07 באפריל, 2011

פסח, אל תאיים

קבלו את נבחרת המתנות של מרמלדה, מחולקות לפי שלוש דרגות תקציב. פרויקט פסח אימתני ושמח במיוחד

עוד רגע כבר לא נוכל לדבר אחד עם השני. כל אחד יצלול בדאגה אל תוך רשימת המתנות שלו, מתכונים לפשטידות ולשונות יוכתבו טלפונית, קרפיונים יחליפו ידיים ושולחנות וכיסאות יורדו מהבוידעם לכבוד יום חגם הדו-שנתי. אז רגע לפני שאנחנו מאבדים אתכם עד מאי – תנו לנו לעשות לכם סדר בראש. השנה בחרנו תשע מתנות מקסימות ומשמחות במיוחד וסידרנו אותן לפי שלוש רמות תקציב. טיפ שלנו: אל תשתגעו. בכל מובן אפשרי. בהצלחה.

* עד 100 ש"ח

1. בוטנים מסוכרים הום-מייד

יחוסל בעוד שלוש, שתיים, אחת. צנצנת בוטנים מסוכרים הום-מייד

 

למה דווקא – הכל התחיל כשהלכנו לאמא של חברה שלנו והיא הגישה לנו בוטנים מסוכרים שהיא הכינה בעצמה. הביקור נגמר כמובן בהכתבת המתכון ועוד בדרך הביתה ידענו – מדובר במתנה מנצחת לפסח.

המתכון – לוקחים שתי כוסות בוטנים, 3/4 כוס סוכר, 1/4 כוס מים קרים ושתי כפות שמן. שופכים את כל המרכיבים למחבת ומערבבים על אש בינונית. כמה דקות אחר כך התערובת תקבל כיסוי לבן קצפי ואחר כך תהפוך לחומה. בדיוק אז מורידים מהאש ושופכים על שיש קר. מחכים שיתקרר ומפרידים אותם אחד מהשני עם כף (בקטנה, תמיד ישארו כמה דבוקים).

 

הצנצנת – אל תגזימו. יש בכל מכולת. גג 15 ש"ח.

סרט משי – אל תוותרו. הוא עושה את כל הקטע.


למי זה מתאים?
לאנשים שמעריכים עבודת יד ולכאלה שלא אלרגיים לבוטנים.

2. שמן זית ובקבוק חרס מ"Olia"

עדיף שמן טוב. שמן זית בכלי חרס של Olia

 

למה דווקא – בראש השנה קיבלנו שמן זית בבקבוק חרס מ"אוליה" ולרגע לא הפסקנו להתלהב (מתלהבים 8 חודשים). כשהשמן שהגיע איתו (מהשמנים האיכותיים והמעולים של "אוליה") נגמר, התרגלנו להעביר כל שמן אחר אל הבקבוק המיוחד ששומר על הטריות, הארומתיות והאיכות של השמן. מאז הוא אצלנו קבע על השיש.

איפה משיגים – "אוליה", פרישמן 73 תל אביב, טל': 03-5223235. שוק הכרמל (הכרמל 7, תל אביב). יש גם משלוחים.


המחיר –
65 ש"ח (אפשר להצמיד לו חומץ או כל דבר אחר מהחנות, אבל בתכל'ס, טוב לו גם לבד)


למי זה מתאים?
לכל אחד שאוהב לאכול ו/או לבשל. יענו – לכולם.

3. קרם רחצה אורגני על בסיס שמן זית של ל'אוקסיטן

עובד חלק. קרם רחצה אורגני עץ-הזית של "ל'אוקסיטן"

 

 

למה דווקא – הבנתם נכון, אנחנו אוהבים שמן זית על כל מופעיו (עד שזה מגיע לגלידות וכאלה. כי יש גבול). את קרם הרחצה הזה פרגנו לעצמנו לפני שנה והתמכרנו באופן סופי. הוא משאיר את העור כל כך ריחני ונעים שאי אפשר לחזור אחורה. גם שמן השקד לרחצה (כן כן גם שקדים אנחנו מאד אוהבים) מומלץ בחום (לא תאמינו מה יקרה לעור שלכם אחרי השימוש. תינוק מחוספס לידכם). אם סופרים את האריזות המקסימות של לאוקסיטן מדובר במתנה מפנקת בכל סדר גודל.


איפה משיגים
– בסניפי ל'אוקסיטן ובחנות הוירטואלית

מחיר – קרם רחצה על בסיס שמן זית – 100 ש"ח; שמן רחצה על בסיס שקד – 100 ש"ח. תבחרו אתם.


למי זה מתאים?
לאנשים שאוהבים את החיים שלהם דבש.

*   100 עד 200 ש"ח

1. "חנוך לוין – תיאטרון", ספר צילומים של הצלם גדי דגון

חכו שתראו את ג'יטה מונטה בפנים. אלבום הצילומים "חנוך לוין תיאטרון" (צילום: גדי דגון)

 

למה דווקא – חנוך לוין הוא ללא ספק אחת מהדמויות התרבויות האהובות והנערצות עלינו. המחזות שלו, שראינו כמעט את כולם, תמיד הוסיפו לנו משהו שנשאר לתמיד. ובספר הזה, מצליח גדי דגון, שליווה את חנוך לוין במשך שלושה עשורים, להחזיר אותנו אל אולמות התיאטרון, עם זהרירה חריפאי, יוסף כרמון, תיקי דיין, ליאה קניג, שמואל סגל, מוסקו אלקלעי ועוד רבים, מתרגשים וצוחקים עד דמעות.


איפה משיגים –
בחנויות הספרים ברחבי הארץ.


מחיר –
135 ש"ח


למי זה מתאים?
לחובבי תרבות ולאנשים שמאמינים שהשלום יגיע.

2. תבנית אינגליש קייק של יערה ניר כחלון

 

תשאירו אותנו לבד רגע. תבנית אינגליש קייק בעיצוב יערה ניר כחלון (צילום: אתי פריד)

למה דווקא – אם היינו יכולים היינו מאבזרים את כל הבית שלנו בכלים היפים שמעצבת ומייצרת יערה ניר כחלון. החל מהקערות, דרך צלחות ההגשה והכדים ועד לתבניות. או. בדיוק על זה רצינו לדבר. תבניות האינגליש קייק שלה כל כך יפות ומקוריות שלא עמדנו בזה. אפשר כמובן להכניס אותן לתנור וברגע שתניחו את העוגה שלכם על השולחן תראו שאין אחד שלא יתייחס לתבנית. כי הקנקן כידוע לכם… חשוב לא פחות. מידות: 34X10, עומק 5.5.

 

איפה משיגים – "מקום" (התומר 30, רמת השרון), "דל'ארטה" (אשתורי הפרחי 9, תל אביב), kitchen works (נחלת בנימין 15,תל אביב) וברשימת החנויות המפורטות באתר המעצבת


מחיר
– 170 ש"ח


למי זה מתאים?
לחובבי האפייה ולאנשים שמעריכים את עצמם גבוה.

3. מארז תה מ- Le Palais des Thés

תה, מישהו? כולם? מארז SELECTION BOX OF MUSLIN TEA BAGS של "פלה דה תה" (צילום: יח"צ)

למה דווקא – פעם, כשגרנו בפריז (איזה כיף להגיד את זה) היתה לנו ליד הבית חנות תה מדהימה והיינו קונים שם מידי פעם תה בכל מיני טעמים אקזוטיים. אחר כך, כעבור עשר שנים, נפתחה בישראל חנות של אותו מותג ושמחנו מאד. ב Le Palais des Thés (זאת החנות, כן?) יש תה שלא מהעולם הזה וכלים משלימים שמוציאים לנו את העיניים (ואת השטרות מהארנק). המארז הזה, שכולל 54 תיונים (שארוזים בנפרד בשקיק בד כותנה מעולה) בתשעה טעמים שונים, הוא ג'סטה מקסימה שנשארת להמון זמן.


איפה משיגים
– דיזנגוף 31, תל אביב ובחנות הוירטואלית. ניתן להזמין משלוחים בטל': 03-5221317


מחיר
– 178 ש"ח

למי זה מתאים? לאנשים שהתחילו טיפול הומיאופתי ומנסים להיגמל מקפה, ולאמא שלכם.

 


* 200 עד 300 ש"ח (כי יותר זאת כבר הגזמה פרועה)


1. כרית מאורכת מ-B.Knit

יש על מי להישען. כרית מאורכת מ-B.Knit (צילום: עמית ישראלי)

 

למה דווקא – מי לא מכיר את הרגע המתוק בו אתם נכנסים למיטה עם ספר. למעשה, זה כמעט הרגע היחיד שהחיים נראים פחות או יותר קלים לביצוע. אבל אז, מתחילה המלחמה. לא נח לכם ואתם רוצים הגבהה יותר דרמטית לפלג הגוף העליון. אתם לוקחים את הכרית שלכם ומנסים להפוך אותה לכדור. אתם מוסיפים כרית נוספת. אתם דוחפים איזה מגבת שמצאתם בקרבת מקום. ועדיין, לא נח. הכרית המאורכת הזאת, של המותג האיכותי והמקסים b.knit תסדר לכם את הראש ותמתיק את השהות במיטה. אלגנטית ופונקציונלית. זה מה שהיא.

איפה משיגים – בחנויות המותג ובחנות הוירטואלית


מחיר –
כרית – 129 ש"ח (130X 30 ס"מ) וציפית (לבן, שמנת או אפור) – 130 ש"ח (חייבים את הציפית, אחרת יצאתם בונקר)


למי זה מתאים?
לטיפוסים אריסטוקרטיים שאוהבים את הנוחות שלהם עוצמתית.

2. הספר The Complete Cartoons of the New Yorker (הוצאת H.F hulmann)

באנגלית זה סרקסטי יותר. אלבום הקריקטורות השלם של הניו יורקר

 

למה דווקא – לחברה טובה שלנו יש את הספר הכבד הזה, ואנחנו נוהגים להתנחל אצלה במרפסת ולעלעל בו במשך שעות ("בסדר, בסדר, כבר זזים"). ההומור המשובח של הקריקטורות שהתפרסמו בניו-יורקר עושות לנו טוב על הלב ומגחיכות את כל העולם ברגע. מנה מרוכזת מאד של סרקסטיות איכותית ובלתי מתפשרת.

איפה משיגים – בסטימצקי – סניף הבימה (תל אביב), סניף תל השומר, סניף מרום נווה (רמת גן), סניף תל חנן (נשר). ניתן להזמין בטלפון מכל סניפי סטימצקי; וגם מהחנות "סיפור פשוט" (שבזי 36, טל': 03-5107040)


מחיר
– 250 ש"ח

למי זה מתאים? אין לדעת. כנראה שלאבא שלכם. בטוח – לנו.

3. מפות שולחן משובצות מ"עילי"

אנחנו על המפה. מפות משובצות 100% כותנה של "עילי" (צילום: דנה זונשיין)

 

למה דווקא – אם להיות כנים, את החנות עילי הכרנו ממש טוב רק לאחרונה. מצאנו שם כל כך הרבה דברים יפים שלא ידענו למה לגשת קודם. אחרי שהמלצנו לכם על מגבות המטבח שלהם וכיסויי המיטה אנחנו שמחים להציג את המפות המשובצות (פיפטה) והצבעוניות. שמחה אביבית, זה השם לו הן ראויות. יש בכחול נייבי, ורוד, תכלת, ירוק זית ועוד. מאה אחוז כותנה ומאה אחוז הצלחה (מידות: 2X1.5 מטרים).


איפה משיגים
– "עילי", אוסישקין 98, רמת השרון, טל': 03-5401027


מחיר
– 290 ש"ח


למי זה מתאים?
לאנשים שמדרגים את תחום הסטייל גבוה בסולם סדר העדיפויות שלהם, שאוהבים לארח ואין להם התנגדות עקרונית למפות באופן כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה