22 במרץ, 2011

קדרות נעימה

בסטודיו לקדרות של דותן וקרן מקיבוץ שפיים - ימצא הדגדוג היצירתי שלכם מנוח. מפנטזים שנים על פטריק סוויזי ודמי מור בסצינה על האובניים? אתם לא לבד

יש לנו חברה קרובה עם אי שקט בקצות האצבעות. בכל כמה חודשים היא מחליפה תחביב אחד באחר – ופשוט לא נרגעת. את חוג הסריגה נטשה לטובת ציור על חוטי חשמל, את הנגינה בסיטאר החליפה בקורס חריטה על ברזל, ועל סדנת ויטראז' – היא ויתרה'ז מזמן. ואז הכירו לה את סטודיו הקדרות של דותן וקרן בקיבוץ שפיים, ומשהו באצבעות נרגע.

דותן וקרן, בני זוג, שהכירו בבית הספר לקדרות שבתל חי, החליטו לפתוח יחד ב-2004 סטודיו לקדרות ועיצוב בחומר, בתוך מבנה מטבח ורפת ישן ומרווח עם נוף השראתי לים בתוך קיבוץ שפיים – שם גדל דותן (ואם אתם זוכרים את קארפי המים של אורנה ואלה, אז הם לגמרי משם – ובתמונה למטה). כך, באווירת "אנו באנו ארצה" תוכלו לבנות ולהיבנות, ללמוד ביסודיות כיצד לפסל, איך להפעיל נכון את כל כף היד, ולהיפגש סוף סוף עם אובניים (תודו שגם לכם יש פנטזיה כזו מאז "רוח רפאים"). דותן וקרן ילוו אתכם באופן אישי שלב אחר שלב לפי קצב ההתקדמות שלכם, בין אם הרגע הבנתם מה זה חימר ובין אם מתחשק לכם לשפר טכניקות עבודה שרכשתם, וינחו אתכם דרך כל סגנונות השריפה והגימורים, כולל כיצד כל סוג תנור ישפיע על הבייבי שלכם. יש תנור גז המוציא כלים כהים בעלי גוון עמוק, יש תנור חשמלי לגימור בהיר יותר, יש שריפת ראקו שהיא טכניקה יפנית מסורתית המתאימה לייצור כלים מעושנים ומזוגגים בחוויית אש ועשן מדליקה (תרתי משמע), ויש אפילו שריפות בשיטות פרימיטיביות עתיקות. אם תמיד חשקתם בסרוויס קרמיקה מעשה ידיכם, זה המקום להתחיל. החותנת שלכם לא תדע מאיפה זה בא לה.

סדנאות לקדרות ועיצוב בחומר של קרן ודותן – 520 ש"ח לחודש (כולל חומרים), לאורך כל השנה. המפגשים שבועיים, ניתן להגיע בבקרים (בימי שני, שלישי ורביעי) או בערבים (בימי ראשון ושלישי).
קיבוץ שפיים, טל': 09-9523579, 052-4600848, 052-8650852, www.kdstudio.co.il

הקראפים של אורנה ואלה. סטודיו לקדרות של קרן ודותן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה