19 בינואר, 2014

עם הגב לים

טיול חורפי נעים ומומלץ לשמורת הטבע נחל המערות

אחרי אינסוף שבתות שעברו בנעימים בחברת משחקי קופסא, זיכרון, יצירה והרכבה (על מצע שכנוע עצמי שאין כמו בבית), הגיע הרגע להודות באמת (המחייבת) – זאת אחלה עונה לטיולים. והנה, חם חם מהתנור, טיול שחווינו לא מזמן והשאיר את רשמיו הכיפים עד שכבר היינו חייבים חלוק.

שמורת הטבע נחל מערות, אשר שוכנת למרגלות הר הכרמל והוכרזה לפני כשנתיים על ידי יונסק"ו כאתר מורשת עולמית, היא המקום המושלם להוציא את הילדים אל הטבע ועל הדרך להכות בהם קצת היסטוריה, או בעצם פרהיסטוריה.

בשמורה שלושה מסלולי טיול: מסלול בוטני מעגלי, מסלול גיאולוגי מעגלי וגולת הכותרת – מסלול מערות האדם הקדמון. המסלול עובר דרך המערות שבהן התגוררו בני אדם במשך מאות אלפי שנים, ושהינן בעלות ערך בינלאומי לחקר התפתחות האדם (מוצגות בהן דמויות אדם וכלים שהיו בשימוש באותה תקופה). תוכלו לחזות בשחזור תנאי המגורים וחיי היום יום הקדומים, בצורה מרתקת ומלמדת (וכמובן בתיבול אינספור בדיחות מתישות בסגנון "איפה התחברו כאן לכבלים?"). המסלול כולל טיפוס במדרגות העולות לפתח מערת התנור וממשיך הלאה למערת הגמל, בה מתקיים מיצג אור-קולי הממחיש את אורח החיים הקדמוני.

השמורה מטופחת, מסודרת (גם מבחינת חנייה), יש בה תצפיות נוף רבות, אזורים המיועדים לעריכת פיקניק ואפשרויות לטיולים לא מכבידים בטבע הבאמת מרהיב של הר הכרמל. ישנה אפשרות לסייר עם מדריך של רשות הטבע והגנים, בתוספת תשלום ובתיאום מראש, מה שהופך את הביקור להרבה יותר מעניין וחוויתי.

חבר'ס אין ברירה, העונה מחייבת. תהנו!

כניסה לשמורה: מבוגר – 22 ש"ח, ילד – 10 ש"ח; קבוצה: מבוגר – 19 ש"ח,  ילד – 8 ש"ח; סטודנט – 19 ש"ח; אזרח ותיק – 11 ש"ח
שעות פתיחה (שעון חורף):
א'- ה' ושבת 8:00 – 16:00
שישי וערבי חג 8:00 – 15:00
הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות מעלה. לפרטים נוספים – אתר רשות הטבע והגנים ; טל': 04-9841750/2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה