18 באפריל, 2010

על המחנה נדלק ירח

המסעדה מחניודה בירושלים מדגימה היטב את השילוב המושלם של מטעמים טריים עם אווירה שמחה וצהלות של אושר

מה הופך מסעדה טובה למעולה? כלומר, חוץ מהאוכל כמובן. האווירה. נכון. זה קל. אבל איך יוצרים במסעדה אווירה שתגרום לכם להרגיש כאילו המסעדה הזאת היא הבית השני שלך? זה כבר הרבה יותר מסובך. קחו למשל את מחניודה, המסעדה שפתחו בירושלים שלושה שפים, אסף גרניט, יוסי אלעד ואורי נבון.

הבישול שלהם עדין מאוד, יצירתי אבל לא מכביד. הם משתמשים בירקות שהביאו מהשוק לצד מוצרים מעולים שאספו בקפדנות. הם עושים הכל בעדינות ורכות, בלי הרבה טיגון, בלי הרבה חמאה ותמיד בתוספת עשבים טריים וטעימים. המנות הראשונות ומנות הביניים, שנחמד להזמין לכל השולחן, בהרבה מקרים מספיקות ועוצרות אתכם לפני המנות העיקריות. מה שחבל כי גם העיקריות ממש טובות. אבל זה כאמור רק האוכל, שהוא מצוין כשלעצמו ומזכיר מעט את הבישול של חיים כהן ואייל שני.

הבונוס הגדול של מחניודה הוא האווירה. במבט ראשון היא נראית כמו מסעדת טאפאס באיזו עיר בספרד. אבל כשמתחילים להביט בפרטים מבינים שזה עוד יותר מתוחכם. החל מפינת הירקות, שנמצאת בלב המסעדה וגורמת לה לראות כמו מכולת, ועד המדפים בקומה העליונה שעליהם מתערבבים בחן ערימות מוצרים שנותנים תחושה של מחסן. על זה תוסיפו מוזיקה מזרחית וצוענית, שמתגברת ככל שהערב מתקדם, שפים שחלקם אוהבים לרקוד במעברים עם לקוחות ומטבח פתוח שנותן תחושה של בית. כל זה הופך ארוחת ערב במחניודה, לפחות לדעתנו, לחוויה הקולינרית הכי שווה בישראל כרגע. וזה אפילו לא כל כך יקר.

מחניודה, בית יעקב 10, שוק מחנה יהודה, ירושלים, טל': 02-5333442

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה