודה בהם תקבלו הצצה לתהליכי המחשבה וגיבוש הדימויים והרעיונות. יש פה גם חומרי "ישראליאנה" שאסף במשך שנים ומהם שאב השראה ליצירותיו, כמו גם אובייקטים מסביבת עבודתו ופעילותו כמעצב, אספן ומורה, אזרח ואקטיביסט. הכל מזין את הכל. את התערוכה מלווה גם קולקציית קפסולה מבית "קסטרו", ובה כ-25 טי שירטים לנשים, גברים ו
ילדים, שעוצבו בשיתוף עם טרטקובר ובמגוון טכניקות הדפס וצביעה בהשראת יצירותיו. לראות וללבוש טרטה.
איפה ומתי – עד 17.9.16. אולם מיזנה-בלומנטל, הבניין הראשי, מוזיאון תל אביב, שאול המלך 27, ת"א. חנות האונליין של טרטקובר – כאן במרקט.

 

אספן תרבות. "טוב למות בעד ארצנו", 1977, דוד טרטקובר

אספן תרבות. "טוב למות בעד ארצנו", 1977, דוד טרטקובר

 

 

הצצה לעולמו הפנימי. רישום מתוך יומן פרטי של טרטקובר

הצצה לעולמו הפנימי. רישום מתוך יומן פרטי של טרטקובר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה