20 בספטמבר, 2010

עונת הנדידה: אמריקה הציורית

אם כבר הגעתם לניו-אינגלנד, אבל אתם לא מסוגלים יותר לשמוע על טיולים בשלכת, נסו להתרענן באחד מהמוזיאונים המצויינים הפזורים באזור

אחרי שאורי בנדורי סידר לכם אתמול מלון ומסלול אופניים משגע בניו אינגלנד, ארה"ב, ואם במקרה פירקתם כבר 3 כרטיסי זיכרון על השלכת היפה בעולם ואתם מחפשים לשטוף את העיניים ביופי מסוג שונה –  וודאי תשמחו לדעת כי ממש באזור, בואכה מסצ'וסטס, ממוקמים 3 מוזיאונים מצטיינים שאתם חייבים לעצמיכם:

 

1. Mass MoCA
קיצור של Massachusetts Museum Of Contemporary Art  (המוזיאון לאמנות עכשווית של מסצ'וסטס). מדובר במוזיאון הממוקם במרכזה של עיירה מקסימה בשם נורת' אדמס ובמבנה תעשייתי עצום שעבר הסבה לכדי מוזיאון מרשים ויפהפה. בכניסה תמצאו מעין שורת עצים תלויה הפוך, מסעדה קטנה וחנות מזכרות חמודה להפליא. חלל התצוגה המרכזי והמרשים מוביל לקומות קטנות המכילות יצירות של אמנים עכשוויים מכל העולם, כמו ג'ני הולצר או אנסלם קיפר שפגשנו בעבר, ובכל שבוע מתקיימות במקום הופעות חיות מוזיקליות ואמנותיות שוות למדי (בחודש הבא למשל יעניק אלק בולדווין הרצאה על סרטיו של בילי וויילדר). בניגוד למוזיאון הממוקם במרכזה של עיר גדולה עם קצב ואווירה סואנים, יש משהו ב-"מאס מוקה" שמצליח להרגיע, שמשכנע לקחת את הזמן ולהתעכב על כל עבודה, שיפתיע אתכם בכל ביקור מחדש וישכיח מכם שאתם באמצע שומקום.

 

שם ועכשיו. מוזיאון Mass MoCA לאמנות עכשווית

 

MASS MoCA
87 Marshall Street
North Adams, MA 01247
טל':  413-662-2111

 

2. Norman Rockwell Museum
בסטוקברידג' מחכה לכם מוזיאון יפהפה המוקדש לעבודותיו של הצייר האמריקאי נורמן רוקוול, שחי בתחילת המאה העשרים בארה"ב, עבד במשך עשרות שנים כמאייר עבור עיתון "סאטרדיי איבנינג פוסט" ונחשב עד היום כאחד האמנים הקלאסיים של אמריקה, ואולי זה שהיטיב לתפוס את המושג "אמריקנה" יותר מכולם. בכל עבודה שלו תוכלו להתרשם  מתיעוד כמעט מדוייק של החיים האמריקאים, התלבושות, התרבות, העיצוב ובעיקר הנאיביות. בחודשי הסתיו, מציע המוזיאון גם טיולי טבע בינות עצים וחורשות מהממות הסובבות את שטחו של המבנה, שיעשו גם לכם חשק להתחיל לצייר, או לפחות לגלות כמה גוונים מתחבאים בין אדום לכתום.

 

ציור שער. מתוך עבודותיו של נורמן רוקוול

 

Norman Rockwell Museum
9 Route 183
Stockbridge, MA 01262
טל': 413-298-4100

 

3. The Eric Carl Museum of Picture Book Art
בעיירה האוניברסיטאית והבוהמיינית אמהרסט תמצאו את מוזיאון אריק קרל – סופר ומאייר ספרי הילדים האמריקאי, אשר ציין לא מזמן 40 שנה להולדת ספרו המפורסם ביותר "הזחל הרעב", שתורגם לעשרות שפות וזכה לאהדה מרובה ברחבי העולם. המוזיאון שייסד אמנם קרוי על שמו ומוצגות בו כבדרך קבע תערוכות של איוריו וסגנונו המובחן, אך למעשה מוקדש כולו לאמנות ציור ספרי ילדים מכל רחבי העולם ולמאיירים המעטרים אותם – הנהפכים לחלק בלתי נפרד מהסיפור. בין אם אתם מטיילים עם ילדים, גדלתם על "הזחל הרעב" ו-"החיפושית העצבנית", או סתם מתגעגעים כמונו לקריאת ספר בו בכל דף מופיעה שורה אחת בלבד שמוקפת בעולם ומלואו – שווה לעשות סיבוב ולהתאהב מחדש.

 

גם אנחנו מרגישים ככה לפעמים. מתוך ספרו של אריק קרל "הזחל הרעב"

The Eric Carl Museum of Picture Book Art
125 West Bay Road
Amherst, MA 01002
טל': 413-658-1100

[PSGallery=20yg8oej8w]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה