03 בספטמבר, 2015

פאניקה ברחובות לונדון

סיורי אמנות רחוב לדוברי עברית שמצאנו בלונדון, גרמו לנו להרים את הראש ולהסתכל אחרת לגמרי על הקירות. למי נשאר ספריי זהב?

עם כל הכבוד לספטמבר שהואיל להגיע, אוטוטו הרוטינה המבורכת תתעופף שוב מהחלון ותשאיר אותנו עם רצף חגים ושלל חולי מועדים למלא בג'ימבוריות. ובמילים אחרות – כבר עשיתם תוכניות לסוכות? אם במקרה אתם בלונדון או פריז, אנחנו כבר יודעים מראש את התשובה: סיורי אמנות רחוב בעברית. זה הדבר.

דניאל הייבלום וטליה לדרמן, למדו שתיהן אמנות בישראל ובחו"ל, ועבדו (בלי להכיר זו את זו) במוזיאון תל אביב. רק כשעברו כל אחת בנפרד ללונדון – נפגשו דרך חברים, גילו שהן חולקות אהבה לאמנות והדרכה, והחליטו לפתוח יחד את ARTernative – מיזם סיורי אמנות מגניב ביותר. כבר שנתיים וחצי שהן מציעות כמה סוגי סיורי אמנות לדוברי עברית בלונדון או פריז (טרה כיף!) שייקחו אתכם למשל למוזיאונים הגדולים, או דווקא לגלריות ולתערוכות המתחלפות, עם הסברים חיים ומעולים בשפה שלנו ובגובה העיניים. אבל הכי שווה – סיורי אמנות הרחוב שהן והצוות מעבירים במזרח לונדון, וליתר דיוק בשכונה הכי רותחת – שורדיץ'. מה שפעם נחשב כאזור סלאמז, הפך בשנים האחרונות לכר פורה ליוצרים שמתייחסים לכל קיר ומדרכה כקנבס ציבורי. והתוצאה מטריפה, מושקעת, צבעונית וחוקית לגמרי (יש אפילו בעלי נכסים שמזמינים עבודות לבניין שלהם במיוחד, או גלריות שמקיימות תערוכות לאמני הרחוב). כל שבוע יוצאים לדרך 2 סיורים (פרטיים או קבוצתיים) בני שעתיים פלוס, בהם תטיילו בנחת דרך העבודות הכי מעניינות, תכירו את יוצרי הרחוב הכי טובים ובועטים, תקבלו הסברים פיקנטיים על הרקע, המחאות והטכניקות הבלתי נתפסות (נראה אתכם מציירים קו ישר באורך עזריאלי). דניאל וטליה שמכירות כבר כל פינה מעוטרת בשכונה, מעודכנות תמיד בעבודות שמתחלפות פתאום בן לילה, כך שהסיורים משתנים ודינמיים, מתאימים גם לעונת החורף וגם לילדים (וכן, מותר לצלם ולהעלות לאינסטגרם).

חברה שעברה סיור פרטי וכיפי לפני שבועיים מספרת שגם מתחילים שלא שמעו בחיים על BANKSY (ביג נואו נואו) – ייהנו מטיול מרתק, ילמדו להתייחס מחדש לסביבה האמנותית שמקיפה אותנו ויסתכלו מעכשיו אחרת על כל גרפיטי. בקרוב תגיעו רחוק.

סיורי אמנות (דוברי עברית) בחו"ל – 15 פאונד לאדם (בלונדון), 20 יורו לאדם (בפריז). אורך הסיור כשעתיים-שעתיים וחצי, מומלץ מגילאי 8 ומעלה. עלות סיור פרטי משתנה ותלויה בגודל הקבוצה ותוכן הסיור.
לפרטים נוספים והרשמה לסיור הבא – היכנסו ל-ARTernative (יש להירשם מראש), או במייל arternativelondon@gmail.com

לגעת בבנקסי. מתוך סיורי אמנות של ARTernative London (עבודה של BANKSY ברח' Rivington)

לגעת בבנקסי. סיורי ARTernative London (למעלה: עבודה של BANKSY ברח' Rivington)

 

מי מכיר את האיש שבקיר? משמאל: עבודה של Gregos ומימין: Paul Don Smith ודמותו The Banker

מי מכיר את האיש שבקיר? משמאל: עבודה של Gregos, ימין: Paul Don Smith ודמותו The Banker

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה