01 בפברואר, 2012

צוואר של מונה ליזה

הצעיפים שמעצבת תמר ברניצקי חוקרים את גבולות הבד ומשלבים בעדינות בין יצירות אמנות לאופנה

יותר משאנחנו אוהבים לבקר במוזיאונים, אנחנו אוהבים לבקר בחנויות מוזיאונים, ולהיתקע שם במשך שעות. אין כמו לקחת הביתה סוביניר אמנותי – גלויה, מחזיק מפתחות או כל מגנט שמזכיר למי שפותח את המקרר, כי מדי פעם אנחנו נוהגים להיחשף גם לתכנים תרבותיים (נו, כאלה שלא צריך לסמס להם או להקליט כסדרה). הצעיפים של תמר ברניצקי למשל, המשלבים בין אמנות מודרנית לאופנה, מרגישים כאילו ביקרתם זה עתה ב"מומה" וחזרתם עם יצירה קטנה סביב הצוואר. 

ברניצקי – מעצבת, אמנית טקסטיל ובוגרת "שנקר", חוקרת בשנים האחרונות את תכונות הבד מקצה לקצה, מפתחת טכניקות הדפס שונות וממציאה את פני החומר מחדש. הווה אומר – לא מספיק שהיא אמנית מוכשרת, היא גם מייצרת ומתכננת לעצמה את ה"קנבסים" – הבדים עצמם. דאבל ריספקט. לאחר שסיימה סטאז' בשבדיה והתמקצעה שם בעיצוב טקסטיל, החליטה תמר לפתוח סטודיו משלה, בו היא אף מארחת מעצבים נוספים. בעבודתה, היא מקפידה לשלב טכניקות שונות (הדפסה, קריעה, ציור, צילום, רקמה, תפירה או פרימה) ומשתמשת בחומרים שונים כמו לבד, משי, כותנה, ואפילו עץ, עור ונייר. מעבר לצעיפים וחולצות, יוצרת תמר בדים למעצבים תעשייתיים ומעצבי אופנה אחרים, וגם חיפויי קיר, משטחי ריפוד, בדים חדשניים לגופי תאורה (ראו בתמונות למטה), ואף עבודות אמנות המשלבות טקסטיל – שכבר הוצגו בתערוכות במילאנו ("Salone de mobile") ופריז ("Designers days").

בקולקציה האחרונה שלה, שנקראת "מסע כתמים" (מזכיר לנו ספה מסויימת), יצרה תחילה קולאז'ים צבעוניים ורישומים חופשיים, אשר בהמשך הועברו בטכניקת דפוס איכותית לבדי שיפון רכים וקלים, ומהם יצרה לבסוף צעיפים גדולים (מטר על מטר, או 40 סמ' על 2 מטר). ממש כמו כל אמן המקפיד על סדרות מוגבלות – הכינה תמר עד חמישה עותקים בלבד מכל סוג ואף חתמה עליהם את שמה. לסיכום – הצוואר שלנו מעולם לא הרגיש מושקע ופטרוני יותר.

צעיפי אמנות מודפסים של תמר ברניצקי – 300-370 ש"ח (כל צעיף מגיע במהדורה מוגבלת וחתומה)
להשיג בחנויות מוזיאון ישראל, ירושלים; חנות מוזיאון העיצוב, חולון; סניף "קום איל פו" ברמת אביב; ורשת "מאיו"; או בסטודיו המעצבת (בתיאום מראש), תל אביב, טל': 0544530510.

 

 

מחביאים במגירה את הצעיפים הפרומים שלנו. עוד מהקולקציה האחרונה (צילום: רועי מזרחי)

 

 

נעים לי מאוד. צעיפים מקולקציות קודמות (צילום: גליה רוגנר כהן)

 

מבחן בד. מתוך קולקציות קודמות (צילום: גליה רוגנר כהן)

 

חוקרת בד בבד. עבודות של תמר ברניצקי (צילום: רועי מזרחי)

 

לראות את האור. בדים לגופי תאורה בעיצוב תמר ברניצקי (צילום: רועי מזרחי)

 

 

 

[PSGallery=a2dg7hs82k]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה