24 באפריל, 2013

עזיזה הכפולה

מסעדה קטנה וטעימה שפגשנו בכרם התימנים, מגישה ביום מנות אסליות ותפריט פועלים, ובלילה הופכת לאיט-ספוט הכי טרנדי בעיר. הכירו את הסינדרלה של הכרם

מאז הפעם הראשונה שראינו את "סופרמן" חלמנו להיות בעלי זהות כפולה. נגיד, מנכ"ל גוגל ביום, מורה ליוגה טנטרית בלילה. או רקדני סולו בבת שבע בבוקר, מפעילי אוטו-גלידה בסופ"ש. בקיצור, אין משהו מדליק יותר מלהפוך את העור ולשחק בדאבל קאסט. הנה תשאלו למשל את "עזיזה", הפועלת במהלך היום על תקן מסעדת תבשילים שכונתית בכרם התימנים, אך הופכת עם שקיעת החמה למטבח מודרני, עדכני, אפנתי וטעים במיוחד.

לאחר עשרות שנים ופתיליות, במקום שבו פעל "מפגש רחל" הוותיק, נפתחה לפני מספר שבועות מסעדת "עזיזה" הקטנה והיפה. אך בצעד תימני מפתיע ונאמן לכרם, החליטו הבעלים החדשים והשפים הצעירים שלא לוותר על רוח המפגש ולהמשיך להגיש בצהריים את העוף בחצילים, חומוס-פול, גולאש ודלעת חריפה שהלקוחות הקבועים רגילים לזלול כבר 45 שנה. בערב, מתחלפים התפריטים, הסרוויס והסירים, התאורה מתעמעמת לטובת וידאו ארט אמנותי שמוקרן על הקירות, ועל השולחנות מתייצבות מנות מחומרי גלם טריים שנקנו לפני רגע בשוק הסמוך. מיד כשהתיישבנו, ובלי שנבקש הוגשה לנו כבר פוקאצ'ה מעולה בנייר אפייה עם צלוחית שמן זית, רוטב בלסמי מצומצם וזיתים עגולים ויפים כמו סוכריות. לאחר שחוסל הפתיח, הגיעו מנת קציצות דגים קטנה על יוגורט ועגבניות בצד, וגם סלט ירוק אביבי ענק ומיוחד במינו, שהורכב מחסה הידרופונית גבוהה, גרגר נחלים, 3 סוגי גזרים טריים ואגוזים (42 ש”ח, טעים וטרי שלא תרצו שייגמר). בהמשך הזמנו גם סנדביץ' פלמידה כבושה עסיסי, רך ומשביע (48 ש”ח), שלווה בשתי כוסות יין אדום (קלו דה גת) משובח.

בזמן שחיכינו לקינוח (פאי אגוזים וטופי ביתי שכמו כל המנות מוכן במקום ותלוי בחומרים שנמצאו באותו יום בשוק), עברו לידנו תושבי השכונה לסיבוב עם הכלב, או סתם להציץ בסינדרלה של הכרם. ניפנפנו לשלום, ומיהרנו הביתה שבעים ומרוצים, לפני שנהפוך בחזרה לדלעת חריפה.

מסעדת עזיזה
מל"ן 4, כרם התימנים, תל אביב. טל': 03-5057531
ראשון-חמישי 11:30- 17:00, 18:30-23:30. שישי- 11:00 עד שעה לפני כניסת השבת. שבת – סגור.

 

לזלול עד גרגר הנחלים האחרון. סלט אביב של עזיזה (צילום: דניאל לילה)




המסעדות של היום, זה לא כמו הביסטרו של הלילה. "עזיזה" (צילום: דניאל לילה)




הבדל של יום ולילה. מנת הניוקי בחמאת מרווה של עזיזה (תפריט הערב)





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[PSGallery=cobkvwpcvx]

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה