07 באוגוסט, 2011

ציפור מדבר

הסבונים של "מדברייא" עשויים בהכנה ביתית מחומרים מדבריים כמו חלב נאקות ואדמת חוואר. צפו לאואזיס במקלחת

תמיד חלמנו לגלות בחצר האחורית של הבניין איזה משאב בלתי נדלה, ממנו נמציא מרקחת שתפתיע את העולם ותבטיח לנו נובל בתחום הצלת האנושות, או לפחות הישג מרשים בתחום הטיפוח. והנה סיפור שמוכיח שאנחנו לא לבד: דן שזר, הוא בחור צעיר וחרוץ, שחיפש מוצרי קוסמטיקה טבעיים ונקיים מכימיקלים להתקרצף איתם באמבטיה ולא מצא – אז הכין כאלה בעצמו.

דן מספר כי המשיכה לעניין החלה בטיול לניו זילנד, שם התנדב בחווה אורגנית ונחשף לתרבות בת-קיימא ("פרמקלצ'ר"). כשחזר לארץ, החליט להעמיק בנושא והחל ללמוד ולהתנסות באורח חיים אקולוגי בחוות "חווה ואדם" ליד מודיעין. בסדנת 'קוסמטיקה טבעית וצמחי מרפא' שלקח, הבין כי אין הכרח להכניס גורמי הקצפה וכימיקלים למיניהם רק כדי להאריך את חיי המוצר, והחליט לייצר סבונים טבעיים בבית מבלי להיות תלוי בהיצע שבסופר. במהלך סבבי ניסויים וחלוקה לחברים (אמיצים) הגיעו הסבונים של דן במקרה למנהלת ספא של רשת מלונות גדולה – והשאר היסטריה.

את קו הסבונים שלו "מִדבָּרייאֶ"  הוא מכין מחומרים הנפוצים בעיקר במדבר, כמו חלב נאקות ואדמת חוואר. את חלב הנאקות המשמש את הבדואים לריפוי תחלואים שונים, מפיקים עבורו בחבל הבשור, והוא נחשב לעשיר מאוד  בוויטמין C, חומרים אנטי-בקטריאליים (לריפוי דלקות ופצעי עור) ופרוטאינים המוסיפים לחות. אדמת החוואר המגיעה מאזור ים המלח (בוץ, זוז רגע הצידה) מצליחה לספוח רעלים ומזהמים, מסייעת לזרימת הדם וגורמת לעור להיות חלק ומתוח.

לכל זה מוסיף דן פשתן (לפילינג), שמני זית אנטי אוקסידנטים (תמיד רצינו להגיד את זה), חמאת דקל או חמאת קוקוס ושאר פינוקים בעלי סגולות מרפא – כמו לבנדר, אקליפטוס, נענע או ורדים. אנחנו סיימנו עד תום (!) סבון חלב נאקות פילינג לעור יבש, שהכיל עשב לימון, עץ התה וגרניום, שחרר מיד ריח נעים בכל הגוף והותיר את עורנו חלק כמו דיונה.  

סבוני מִדבָּרייאֶ בהכנה ביתית (לגוף ולפנים) – 18-23 ש"ח
להשיג ב-"אנג'לי" (גן החשמל, תל אביב); סטודיו יוגה "יוגיני" (תל אביב); "שירת העשבים" (זכרון יעקב), "פנצאיה" (נהריה), "הרמוניה" (מכבים רעות), "שונות" (רחובות), ועוד. לפרטים נוספים – טל': 054-7918935 (דן)

[PSGallery=7fs30h8tv2]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה