30 במאי, 2011

פעם ראשונה, נמכר

עבודות של דודו גבע, כתבים מוקדמים של מאיר אריאל ועוד פריטים שחייבים לשים עליהם יד יוצעו למכירה פומבית ביום רביעי הקרוב. הכינו את זיוה מהבנק בספיד-דייל

יום אחד, נקראנו בדחיפות לערוך מיון וניפוי בחדר בו גדלנו.  בין ים החפצים הנוסטלגיים ששכחנו מהם, מצאנו פתאום אוצר אמיתי: כל מקבץ הפתקים שהעברנו בשיעורי תושב"ע לכרמית, שכנתנו לשולחן הלימודים בכיתה ה', כולל קריקטורות מחמיאות של גורביץ' המורה החתיך להתעמלות. ואם זה לא נשמע לכם כמו אוצר אמיתי, אז תשמעו את זה:

ב-1 ביוני, יום רביעי הקרוב, תיערך מכירה פומבית ייחודית במוזיאון נחום גוטמן שבתל אביב, למאות פריטים יקרי ערך ויוצאי דופן, מ-60 השנים האחרונות. כך למשל, ואם תהיו מספיק מהירים תוכלו לשים יד על עבודות מוקדמות של דודו גבע, או על שלושה כתבי יד של שירים ואיורים מאת מאיר אריאל, על מכתבים מנעוריהם של גולדה מאיר ומשה שרת, פריטים מחייו של מאיר דיזנגוף, סקיצה מקורית לסמל המדינה, כרזות של הסרט "מציצים" או להקת "כוורת", ציורים של לאה גולדברג, תקליטים חתומים של "בנזין" ו"תיסלם", כרטיס למשחק האגדי של מכבי תל אביב מ-1977, אגרות שנה טובה מימי הבריגדה, כרזות של דן בן אמוץ ושל אייבי נתן, ועוד ועוד.

את המכירה הזו, ה-15 במספר, מארגן "קדם" – בית מכירות פומביות שהוקם לפני שלוש שנים, על ידי מרון ארן ואבישי גלעדר, העוסקים במציאת ספרי קודש, מכתבים רבניים, כתבי יד עבריים עתיקים ופריטים הקשורים להיסטוריה ולאמנות יהודית. הפעם, וברוח המוזיאון, מקדשים מרון ואבישי את המכירה לאספנים של תרבות תל אביבית או ישראלית מודרנית, ולכל מי שבשבילו פוסטר של "מציצים" נחשב יודאיקה.

מכירה פומבית לפריטי תרבות ישראלית – הכניסה חופשית (מחירי הפריטים – החל מ-100 דולר ועד 25,000 דולר)
יום רביעי, 01.06.11, בשעה 17:00, מוזיאון נחום גוטמן, שמעון רוקח 21, נווה צדק
, טל': 03-5161970. למידע על שאר הפריטים במכירה – היכנסו לקטלוג המוצרים באתר "קדם – בית מכירות פומביות"

כתב יד מקורי של "בסוף כל משפט בעברית יושב ערבי עם נרגילה", מאיר אריאל, סוף שנות ה-70

 

 

גרסה מוקדמת ל"שיר כאב" + "שיר מים רבים", מאיר אריאל, סוף שנות ה-70

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה