19 בפברואר, 2008

פריצת דיסק

השמורה האחרונה אליה הולכים צרכני דיסקים נדירים היא כנראה Bside בפלורנטין

הדינוזאורים שקונים תקליטים כבר הועברו רשמית לשמורות הטבע והשלב האבולוציוני הבא בדמותם של צרכני דיסקים (אורגינלים) הולך ונכחד. לכן, באופן טבעי, החלו להתגבש תהליכי שימור: מחירים מוזלים, עטיפות מושקעות, תחנוני אמנים ותשדירי הפחדה הם רק חלק מהטכניקות שמטרתן להשאיר את היצורים האלו בחיים. חנויות רבות נסגרו ו"המיוחדות" נעו חזק למרכז הטעם הישראלי. חברים, מדובר במלחמת הישרדות.

כך מצאנו את Bside בלב השמורה הפלורנטינית. על פי חגי, מנהל החנות, פלורנטין היא גטו שמקיים את עצמו ולכן בין היתר מגיע לתושביו חנות דיסקים משלהם. החנות ממוקמת בלב רחוב הבארים של השכונה, ויטל, ושעות הפתיחה של החנות בהתאם – מ-12 בצהריים ועד לקוח אחרון, בסביבות 3 בלילה.

המבחר משקף את חזון בעל החנות וכולל אלבומים קלאסים, מוסיקה עדכנית והוצאות ישראליות עצמאיות, חלקן מהשכונה עצמה. אבל הדובדבן מבחינתנו זה המדף של המוסיקה היוונית, שאותנטי כמוהו עוד לא ראינו בכל הארץ. במדף לא תמצאו מוסיקה יוונית מצועצעת מהשנים האחרונות ושום מילה באנגלית על העטיפות אלא רק נשמות טהורות: מנוליס אנגלופולוס, אביו הרוחני של ארי סאן, סוטריה בלו קורעת הלבבות והגדול מכולם, שורף הטברנות ומי שהוגדר כזמר מעמד הפועלים היווני, קאזנג'ידיס. למתחילים אנחנו ממליצים של אוסף זמבקיקו כפול, בקבוק אוזו, וצלחת אחת לפחות. יאסו.

אוסף זמבקיקו כפול – 119 ש"ח
להשיג ב-Bside, ויטל 4, תל אביב, טל': 077-2015200

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה