13 בדצמבר, 2010

עור התוף

תערוכת הציורים של האמנית אורלי אפל עשתה לנו חשק לחזור לגור מול גלריה "ארטו"

כל דירה שגרנו בה, סידרה לנו שיגרה עם אופי קצת שונה. היתה דירה אחת בבניין חדש – שנבנה מול קולנוע ישן ומכבסה (מיותר לציין שהבגדים שלנו תמיד היו נקיים ולא היה סרט שלא ראינו); היתה את זו שהתמקמה מעל אולם אירועים (אין שיר במחרוזת ג'יפסי קינגס שאנחנו לא מכירים); והיתה לנו אפילו כתובת ליד בריכה שכונתית, עם הנחה מיוחדת לתושבי הרחוב. אבל יותר מכולן, זכורה לנו דירה מדליקה אחת ששכרנו ברחוב זמנהוף בתל אביב, קרוב מאד לגלרית "ARTO" (ולקופת החולים המפורסמת).

לפני חמש שנים פתחה הציירת אורלי אפל את גלריית "ארטו" המקסימה בפינת הרחובות שלמה המלך וזמנהוף. אתם יודעים – זו עם פסל החתול הצנום מברזל שחור (של יוסי גבריאל) בכניסה, ופסל הילד מברונזה (של עמרי ברום) שתמיד בא לנו לקחת הביתה (אבל איכשהוא אנחנו תמיד נתקעים בלי מנוף). מדי פעם, כשהתחשק לנו להרגיש קצת תרבותיים (ולא, מרתון ערוץ הביוגרפיה – לא נחשב), היינו נכנסים פנימה, מציצים בעבודתיה היפות של אורלי ועבודות הפיסול של עמרי ברום – אמני הבית, או בוהים בתערוכות המתחלפות של האמנים השונים שהתארחו ב-"ארטו". לאחר שנולדו לאורלי ולבעלה עמית זוג תאומים, החליט עמית להצטרף לחגיגה ולפתוח בתוך הגלריה גם בית קפה שישקיף על היצירות ויציע תפריט שכונתי וטעים של סלטים, סנדביצ'ים וקינוחים שעמית ואורלי מכינים במקום, פלוס יין, מוזיקה ובעיקר קפה טוב.

בימים אלה, מוצגת בגלריה תערוכה חדשה של אורלי, בשם "צללים", המציגה עבודות בצבעי שחור-לבן-אדום ועוסקת בחוויות ילדוּת, רגעי זיכרונות קטנים ופורטרטים של דמויות מהאגדות שאורלי זוכרת במיוחד. את שברי הזיכרונות בחרה אורלי להציג דווקא בין הצללים – ובעזרת הרבה צבע שחור ודיו כהה הצליחה ליצור דימויים שנדמה כאילו צוירו בעיני רוחו של ילד המתקשה להירדם בלילה. חלק מהדמויות היפהפיות צוירו על גבי טמבורין, תופי מרים מעור בגדלים שונים, וגרמו ללבנו להחסיר פעימה.

התופים המשגעים (ונראה אתכם בוחרים רק אחד), סגנונה המוכר של אורלי ובעיקר – הגעגועים לפינה המקסימה הזאת – העלו בנו בבת אחת זכרונות מימים אחרים לגמרי. אפשר לומר – קצת לפני שהכל התחיל ונגמר.  

עבודות ציור על תופי מרים (דיו, אקרליק ושמן על עור התוף) מתוך התערוכה "צללים" – 300-450 ש"ח (תלוי בגודל התוף)
להשיג בגלריה "ארטו", שלמה המלך 12 (פינת זמנהוף), תל אביב, טל': 03-5250388, פתוח בימי א'-ו' 08:30-18:00


 

החתול והילד. הכניסה לגלרית ארטו

 


[PSGallery=3a82u3yp4g]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה