23 באוגוסט, 2010

עניין של שליחות

גלה דרין לא האמינה שתמצא דבר כזה: חברת שליחויות ירוקה על אופניים - שזמינה לה 24 שעות ביממה. הכירו את טל דרור, אקו-שליח

בתור ילידת תל אביב דרך התניידותי בעיר עברה כמה גלגולים. כשהייתי ילדה – קו 25 ואופניים. בצבא – קו 485 לקריית שמונה והאוטו של ההורים. בתקופת הלימודים בשנקר כבר הייתי בעלים של רכב אך בסיום הלימודים בחרתי בקו 5, בשתי רגליי וכמו רווקים ילידי תל אביב שהוריהם גרים בעיר (או כמו ילדה בת 18) אני עדיין לוקחת את האוטו מההורים.

 

בבחירה שלא להיות בעליו של רכב יש מן האידיאולוגיה אך גם מן ההתחסדות. מצד אחד, אני אוהבת ללכת ברגל, להסתכל לצדדים, לפגוש אנשים ולהריח את פריחת היסמין. אני גם נוסעת בכיף באוטובוס, נכנסת למצב זן או יותר נכון ל-"מצב כלב" (קרי חלון פתוח לכדי חריץ והתמסרות לרוח) ובאופן כללי חושבת שאפשר לחסוך בכמות הרכבים על הכביש ושכל דרך ניידות שאינה רכב – ירוקה ובריאה לנו ולסביבה. מצד שני, ההתחסדות מתחילה אצלי כשאני מדמיינת מה היה קורה אם הייתי יכולה להרשות לעצמי לשלם שכר דירה כפול (שאני משלמת היום) על דירה וחנות – וגם לשלם אחזקת רכב? האם יש סיכוי שהאידיאולוגיה הייתה יורדת לביוב? לא יודעת, מהכרותי את עצמי יש מצב שהייתי נשארת עקשנית ובוחרת בדרך הקשה והמגוונת.

אז היום, כשאני נטועה ברדיוס מרכז תל אביבי קטן ובבעלותי עסק לא ממונע – איך מעבירים סחורה והדפסות ושאר ירקות? התשובה: על-ידי שליחויות. יש את אריק על טוסטוס שהוא מהיר וחתיך אבל קצת יקר. יש את חברת השליחויות שמדברים עם טלפנית, לוקחים בחשבון טווח של שלוש שעות ולא מבינים למה עוצר קטנוע בחריקת בלמים על סף החנות בעוד המנוע מטרטר בלי לזהות את הרוכב (" סליחה? מי אתה? אתה מוכן להזיז את הטוסטוס? אה… אתה מחברת השליחויות…")

ואז יום בהיר וירוק אחד, חיכיתי לשליחות ממעצבת תכשיטים. היא אמרה לי ששליח ירוק בדרך אלי. שליח ירוק? אוקיי… ואכן, ללא חריקת בלמים, ללא טרטור מנוע וללא פיח אגזוזים, עצרו זוג אופניים, מהזן העכשווי הקומפקטי (בתמונה) וטל "השליח הירוק" הביא לידיי את החבילה. שליח ירוק? אוקיי!

 

אני בעד אופניים כי הם גורמים לאנשים להפעיל את גופם, שומרים מפני ניוון, שקטים ולא מזהמים. כנגזרת, אני בעד מגמה ירוקה שאינה מופרכת אלא רלוונטית. וחשוב לא פחות, אני בעד אנשים עם יוזמה מרעננת שלא מפחדים להזיע בשבילה.

שליח "ירוק" על אופניים – 10 ש"ח לשליחות יום, 20 ש"ח לשליחות ערב/לילה (המחירים כוללים מע"מ), השירות ניתן בימים א'-ה', 24 שעות ביממה, באיזור תל אביב (מגיע עד איזור השעון ביפו, חולון, קניון איילון, ומתחם הבורסה ברמת גן)
לפרטים נוספים – טל דרור, נחלת בנימין 149, תל אביב, טל': 054-6748375 או 077-3504022, c0546748375@gmail.com, www.shaliach.info

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה