31 באוקטובר, 2011

עושים רוח

פסטיבל ספיריט לקולנוע רוחני שיתחיל השבוע בתל אביב הוא בדיוק מה שהמערכת הצינית שלנו חייבת לעצמה

לאחרונה מורגשת סביבנו אינפלציה מסוימת של משפטים רוחניקיים, דוגמת "זה/ו את/ה שבוחר/ת להיעלב", "הכעס הזה הוא לגמרי שלך" ו"איפה זה פוגש אותך?". אנחנו מתאפקים לא להזכיר לבני שיחנו שהאשראם שלנו סגור לרגל שיפוצים, ומשתדלים להתחבר לשקט הפנימי שבנו ולשלח את התסכול אל עבר האור הכחול. כשכל זה לא עוזר, אנחנו חותכים זמנית ליקום מקביל והולכים לראות סרט. לרגל פסטיבל הקולנוע הרוחני שיתקיים השבוע בתל אביב (ויעסוק השנה בחמלה, יוגה, העצמה נשית ומודעות סביבתית), דגמנו למענכם כמה סרטים משובחים במיוחד מתוך ח"י הסרטים הדוקומנטאריים והעלילתיים שיוקרנו במהלך ארבעת ימי הפסטיבל.

בחום רב אנחנו ממליצים על "הגורו המתחזה: קומארי" – תיעוד של ניסוי חברתי במהלכו מתחזה יוצר סרטים אמריקני לגורו הודי מואר (אל תחמיצו את רגע החשיפה שלו בפני 'מאמיניו'), "ברנינג מן: מסע באוטופיה" – המתעד את הפסטיבל המוטרף המפורסם שמתקיים מדי קיץ במדבר בנבאדה, "מיס רפרזנטיישן" – שעוסק בדימוי הנשי המעוות בתקשורת בת זמננו, ו"תארוז בשקית" – על השפעת הפלסטיק על חיינו. במסגרת הפסטיבל ייפגשו עם הקהל כמה אורחים מעניינים, ביניהם הנזירה ריטה – לשעבר מסעדנית שוויצרית וכיום נזירה בודהיסטית מרתקת, שתדבר מול הקהל לפני הקרנת הסרט "המסע מזנסקר", העוסק בנזירים טיבטים בצפון הודו המנסים לשמר את תרבותם הגוועת. לא מוכרחים לתרגל וויפאסאנה על בסיס יומיומי כדי ליהנות משפע הסרטים והאירועים שיתקיימו בפסטיבל הזה, שככל שהוא קטן וצנוע –  הוא באמת פותח את הצ'אקרות. אם לא תבואו, אנחנו עלולים לבחור להיעלב. אבל זה, כאמור, לגמרי שלנו.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע רוחני – 2-5 בנובמבר (ימים רביעי-שבת), סינמטק תל אביב. כרטיס לסרט – 37 ש"ח (20 ש"ח למנויי הסינמטק), הרצאה וסרט – 55 ש"ח (40 ש"ח למנויים), יום עיון מהסרטים (חמישי 3.11) – 89 ש."ח (69 ש"ח למנויים). כרטיס חמישי חינם.
פרטים נוספים, מועדי הקרנות ומפגשים והזמנת כרטיסים באתר הפסטיבל- www.spiritfestival.co.il.

מלכת המדבר. פסטיבל ספיריט לקולנוע רוחני (מתוך: "ברנינג מן: מסע באוטופיה")

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה