17 ביוני, 2020

פרק חדש

אחרי שסגרה את חנות הספרים "חלום ילדות", עברה איריס לאביוד להגשים חלומות לקוראים בכל גיל ומקום, ומפיצה מדי חודש קופסאות ספרים עם הפתעות משלימות, שבונים מכל שעת סיפור עולם של חוויית קריאה באיכות אחרת. המנוי שהכי קורא לנו

ומה קורא בקופסא שלכם? "קופסא מהספרים", מבית "חלום ילדות" (צילום: אורית כליף)

כמונו, וכמו הרבה מותשים סביבנו, ייתכן כי ספר המתח האחרון שקראתם לפני השינה היה "איפה פינוקי?" (ספוילר! לא מתחת לשטיח!). אבל גם אם זמן הקריאה הצטמצם לרבע-שעת-סיפור עם הילדים, יש בכל זאת סיכוי להינצל, בעזרת הקפדה ואימון שרירי הקריאה החיוניים לחיים, לתרבות ולנשמה – לא רק שלהם, אלא בעיקר שלנו. ומי שחיכה כל השנה לטריאתלון "שבוע הספר" והתאכזב לגלות שבוטל, שיירשם נא מיד לשירות המקסים הבא, ששולח אליכם עד הבית את המיטב מכל דוכן בכיכר, ובכל חודש מחדש:

"קופסא מהספרים", הינו רעיון מיוחד ומקורי שפיתחה איריס לאביוד, המממש את האהבה שלה לספרי ילדות, ולקסם שקורה – בין הדפים לקורא. את איריס הכרנו עוד כשפתחה ב-2012 במכבים את "חלום ילדות" – חנות שהיוותה חדר בריחה מושלם, עשיר וצבעוני לקוראים צעירים ולהוריהם. אחרי כמה שנים נאלצה לסגור את החנות (שלא השאירה לה די פנאי לדפדף בשווקים וללקט כותרים נדירים וחדשים), ומאז לא הפסיקה לקבל תגובות צובטות מילדי האזור, בנוסח – זה לא כל כך נעים לראות "חלום" סגור. כך החליטה בחורף האחרון להגשים להם ולעצמה חלום חדש, בדמות משלוחי ספרים מוקפדים ומותאמים אישית, המוקדשים בכל פעם לתמה מרגשת ומפתיעה אחרת.

בכל קופסא תמצאו 2-3 ספרים מובחרים ולא-שגרתיים (שלא מוצאים על במות ה-3 במאה, כן?), פלוס ערכת יצירה או צעצוע, בובה ושלל הפתעות משלימות לפי הנושא, הדמויות, הצבע הבולט או קונספט משותף שאיריס חיברה. כך למשל למארז "בנצי" הפיל הצבעוני (הראשון ששלחה) או "הזחל הרעב" (אחי, יש לנו אותה דיאטנית!) – נוספו כדור, קוביות שוות ובובות רכות בדמות הגיבורים. למארז ספרי-בלרינה צורף בגד ריקוד אמיתי, ובקופסת "צפרדי וקרפד" חיכו קרמיט או גיבורי-ביצה ירוקים מקרקרים. לכל שכבת קוראים (מגיל אפס ועד 6), מתאימה איריס מארז ייעודי מושקע אחר, ואם תגלו לה מה התחביבים ותחומי הסקרנות של הנמען ("שובליקו, אתה עדיין בקטע של מלחמת לבנון השנייה?") – היא תשתדל לקלוע אישית, כמו שרק תולעת ספרים ממזרה יכולה.

אפשר לרכוש מנוי ולאסוף (בתחילת כל חודש) עם הקוראים את החבילה, לפתוח יחד, להתעמק בכל פריט ולתרגם את הקופסא – לזמן איכות חווייתי משותף, שיישאר איתם עוד שנים קדימה (הגשמת החלום האישי של איריס). אפשר להזמין ערכה בודדת, כמתנה שתעיף לכל חוגג את הסימניה. למי שעומד למלא לראשונה ספריית ילדים – מומלץ לשלוח מארז לידה שמכיל שורת קלאסיקות מיוחדות ובובות פרימיום יפות ומלטפות. רכזי מתנות משרדיות מוזמנים לתפור חבילה לילדי העובדים לקראת שנת קריאה חדשה; ואפשר אפילו להפתיע את בני הדודים מחו"ל עם תזכורת לפנינים בעברית. בעקבות בקשות, פיתחה לאחרונה מארזים לקוראים מתקדמים, למבוגרים, לקוראי ספרים באנגלית, בערבית וגם כאלו בהם אין ולו מילה אחת (picture books), שמעודדים לדבריה, ובכן כמו כל ספר – לפתח את הדימיון, ללמוד לקבל את האחר ולהיזכר שהעולם שייך לכולנו.
אבל הכי מרגש? ברכישת כל מנוי – תורמת איריס ספר למחלקות ילדים בבתי חולים (לזכר אחותה סברינה) ומצרפת לקופסא שלכם את אות "קראתי – השפעתי"; כך עד שתגשים חלום נוסף שלה – להעניק ספר לכל ילד בעולם. איריס, ווי לאב-יוד.

"קופסא מהספרים" – מנוי חצי/שנתי – 194-214 ש"ח לחודש; קופסא חד-פעמית – 254 ש"ח (כולל משלוח לתיבת איסוף, 2-3 ספרים והפתעות משלימות)
הזמנות באתר "חלום ילדות", או בטל': 054.2010916 (איריס), בפייסבוק ובאינסטגרם

 

להתרגש בכל משלוח מחדש. הצצה לקופסא הראשונה (צילום ימין: דפנה בן נון; שמאל: אורית כליף)

 

מהפיראט ועד הפרט האחרון. "קופסא מהספרים" (צילום: אורית כליף)

 

20 הדקות הכי חשובות ביום. מארז לשעת סיפור חוויתית (צילום ימין: אורית כליף, שמאל: דפנה בן-נון)

 

אם לא נגיע השנה לשבוע הספר – לפחות שהוא יגיע אלינו. קופסת קריאה מפתיעה בכל חודש מחדש (צילומים: אורית כליף)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה