04 במאי, 2020

עושה בביתי

במסגרת בדיקת "מה למדנו מכל זה", גילינו שעם קצת עזרה מחברות מוכשרות, אנחנו מסוגלים כמעט להכל - החל מלרקום בסגנון יפני ועד לצבוע בעצמנו שורשים. באלה הידיים עוד לא עשיתם? די!

כולנו רקמת בורו אנושית אחת. שיעורי רקמה יפנית אונליין, עם המעצבת איילת יונטף (צילום: איה ווינד)

ימים ראשונים בין סגר לשגרה. בזהירות אופטימית (או אופטימיות זהירה) אנחנו מתחילים לגשש את דרכנו אחר האור בקצה המסיכה. מה שבטוח – זה שלא הכל בטוח, לא הכל פתוח ושיש כמה הרגלים מהתקופה האחרונה שאנחנו לגמרי מאמצים ולא ממהרים להיפטר מהם בינתיים.

וכך, במסגרת סקירת "מה למדנו מכל זה?", התחלנו לשלוף כישורי-חיים שבהחלט לא היינו רוכשים, לולא כל הטירלול הזה החל (ולא, עדכון הזמנה מהסופר ברגע האחרון לא נחשב כישור). אם גם אתם ממתינים בסבלנות עד שהיונה תחזור עם ענף מחוטא של זית כדי לצאת בבטחה מהתיבה, בואו להעביר איתנו את הימים הבאים עם 2 שירותי לימוד-עצמי כיפיים, שמרימים קצת את האווירה, והחזרה הלא ברורה לסוג של שגרה:

#1

איילת יונטף היא לא רק מרצה לעיצוב אופנה ב"שנקר", היא גם מעצבת ובעלת מותג האופנה והטקסטיל היפהפה AYA. לאחר שבחודשים האחרונים העבירה שיעורי יצירה אונליין חופשיים, במגוון תחומי המומחיות שלה, ולאור הביקוש שרק הלך וגבר – החליטה איילת כעת להציע תכנית-סדנאות זומסודרת בת 8 שיעורים ממכרים, במהלכם תתנסו מהבית במלאכות טקסטיל שונות (ממש כאילו הייתם סטודנטים שלה מן המניין), כמו צביעה, תפירה ורקמה – והכל במחירונה (מחירון מופחת וסופר-פיירי לימי קורונה). הכי רקמה אנושית מצידך.

כך למשל, משיעור אחד תוכלו לצאת עם כרית בצביעת "שיבורי" המסורתית מיפן (טאי-דאי בשבילכם); באחר תתקדמו כבר למפת ראנר אמנותית; וחכו עד שתגיעו לשיא – למידת טכניקת הרקמה היפנית BORO, המאפשרת להפיח חיים שניים בבדים שכמעט התפוררו או ליצור באופן אקולוגי פריטים חדשים מטקסטיל שכבר קיים סביבכם.

הידע המוקדם היחיד שנדרש הוא רק להשחיל חוט במחט ולהתארגן על חומרים בסיסיים שאיילת תעדכן עליהם מראש (חוטי רקמה או תפירה, מספריים, צבעים קלים להשגה, בדים מבגדים שיצאו מכלל שימוש, שקיות-בד ממשלוח, מה שיש). תוך שעת-זום-אקדמית תוכלו לשלוח מפה צבועה לסבתא; להתחיל שמיכת טלאים; לסגור פתחים מוגזמים בג'ינס (זוכרים את זה?); לרקום מסרים על צווארונים; לצייר דיוקנאות בחוט (רק דיר באלק עם הקמטים מתחת לעין, כן?); לרקום ציפית עם הקדשה אישית ("עד מתי קורונה 2020?") או מסר על תיק-בד לחוזרים למסגרות ("אם אתה קורא את זה – אתה קרוב מדי!").

בין כל זה, לבין השיעורים שאיילת ממשיכה להעביר מרחוק לתלמידיה ב"שנקר", היא הספיקה גם לפתוח בלוג חדש בשם "היי איילת" (עם לוגו שיצר אגב בנה מתן יונטף, סטודנט ב"בצלאל"); בו מחכים לכם חומרים להשראה וטיפים לעניינים יפים שמקיפים אותה, ושווה שגם אתכם. הירשמו במייל, חכו ללינק בלעדי שאיילת תשגר לכם באופן פרטי (עם הרשאה לבני-בית סקרנים); ותגלו תוך שניה ותוך כדי – עד כמה אתם נהנים מכל תך ותך.

הסדנאות של איילת יונטף – מנוי ל-8 שיעורים בחודש – 130 ש"ח; שיעור בודד – 25 ש"ח
לפרטים ולהרשמה – במייל ayeletiontef@gmail.com; בפייסבוק; בבלוג Hey Ayelet. פריטי הטקסטיל של המותג "AYA" זמינים בחנות האונליין

הכי כחול-לבן שאפשר. ללמוד מלאכות טקסטיל מהבית, עם איילת יונטף (צילום ימין: איה ווינד)

העולם שבור, אז שיבורינג. פריטי טקסטיל בצביעת "שיבורי", מהמותג AYA (צילומים: איה ווינד)

עד שיימצא חיסון – אנחנו מסיימים. פריטים רקומים בטכניקת "בורו" (צילומים: איה ווינד)

 

#2

ואם הידיים כבר מוכנות לצביעה – אנה טרטקובסקי, הספרית הכי מגוּונת ומגָוונת שלנו, מציעה שירות חיוני לכל מי שלא מפחדת לעשות עבודת שורשים מעמיקה בבית. כל מה שצריך לעשות הוא לשלוח לאנה תמונה של הפריזורה הנוכחית בזווית עילית שחושפת את מפת השבילים, הצבע וסוג השיער שלכן (רצוי באור יום וקרוב למראה, ואפשר גם מהצד בשביל להבין את האורך), ואנה מיד תיגש להרכיב ערכה מגניבה ומותאמת לכל אחת, לצביעה עצמית בקלי קלות ובלי להסתבך.

בכל קיט תמצאו טיוּבּ-צבע מותאם לגוון שלכן (של "שוורצקופף"); בקבוקון מי חמצן בכמות המדויקת וביחס של אחד לאחד מול כמות הצבע הנדרשת (כך שלא תצטרכו להתחיל לחשב או לבזבז אפילו טיפה); כפפות וחלוק חד-פעמי של מספרות (הכי מכניס לאווירה); ואפילו קערה ומברשת צביעה (שובליקו תודה על המכחול, אמא הסתדרה). מי שרוצה יכולה להתפנק גם במוצרי טיפוח מקצועיים כמו שמפו-מסיכה משקם (אלוהים והשומר של בית ספר יודע שאנחנו צריכים כזה), חומרי עיצוב ואפילו פן מקצועי. בסוף ההזמנה, תקבלו מאנה גם לינק לסרטון הדרכה שילווה אתכן שערה-שערה. אז אמנם זה לא מחליף את הפינוק, הגוונים וכח-המומחיות, כמו שרק הידיים של אנה יכולות להבטיח במספרה שלה (שאגב חזרה ממש לאחרונה לפעילות נמרצת). אבל זה הכי קרוב לקיט-הישרדות זמני שאפשר, ורק עד שנחזור להתייצב אצלה, לתיקון נזקים וקצוות וורודים – פרס על הצטיינות ואיפוק.

ערכת צביעה ביתית – 120 ש"ח
לאיסוף מ"המספרה של אנה" (בלי לצאת מהאוטו), שלמה המלך 29, תל אביב. תשלום בטל': 03.6203353; ימי ראשון-חמישי 10:00-17:00, שישי 10:00-15:00 (בהמשך ללא ימי שני). לפרטים ועדכונים – פייסבוק, אינסטגרם

מתי התור הבא? פנוי לנו עד 2034. לאהוב את אנה בכל צביעה מחדש (צילומים: חיים סיבוני)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה