02 באפריל, 2009

פינת יצירה

כבר לא צריך להרחיק למדינות אחרות כדי לראות אמנות אמיתית בפעולה. מספיק לנסוע לסדנת האמנים של מרכז גוטסמן לתחריט שבקיבוץ כברי ופשוט לתת ליצירותיות שבמקום לכבוש אתכם בשניה

יש אנשים שמרחיקים עד קצה העולם, רק כדי להתאהב שם נואשות ביצירת אמנות חד פעמית. אנחנו אומרים, למה להרחיק ליבשות אחרות כשיש לנו ממש כאן, מתחת לאף, סדנה שמגיעים אליה אמנים מהארץ ומחו"ל כדי ליצור בה תחריטים והדפסים, וגלריה צמודה שבה ניתן לרכוש ולקחת הביתה, לסלון הפרטי, את כל היופי הזה?

כבר 16 שנה פועלת בקיבוץ כברי סדנה מיוחדת במינה לתחריט, במקום שבו עבד ופעל בעבר האמן אורי ריזמן ז"ל, חבר הקיבוץ. לפני כמה שנים, הודות לתרומה נדיבה ולשיפוץ מסיבי, הפך המקום למרכז גוטסמן לתחריט – קיבוץ כברי, במבנה יפהפה של האדריכל אסף גוטסמן, המשלב חלל עבודה גדול לאמנים ולצידו גלריה מוארת שמציגה את ציוריו של ריזמן ותחריטים והדפסים שנוצרו בסדנה. סיבוב בגלריה יגלה את מכבש הדפוס, שולחנות העבודה, הדפסים נפלאים על הקירות, קיר זכוכית שפתוח לנוף הירוק ואת יצירותיהם של מיטב האמנים, גם וותיקים וידועים וגם צעירים, ובהם משה קופפרמן, נורית דוד, יאן ראוכוורגר, סיגלית לנדאו, צדוק בן דוד ועוד רבים ונפלאים. תוך כדי שיטוט אולי יתמזל מזלכם ותוכלו לראות את הסדנה בפעולה. מומלץ לצאת החוצה וליהנות מהאביב ומהכלניות שצובעות את כברי באדום ובסגול, לטייל בגן הפסלים של יחיאל שמי (יליד כברי, שעבודותיו גם הן מוצגות בגלריה) ולשוב פנימה כשמחליטים סופית איזו יצירה חוזרת איתכם הביתה, לתל אביב. עצה מאיתנו: צאו לביקור מקדים באתר האינטרנט של המרכז, שוטטו בגלריה הווירטואלית, אבל אל תוותרו על נסיעה לכברי ועל האפשרות שתתאהבו שם בתמונה "שלכם". כי באמנות, ממש כמו בענייני הלב, כשפוגשים את האחת והיחידה – צריך לנשום אותה כדי להאמין.

יצירות אמנות לרכישה – טווח מחירים רחב
להשיג במרכז גוטסמן לתחריט, קיבוץ כברי, טל': 04-9952713, www.cabriprints.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה