23 באוקטובר, 2014

פסגת הגרגרנות

מסעדת "מוזה בהר" במושב שורש היא שילוב מנצח בין אוכל טעים, מרחב להתרוצצויות ונוף שאתם נופלים. להזמין לכם במרפסת?

עם כל הכבוד לזה שמצא לנו מסלול מוצל לטיול בשבת שעברה, ולזו שדאגה לפלסטיקים עם פירות חתוכים, ולרונן שהכין בדיחות שמתאימות גם לילדים ציניקנים – אנחנו קיבלנו את משימת המשימות. זו שיכולה להוריד או לרומם כל גיחה מחוץ לבית: למצוא מסעדה טובה. שזה אומר שילוב בלתי אפשרי בין "שיהיה מרחב להתרוצצות", לבין "אוכל דיסנט ולא יקר", ואם אפשר – "עם נוף שאינו האוטו שלנו מתחבא מפקחים".

ובכן, תופים בבקשה: לפיצוח שלנו קוראים "מוזה בהר", מסעדה נהדרת במושב השיתופי שורש שבהרי יהודה, שעונה על גם וגם וגם. הנס הזה נוסד לפני שנה בערך, כשבני הזוג יפעת וירון ארמוזה תפסו פיסת נוף מהחלומות והחליטו להקים על צלע ההר מסעדת ביסטרו צרפתית, רחבה ונעימה, שמשקיפה על עמק ירוק ורקע הררי ומוקפת במדשאה וספסלים להתרגעות. התמקמנו במרפסת הפנורמית היפהפייה (פרייאר מי שמוותר על הבריזה בחוץ), וחיכינו בסבלנות עד שהשף, קובי קטני, שעבד במשך 12 שנים במסעדות באוסטרליה ואחראי על כל מה שטעים פה (בדגש על בשרים המיושנים במקום), יתחיל להזרים צלחות לכיווננו. פתחנו עם מרק בצל טעים ועשיר שהכניס לאווירה חורפית מהאגדות, לצידו הגיע לחם-על-חשבון-הבית עם ממרחי עגבניות וטפנד טעימים שחוסלו עד התחתית. מהנקודה הזו, התחברנו לאדם הקדמון שבנו, ועברנו למנת סטייק או-פואברה (ברוטב פלפל כמו שהצרפתים אוהבים, 122 ש"ח ל-300 גר'); שלישיית המבורגרים עם צ'אטני עגבניות ותוספות כמו פורצ'ני או מח עצם (79 ש"ח), חזה אווז קריספי (שמגיע על ערמונים, קרם בטטה ושקדים מעושנים ברוטב תפוזים, 112 ש"ח); והכי שאנז-אליזה – תבשיל לחי בקר מעורר חושים בציר עגל, תמרים, שזיפים ופורט, על קרם כרובית וירקות שורש (78 ש"ח, אל תתביישו ללקק את הצלחת). סגרנו (ובמקביל פתחנו כפתור) עם קרם ברולה קלאסי ועוגיית מדלן (39 ש"ח) וגם מוס שוקולד מריר וקריר לצד קומפוט תפוז, נשיקות מרנג וג'לי תפוז דם (יאמי-יאם, 42 ש"ח).

גררנו את עצמנו חזרה לאוטו מדושני עונג, שיחקנו אותה כמו תמיד אילי נדל"ן והתחלנו לברר על קניית בית חורף סמוך למסעדה. בכל זאת, בשביל לכתוב את ביוגרפיית חיינו ("אהבנו אתכם", כותרת זמנית) אנחנו חייבים מוזה.

מסעדת "מוזה בהר" – מושב שורש, הרי יהודה, טל': 02.6246897
שני-שישי – 09:00 עד לקוח אחרון, שבת – 12:00 עד לקוח אחרון.

 

המוזה. תבשיל לחי בקר מתקתק


 

[PSGallery=dihyh9e8im]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה