13 ביולי, 2015

צרות של עשירים

סרט הדרמה המשובח "הון אנושי" מעניק הצצה לחברה הבורגנית האיטלקית, לבתי העשירים שלעולם לא יהיו לנו ולצרות מהסוג שלא נדע, בדרך הכי מענגת וסטייליסטית שאפשר. בראביסימו

לא תאמינו מה עשינו בשישי האחרון. הזמנו בייביסיטרית (אמא, המזווה שלנו – שלך!) ויצאנו לסרט. ולא סתם, סרט איטלקי סאטירי ושנון עם אמירה נוקבת על החברה האיטלקית הבורגנית. מה יש? קיימים בנו עוד רבדים מעבר לצחוקים עם אדם סנדלר. תתפלאו.

"הון אנושי" מבוסס על רומן אמריקאי שיצא ב-2004 אך עלילתו הועתקה מקונטיקט לרומא של ימינו (ובעצם יכלה להיות בכל נקודה בעולם). בחלוקה לפרקים מותחים שהולכים אחורה וקדימה בזמן, תיחשפו להשתלשלות העניינים בערב גורלי אחד, בו מלצר נפגע אנושות בתאונה מיסתורית של פגע וברח. כל פרק מתרכז באחת מהדמויות המרכזיות: סוכן הנדל"ן דינו אוסולה, אשתו השנייה רוברטה ובתו הכריזמטית סרנה. יחסי הכוחות בין כולם, האינטרסים ותאוות הבצע, וכמובן התעלומה המרכזית בסרט, הופכים את הדרמה הזו למיני-סדרה בלשית מענגת ועכשווית, ועוד באיטלקית (מבטא שהופך גם חקירת משטרה לשירה, מאמה מיה).

התחפרו בכיסא, לכו על קומבו של פופקורן ענק ומי-טוניק והתענגו. אמא, אל תחכי ערה. יאי, איזה כיף זה קולנוע!

הסרט "הון אנושי" (110 דקות, איטליה/ צרפת, 2013, באיטלקית עם תרגום) – סינמטק תל אביב, יס פלנט, סינמה סיטי, קולנוע כוכב, ואחרים.
בימוי: פאולו וירזי, שחקנים ראשיים: ולריה ברוני טדסקי, ולריה גולינו, פבריציו בנטיבוליו ופבריציו ג'יפוני

 

[youtube QckSkdVfHUA&feature=iv&src_vid=cemfLHP7-AE&annotation_id=annotation_214372077]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה