11 במאי, 2008

על הדרך עץ עומד

הספר "מסע בין 101 עצים מופלאים בישראל" גרם לנו להרים את העיניים לראש הצמרת ולגלות ענפים היסטוריים. עוד נצא משוררים

לא משנה כמה שסוכני הניו אייג' ישתדלו הם כנראה כבר לא יצליחו להשיב את ההרמוניה ששררה פעם בין האדם לטבע. ועדיין, על אף הפערים, פה ושם נעשים גישושים לחזרה איטית והדרגתית אל עבר מערכת יחסים הגונה בין השניים. הנה לכם דוגמא לגישוש בדמותו של עץ אחד.

לצד נחל הבשור, בנגב המערבי, צומח לו עץ השיטה הסלילנית. מעל שטח פתוח בעל חזות צחיחה מתמר לו העץ שענפיו מתארכים לצמרת רחבה. העמידה האיתנה של העץ בעל המראה הפראי במרחב הערום מעוררת בנו השתאות ופליאה במקרה הטוב ואת הצורך לכתוב על זה שיר במקרה הפחות טוב.

אל העץ הזה הגענו בזכות הספר "מסע אל 101 עצים מופלאים בישראל" שכתב יעקב שקולניק וצילם חנן ישכר. הספר מציע התבוננות חדשה על הארץ באמצעות מסעות בעקבות עצים ייחודיים שנמצאים באזורים שונים (כולל אחד יפהפה ברמת גן). כאן תמצאו את העץ עם הצל הכי גדול, את העץ העתיק ביותר ועוד עצים נדירים אחרים.

בספר למדנו שיש בארץ עצים שחיים כאן מאות שנים לפנינו ועוד ישרדו הרבה אחרינו. אנחנו רק יכולים לקוות שיום אחד הם יפתחו את הפה ויעניקו לנו קצת מהחכמה שצברו במהלך הזמן, או לפחות איזה רכילות עסיסית מהימים בהם מאיר וצינה היו מתחבקים על ספסל ברחוב.

הספר "מסע אל 101 עצים מופלאים בישראל" – מאת יעקב שקולניק (צילום: חנן ישכר, הוצאת עם עובד) – 138 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה