20 בספטמבר, 2010

עונת הנדידה: שלכת, אופניים, ורמונט

אם כבר כולם ממריאים לארבע רוחות שמיים, אז אורי בנדורי ממליץ על בילוי סתווי באיזור ניו אינגלנד ארה"ב, בשלכת הכי יפה בעולם

ניו אינגלד, שזה צפון מזרח ארצות הברית, ניחנה במעלות רבות, וכמה חסרונות. מכיון שאנחנו תמיד חיוביים, נתרכז בראשונות. אחת מהן היא השלכת המפורסמת הפוקדת את האזור בסתיו, ליתר דיוק, בין סוף ספטמבר לאמצע-סוף אוקטובר. המראה הוא באמת יוצא דופן, הכל נצבע בצבעים מדהימים, גוונים צהובים כתומים ואדומים, ובשיא – זה ממש נראה שהעצים בוערים. כיף ללכת בתוכה, וכיף לא פחות לנסוע לאט בכבישים הקטנים ולספוג את היופי. לכבוד סוכות, הסתיו והטיימינג – הנה כמה עצות פרקטיות למטייל המתחיל בניו אינגלנד:

 

מתי
פה רצוי ומומלץ לדייק ביותר! לא תאמינו כמה מהר הצבעים המרהיבים הופכים לעצים ערומים בלי עלים. השלכת באזור "נעה" למעשה מצפון לדרום, כלומר – היא בשיאה בתחילת אוקטובר בורמונט וניו המפשייר, ובאמצע אוקטובר במסצ'וסטס. לא תבינו על מה המהומה אם תגיעו לורמונט בסוף אוקטובר. ומכיוון שמדובר באמריקאים, אין צורך לנחש והם מנהלים מפות שלכת מסודרות להפליא באינטרנט.

 

איפה
כפי שנרמז בכותרת, נמליץ הפעם להתרכז בורמונט. זו מדינה קטנה (יחסית לאמריקה כמובן) ומנומנמת, עם מעט תושבים והרבה יערות, אגמים ואתרי סקי. עושים שם את הגלידה של בן אנד ג'רי (אולם אם אין לכם ילדים קטנים, אפשר לותר בקלות על ביקור בבית החרושת), סירופ מייפל, וזהו פחות או יותר. אנשים מגיעים לורמונט פשוט כי נורא יפה שם, אפשר לעשות סקי בחורף ואפשר לטייל ולנוח בקיץ.

 

מלון
רישמו לעצמיכם את White House Inn במקום הנקרא Wilmington והמצוי בדרום ורמונט ליד ה- Green Mountain National Forest (סתם עוד יער). למרות השם לא תפגשו את אובמה, אבל כן תקבלו חדר חביב בסגנון אנגלי מיושן (בדרך כלל עם אח) אבל עם אמבטיה עובדת. יש מסעדה וכאילו בר, בסגנון דומה, ומסביב הכל נורא יפה ושקט. המלון יושב בקצה גבעונת והנוף נעים לעין. החדרים לא זולים (מתחילים ב-200 דולר), אבל כוללים כמובן ארוחת בוקר אמריקאית מזינה ודלת קלוריות (במיוחד הפנקייקס עם הבלוברי, שהם משום מה גאוות האזור, ממש לא אכיל).

 

מסלול
צאו לטיול אופניים ב- Stowe, עיירה במרחק 3 שעות צפונה מ-Wilmington והדרך כמובן יפה במיוחד (רמז – הגלידה זה ממש בדרך, אם חייבים). Stowe היא עיירונת יפה במיוחד, ובתוכה שתלו המקומיים מסלול אופניים באורך 5.5 מייל, שטוח לחלוטין. נוסעים בנחת ליד הנחל, בין הבתים והשדות, בוהים בשלכת ונאנחים על מזלם הרע של הגויים שיש להם מקומות כאלה. זה ברמת קושי אפסית, ולאורך המסלול יש המון מקומות לעצור ולנוח. אין צורך להביא את אופני ההרים מהבית, יש במקום הרבה חנויות השכרה. חדי העין בינכם יראו שאחת הדרכים מן המסלול מוליכה ל Trapp Family Lodge שהוא מקום מושבה של אותה משפחה מפורסמת מהסרט "צלילי המוזיקה", לאחר שברחו מהנאצים. והנה לכם גם חתיכת היסטוריה.

 

טיול לעונת הסתיו בניו אינגלנד, ארה"ב – מפה מעודכנת למעקב אחר שיא השלכת – www.yankeefoliage.com/peak-foliage-forecast-map
אתר המלון – www.whitehouseinn.com, אתר מסלול האופניים ב- www.stowe-village.com/BikePath/bikepath_map.html

[PSGallery=1yxh36qf83]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה