06 באפריל, 2009

על סדר היום

המארז החגיגי לפסח "הלילה הזה - הגדה ישראלית" מבטיח לעורר דיון סביב שולחן החג, אודות המשמעויות החברתיות של ההגדה. השנה תביאו אותה ביציאה אחרת

מחרתיים נשב כולנו אצל הדודה והדוד, נתפטם בקניידלעך, ביין ובחרוסת, ומכל החלונות תישמע המקהלה האדירה ששואגת, כבכל שנה, "רגע, רגע, איפה אנחנו?". ושוב, כמו בכל ליל סדר, תיאלץ האורחת מבנימינה לסייע לאורח מראש פינה למצוא את העמוד הנכון בהגדה המהודרת שחילקו מהבנק, שערוכה בסדר הפוך לחלוטין מזו ששלח סוכן הביטוח. האוסף האקלקטי הזה של הגדות מכל הסוגים, המינים, המסורות והגוונים אולי מסמל יותר מכל את רבגוניותה של החברה הישראלית (מישהו אמר תוכן שיווקי?), אבל מצטיין בעיקר בלהפוך את סעודת החג לבלגן אחד גדול, ועוד בארמית.

עמותת "במעגלי צדק" (האחראית, בין היתר, ל"תו החברתי", שמחולק לבתי עסק העומדים בקריטריונים חברתיים בסיסיים, כמו גישה לבעלי מוגבלויות וכיבוד זכויות עובדים), מאפשרת לתל אביבים לרכוש ממש ברגע האחרון מתנה ישראלית עם אמירה וכוונה אמיתית: המארז שהפיקה העמותה כולל את "הלילה הזה – הגדה ישראלית", ולצידה החוברת "קריאה לסדר". מלבד הטקסט המסורתי תמצאו שם קטעי הגות, אקטואליה, ספרות ושירה שעוסקים בתכנים חברתיים ובשאלות בוערות כמו עוני, עובדים זרים, פליטים, סחר בנשים והעסקה פוגענית. יוצרי ההגדה והחוברת ביקשו להעניק משמעות חברתית ואקטואלית לסיפור יציאת מצרים ולעודד דיונים חברתיים סביב שולחן החג, ושילבו בעשייה כותבים ויוצרים ישראליים כמו רוני סומק, עברי לידר, איה כורם, הרב יובל שרלו, פרופ' עמיה ליבליך ורבים אחרים. אם אתם מחפשים טקסט שיבהיר לכם מה באמת נשתנה הלילה הזה מכל הלילות – הגעתם למקור הנכון. אגב, ההכנסות ממכירת ההגדה החברתית יוקדשו לקידום פרויקטים חברתיים – עוד סיבה מצוינת להעדיף את השי האקטואלי הזה על פני כל ואזה בלתי רלוונטית מפורצלן.

מארז "קריאה לסדר" בכריכה רכה – 95 ש"ח + דמי משלוח (65 ש"ח למזמינים מעל 10 יחידות ומעלה)
לפרטים נוספים – "במעגלי הצדק", טל': 077-2004071 (אלומה),
info@mtzedek.org.il www.mtzedek.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה