29 באפריל, 2012

קריקטורות לכל פועל

מעכשיו תוכלו לקנות בקלות עבודות של המאיירים הנכבדים (שלא לומר הנערצים) זאב אנגלמאיר ועמוס בידרמן, מי שמיטבים לעשות דיסקו מהסמלים הכי ישראליים שיש

היה רגע אחד בחיים שפתאום הבנו מהו כנראה המרכיב הכי חשוב להישרדות בעולמנו. קבלו את התבלין הכי קריטי במרק – הומור עצמי. והתיאוריה שלנו מאד פשוטה – מי שמצליח להתארגן על מנגנון הומור מפותח עם מחלקה נרחבת להומור עצמי יש לו סיכוי טוב ליהנות מהמסע שלו עם מינימום לילות לבנים ומוטרדים ומחלות עור פסיכוסומאטיות (המלצות לטיפול באקזמה – נא לפנות לפּוֹצה הכי גדולה במשרד).

ולכן, קבלו את שניים מהמנטורים שלנו בתחום הזה, כל אחד בדרכו: הקריקטוריסט והמאייר הוותיק והנערץ (עיתון "הארץ") עמוס בידרמן; והמאייר, הקומיקסאי והאמן הפרוע והאהוד זאב אנגלמאיר. ובאווירת יום העצמאות שחלף אותנו בטיסה (שלא לומר – במטס), מצאנו את עצמנו נוברים בחנויות שפתחו לאחרונה במרמלדה מרקט ובעבודותיהם המשעשעות, ונהנים ממנת הומור עצמי על חשבון הישראליות שלנו, וכל מה שמשתמע ממנה.

בחנות של בידרמן תמצאו כרזות מאוירות מהממות ומאתגרות, עמוסות בדימויים מהמציאות המשותפת שלנו, ואמירות נוקבות בסגנון המוכר והאהוב (מנויי 'הארץ', זה הרגע שלכם), קחו למשל את "רחוב בתל אביב", או את "תינוק צעצוע" ואל תהססו לקנות לנו לקיר בסלון את "עלמה".

בחנות של אנגלמאיר תמצאו לראשונה לקניה אונליין חוברות קומיקס חתומות, ספרים, מגנטים, הדפסים צבעוניים ונונסנסאים, ואפילו רקמות בחוטי משי על פי איוריו – עם טקסטים חריפים בחרוזים בדיוק כמו שאנחנו אוהבים (קחו למשל את הספר "היהודי הנודד" ואת "צייר לי כבשה" ואל תחשבו פעמיים אם תרצו לקנות לנו את האלבום המלא).

בקיצור, אחרי נבירה רצינית בחומרים שכאלה, מה יש לומר, אנחנו דבילים ברמות גבוהות ועושים שטויות חדשות לבקרים ואין לנו שום בעיה לחייך על זה (ואז לעשות עם זה משהו).

עברו כאן לחנות של עמוס בידרמן; או כאן לחנות של זאב אנגלמאיר (ההדפסים מגיעים חתומים על ידי האמנים)

דיסקו ישראלי. מתוך "חיילת" של עמוס בידרמן

 

 

מהנעשה בעירנו. הכרזה "מגדל שלום" של עמוס בידרמן


קנו לנו את זה לחדר הילדים. הכרזה "אייסקרים" של עמוס בידרמן


 

 

גדול הנונסנסאים. מתוך העבודה "ז'תם זיתים" של זאב אנגלמאיר

 

 

 

העולם מצחיק, אז צוחקים. מתוך הספר "היהודי הנודד" של אנגלמאיר

 

 

 

עצמאות בראש טוב. מתוך "יחד בגאווה" של אנגלמאיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה