22 באפריל, 2013

קצת קריר הערב

לא ברור למה מגיע לנו כל הטוב החורפי הזה שנחת כאן פתאום, וגם לא מעניין אותנו כלום. העיקר שאנחנו מצוידים מראש עם ערכת תה טוב, צעיף יפה וספר שירה נוגה. שלא יגמר לעולם

מישהו למעלה מקשיב לנו, סגור העניין. אחרת איך תסבירו שעונת המעבר הכי לא צפויה ומאתגרת אפנתית (כבר יצא לכם להגיע למשרד עם כפכפים וקורדרוי?) הביאה אותה בשירת ברבור יוצאת דופן עם אקרודים חזקים של חורף? לא רוצים לשחק עם תחזיות וכאלה, אבל ייתכן ומדובר בחיזוק אחרון לפני גיהנום-יולי-אוגוסט, שלא נדע. כשנגיע לגשר – נקפוץ ממנו.

בלי לשאול שאלות קיטבג ולפני שיתחרטו, החלפנו מהר חזרה משמיכה דקה לפּוך, הוצאנו לכל המשפחה את המגפיים מהארון לסיבוב דאווין אחרון, והרכבנו לעצמנו חבילת אביב-חורפית לערב נוגה במיוחד. מה צריך? צעיף קליל, תה טוב (עם עדיפות לכזה מחו"ל), וספר שירה יפהפה עם ציטוט שמתאים בול לעכשיו. הרכיבו ערכה כזו או אחרת והצטרפו אלינו בתפילת "מי ייתן והוא יהיה איתי כל השנה, כי האביב הינו הרבה יותר מסתם עונה…":

#1
מה – צעיפי משי ענקיים וצבעוניים המיובאים לכאן היישר מפריז הודות לעיני הנץ של רונית אלמוזנינו.
המהות – מפשיר את הצוואר בלי להכביד, משדרג את הסוודר המהוה עם הגולגולים ששלפתם הבוקר, ודואג שלא ייתפס לכם כלום במעבר בין המזגנים.
כמה ומאיפה – מגוון גדול, החל מ-59 ועד 177 ש"ח, מהחנות Estylo.
איך אפשר למשוך את הכיף הזה עוד קצת – לשים דיסק של "פכפוך נחלים: סולו לדיג'רידו", ולדפדף אחורה את לוח השנה לאוקטובר.

#2

משהו לגרון. תה בטעמים שונים של Peyton and Byrne

מה – תה של PEYTON AND BYRNE בטעם רוביוס-וונילה מעולה (או כל טעם אחר מהלייבל המשובח הזה, כמו למשל קמומיל "סליפּי" שמומלץ לפני השינה).
המהות – תה בריטי אמיתי שיטיס את הגרון שלכם בשלוק ללונדון. את הטעמים המיוחדים רקח המסעדן אוליבר פייטון, בעל רשת מסעדות, בתי קפה ומעדניות הכי מתוקתקות ומתוקות בעיר. הזמינו לכם כל דבר מחנות האונליין (ריבות, חרדלים, שוקולד, קפה ועוגיות) או סמנו לכם בראש לקראת הקפיצה הבאה לממלכה. תחנת חובה.
כמה ומאיפה – החל מ-3 פאונד לחבילת תיונים, מהאתר Peyton & Byrne.
איך אפשר למשוך את הכיף הזה עוד קצת – לפתוח חלונות בבית עד הסוף ולצפות בכל העונה של "דה ווייס" מההתחלה.

 

 

#3

משהו ללב. מתוך ספר השירה "קוקורו" מאת אנה-מארי רביצקי (הוצאת A Point Books)

מה – ספר השירה היפהפה והמושקע "קוקורו" (ביפנית: לב הדברים) מאת אנה-מארי רביצקי.
המהות – כך תייצרו אווירה חורפית של יער נורבגי ברגע. אנה-מארי היא פילוסופית, אמנית וצלמת שחיה בצרפת ומציגה בספרה (בעיצוב דן אלכנסדר אנד קו, מודפס על נייר בייבל של ספרי תנ"ך) שירים אסוציאטיבים ודיבוריים, המסודרים לפי התאריך בהם נכתבו – מתחילת אוגוסט ועד אמצע יוני. בין השירים שזורים תצלומים אישיים שצילמה, המוסיפים מימד חי לדמות העולה מהטקסטים. הנה לדוגמא שיר ששלפנו מ-26 בינואר (והכי מתאים להיום):
ציפה חמה | אנה-מארי רביצקי
החום של השמיכה שלי
נוגע בגוף שלי
הגוף שלי
נוגע בשמיכה שזוכרת את החום
גם של החלום
שהיה חם
ורטוב
ורחוק
מריח ממעמקים
והיתה שפעה של חומו שנגע בגוף שלי
כמו השמיכה
הסמוכה כל כך
לגופי
לחלום
למקום
לחום.

כמה ומאיפה
– 98 ש"ח, של הוצאת הספרים העצמאית "אה-פואה בוקס", כריכה קשה (כולל צילומים בצבע), 152 עמ'; להשיג ברשתות הספרים וחנויות ספרים עצמאיות נבחרות, וגם ב-"קום איל פו".
איך אפשר למשוך את הכיף הזה עוד קצת – לתת לווייז להוביל אתכם דרך הפקקים הגדולים והתלוננו עד הבית "איזו מדינה! רק טפטוף קטן וכבר הכול מוצף…".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה