07 בינואר, 2013

צביקה, פיקניק!

עוד יום שבת אחד בבית ואנחנו משתגעים. כך תארגנו לכם סל פיקניק חמוד, עם כל מה שצריך לצהריים נחמדים בפארק. שלפו מהר כשיתבהר

איזה נודניקים אנחנו: כל הקיץ חלמנו על החורף, התפללנו שתעבור פה איזה קתרינה, והלכנו לישון עם מגפיים ומעיל לזירוז האווירה. אבל עכשיו, כשכל הכיף הזה סופסוף כאן (כולל נזלת, רטיבות בקיר ושעמום בסלון) – אנחנו רק מתפללים ליום אחד יפה, שנוכל לגרור את עצמנו לגבעה קטנה ולעשות פיקניק.

אפילו רשימת ציוד כבר אספנו: סל עם גבינות נדירות, משקפי שמש נחשקים מאנגליה, כלים טבעיים לבישול ללא אש וספר הכי חמוד להקריא לילדים. את כל זה מומלץ להחביא באוטו ליד המחצלת ולשלוף מהר כשקצת יתבהר. בקיצור, התארגנו על סל כזה או אחד משלכם, והראשון שתופס שמש בפארק – מסמס לכולם:

#1 משהו לנשנש
אין פיקניק בלי גבינות. ואם אתם בקטע של להשקיע – אז כדאי לעבור בדרך ולאסוף טייקאוויי באחד משלושת סניפי "באשר פרומז'רי": מה שהחל לפני יותר מעשור כדוכן בשוק מחנה יהודה בירושלים, הפך לאחרונה לאימפרייה קטנה, שמציעה למעלה מ- 1,000 סוגי גבינות נדירות ועשירות מכל העולם. מפרמג'אנו רג'נו מאיטליה, דרך הקממבר שאהב נפוליאון ועד גרוייר רזרב מיושנת בת שנתיים לפחות. מי שלא מתאפק עד הפיקניק (שלא לומר עד האוטו) – סניפי ת"א ורעננה מזמינים אתכם גם לשבת במקום על תפריט שכולל מאזטים, פלטות דגים, פונדו שלא מהעולם הזה ועוד מנות על טהרת השלל הגדול שמאחורי הויטרינה. מי הזיז את הרוקפור שלי?

לפרטים נוספים – באשר פורמז'רי (חדש! סניף אחוזה 89, רעננה, 077-4044163; ובר-גבינות בדיזנגוף 201, ת"א, 03-5225077).

#2 משהו לסנוור
אם יש זוג אחד ששווה לצרף למחצלת – זה ללא ספק גרהאם קאטלר וטוני גרוס, הלוא הם Cutler & Gross: השניים הללו מעצבים בבריטניה מסגרות למשקפי שמש וראייה אולטרא-קוליות כבר משנת 69'. כל זוג מקבל טיפול בן 90 יום ועובר לא פחות מ-37 שלבי עבודה ידניים שכוללים הזרקות צבע מיוחדות, גימורים קטנים שגורמים למסגרות האצטט המאסיביות להרגיש קלות וארגונומיות, ועיצובים אמנותיים המשלבים בין אז לעכשיו. הקולקציה האחרונה שהשיקו (והפילה אותנו מהרגליים) מצדיעה לאמנים סוריאליסטיים וכוללת למשל מסגרת תלת-מימדית בהשראת מונדריאן. שימו עליכם, ותראו איך השמש יוצאת לגיחה.

Cutler & Gross – את הדגמים החדשים ניתן להשיג בחנות "המשקיפה" של האופטומטריסטית מאיה ספיר.

יובלי, לרדת מהאזדרכת! הספר "לילה מטפסת למעלה", וכלים לבישול ללא אש של קו טבעי

#3  משהו לקרוא
לילדים בפיקניק שרק מחכים שתירדמו כדי להתחיל בתחרות "מי מטפס על העץ הכי גבוה באזור", שווה להקריא את "לילה מטפסת למעלה", ספר הביכורים המתוק של הבובנאית נועה בקר, שאיירה בכישרון רב שירה קורח. לילה, בתה של נועה וגם הגיבורה בת החמש בסיפור, כבר יודעת לספור עד עשר, ואפילו לטפס עשרה שלבים בסולם גבוה ומלחיץ במיוחד, בעקבות החתול השובב שלה דומא. כשדומא נעלם – מתחיל האקשן, כפי שתוכלו לראות בסרטון הטריילר המקסים. בלי לעשות למטפסים שלכם ספויילר, נגיד רק שכיף לגלות עוד ועוד פרטים באיורים ובין השורות.

 

הספר "לילה מטפסת למעלה" – נועה בקר (איורים: שירה קורח, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 28 עמ', מנוקד לגילאי 3-6) – 45 ש"ח, להשיג בחנות המחברת "נועה".

 

#4  משהו לבשל
אם גם לילדים שלכם אין סבלנות לחכות עד שאבא והגחלים יברבקו את הפרגית וול-דאן, ומצד שני מאסו לגמרי בסנדביץ' טונה שהכנתם מבעוד מועד בחמש בבוקר (ונמעך בצידנית), הנה פתרון מושלמיניו: כלים לבישול ללא אש של "קו טבעי" עובדים בשיטה גאונית. כל מה שתשימו בכלי המתכת שבערכה יתחמם תוך דקות בעזרת שקית חימום חד פעמית וידידותית לסביבה. כשמרטיבים את השקית, המינרלים שבה מגיבים ומייצרים חום המגיע ל-98 מעלות הנשמרות במשך שעה. שמרו את התפוצ'יפס לנסיעה, וארגנו לכם בדקה אורז, מרק, ביצים קשות, או כל דבר שהילד אוהב. אפשר גם לבשל בבית ולחמם שוב על המחצלת. מי אמר שאנחנו לא מוכנים לממ"ד?

כלים לבישול ללא אש – החל מ-129 ש"ח (לספל) ועד 229 ש"ח (לכלי 1200 מ"ל) – להשיג בחנות "קו טבעי" (ניתן לקנות בנפרד שקיות חימום). לחצו כאן לצפיה בסרטון ההסבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה