17 בדצמבר, 2015

ציפורי לילה מספרות

הספר הקסום "מסביב לשעון" של הילה חבקין מלמד לספור מאחת ועד 12, בעזרת ציורים כובשים ומלאי פרטים, ללא מילים. או, ככה אנחנו אוהבים את שעת סיפור

כל הורה מכיר את הרגע הזה ביום. הרגע בו סרבן השינה הכי עיקש בבית סוחב אתכם לספריה ופוצח במו"מ שלא היה מבייש את אובמה, על כמות ספרים / איזה / ומה הסדר הנכון להקראה, ואוי להורה שיירדם באמצע.
 
ובכן, היום יש לנו הצעה למקצה שיפורים. נראה אם זה יעבוד גם אצלכם: ספרה החדש של הילה חבקין, "מסביב לשעון" הוא ספר ללא מילים, שמתרחש בכיכר סביב מגדל שעון גבוה, לידו עומדת צפרדע, שמצאה לה זמן ללמוד לספור – אחת בלילה, וואלה יופי (שובלי, לא ללמוד מזה). עם כל דף שתהפכו, המחוגים והשמים זזים שעה קדימה, ולכיכר מצטרף עוד חבר – בעל כנף או זנב שעיר – שעוזר לצפרדע ללמוד לספור מ-1 (בלילה) ועד 12 (בצהריים). "עוד עכבר ועוד ציפור / כמה? תנסו לספור!" כפי שנכתב בגב הספר. וזהו, אף מילה מיותרת. או-או, זה אומר שמחכה כאן אתגר לא פשוט למקריא, שצריך לעבוד קשה בלהמציא, לתאר, לספר ולספור יחד עם הסופר הקטנטן. אבל זה כנראה עדיף מההקראה המנומנמת, הנמרחת והאוטומטית (ויקום מי שלא נוחר באמצע "תירס חם"). אחרי שכל החבורה השמחה התאספה על ומתחת לחוטי החשמל בצהרי היום, תגיעו לעמוד האחרון שם מתגלה גם מה שמה של כל ציפור (אז ככה קוראים לנחליאלי שחופר לנו בבוקר). אהבנו.
 
ועוד טיפ נחמד שעלינו עליו תוך כדי תנועה: כיוון שאין מילים, נסו לדפדף הפוך, לספור מהסוף להתחלה, ולהירדם עם הכיכר המחשיכה. מי יודע, אולי עד שעה 8 היפהפייה שלכם כבר לגמרי נרדמת (אמן!). ואם לא? לפחות הכנתם אותה טוב לספירת הסילבסטר לאחור. 3, 2, 1…נשיקה ולילה טוב.

הספר "מסביב לשעון" – כתבה ואיירה הילה חבקין (קרטון קשיח, לגילאי 3-6, 30 עמ', הוצ' עם עובד) – 43 ש"ח בחנות המגדלור (במקום 48 ש"ח מחיר מלא)
פרטים וספרים נוספים שאיירה – באתר של הילה חבקין

אצלנו כל לילה מסביב לשעון. כריכת הספר (איורים: הילה חבקין)

אצלנו כל לילה מסביב לשעון. כריכת הספר (איורים: הילה חבקין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה