12 במאי, 2011

פסגת הפסטה

תם ונשלם המסע, עופר שני מצא את המסעדה הכי טובה ברומא

האמת המרה היא שכל כניסה למסעדה בטיול בחו"ל מלווה בחרדה – האם אני אוכל במקום הנכון? האם המסעדה שאני נמצא בה באמת מומלצת? האם זו החוויה האמיתית של המקום? האם אני מפספס משהו? אנחנו נסענו לרומא. רומא היא אתגר גדול במיוחד. הכל נראה טעים, רוב המסעדות מפוצצות, כולם מחייכים, כושר ההבחנה מיטשטש ובא לך להתמסר לכל מקום שמוכר אוכל.

סיפור התגלותה של המסעדה הטובה ברומא מתחיל בהמלצה שקיבלנו על מלון בעיר. מדובר במלון בוטיק עם שישה חדרים הממוקם בסמטת מריו דה פיורי, למרגלות המדרגות הספרדיות. האזור יוקרתי ותיירותי, ועם זאת, המחירים במלון היו נוחים יחסית למטרופולין בסדר-גודל של רומא (250 יורו ללילה לחדר מפנק ביותר). הצ'ופר האמיתי שהציע המלון היה הגברת הישובה בקבלה, רומית צעירה הבקיאה ברזי העיר ונכונה לספק המלצות לאורחים. הבחורה המליצה על מסעדה בשם Mario הנמצאת מרחק הליכה מהמלון. התפריט טוסקאני וקהל הסועדים קבוע (מקרב תושבי רומא האמידים). הלכנו.

האירוע לא הסתיים בערב אחד כי אם בשניים. התאהבנו באוכל, במלצר, בבעלת המסעדה (שבעלה 'מריו', שצילומים שלו בחברת ידוענים הוליוודיים מכסים את הקירות – נפטר לפני שנתיים). בסוף הערב השני אף גילינו שמעל המסעדה יש דירות וחדרי יוקרה שאפשר לשכור (מתברר שיש מלונות בוטיק חבויים ברומא שאינם מופיעים במדריכי טיולים ובאתרי תיירות). בשתי הארוחות שלנו שם החשבון הגיע לאזור ה-80 יורו לזוג כולל אלכוהול. המארחים שלחו לנו גם כמה מנות על חשבונם.

 

והנה כמה מהמנות המומלצות לפי סדר הופעתן על השולחן:


מתחילים עם זוקיני פלאוארס וכדורי ריזוטו. עדינות שאין לתאר.


מרק ריבוליטה. מנה שפינטזתי עליה ב- 4 השנים האחרונות אחרי ביקור בטוסקנה. מרק ירקות עשיר עם לחם, ויש גם מתכון פה.


מסעדה איטלקית נבחנת על פי איכות הפסטה עגבניות שלה. 'מריו' עברה את המבחן בהצטיינות.


זוגתי ביקשה משהו חריף לשים מעל הפסטה. המלצר סירב בעדינות באמרו כי הרוטב החריף שיש במסעדה (הנקרא 'קלברזו' ומקורו בחבל הארץ הדרומי 'קלבריה') חריף מדי ואינו מיועד לנשים. הוא לא ידע עם מי יש לו עסק.


גולת הכותרת מבחינתנו היתה 'ביסטקה פיורנטינה' – הגרסה הטוסקנית לפריים ריב ואנטריקוט. בערב הראשון הזמנו אותו והיה מעולה. בערב השני הזמנו את ה'ביסטקה די מאנזו' שהיה טעים אף יותר.


פטריות פורצ'יני. טעמים מופלאים שנעים בין ירק לבשר.


הפתעה שהגיעה לשולחן: תפו"א דקיקים מטוגנים וטעימים בטירוף.

ארבע כוסות וויסקי ושני טירמיסו מאוחר יותר – הצטלמנו עם המלצר מחוץ למסעדה. רוטב ה'קלברזו' החריף עשה את שלו, ניכר שמדובר בתחילתה של ידידות מופלאה.

מלונות הבוטיק
Rome Luxury Suites –ROME  Via Mario De Fiori 37. 06-69921907

מסעדת "מריו"
Ristorante Mario – Via Della Vite 55, ROME. 06-6783818

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה