26 בינואר, 2011

עונת המעבר

ספר אופטימי ונהדר עוזר להבין אחת ולתמיד את תופעות גיל המעבר ואיך לצאת מהן בשלום

קראנו פעם משפט שאנחנו נורא נהנים לחזור עליו: "עשר השנים הכי טובות של כל אישה, הן בין 39 ל-40". כל כך נכון. ואם הכרתם לא מזמן מישהי שהחליפה קידומת בפעם הרביעית ולא מבינה איך זה קרה לה – הנה ספר שחובה להצמיד לה ליד מנורת הקריאה והציפרקלס.

"המדריך הישראלי לבנות 40+" מבטיח להכין את נשות גיל המעבר לקראת אותו מעבר מדובר, ולקחת אותן יד ביד כשהן פוגשות תופעות שעד כה רק שמעו עליהן, כמו נדודי שינה, מיגרנות, מצבי רוח משתנים, גלי חום והיד עוד נטויה. את הספר האדמדם חיברו בתבונה וברגישות, בגובה העיניים וללא שמץ של התנשאות – טלי רוזין, עורכת מדורי הבריאות ב-"לאשה", ד"ר עמוס בר וד"ר גדעון קופרניק – שניהם גניקולוגים בכירים. רוזין וד"ר בר ששיתפו פעולה בעבר בכתיבת תנ"כים כמו "המדריך הישראלי להריון ולידה" ו-"המדריך הישראלי למתבגרים", צירפו אליהם הפעם את ד"ר קופרניק, מנהל מחלקת גיל המעבר בבי"ח קפלן ויו"ר "החברה הישראלית לגיל המעבר". ביחד יצרו שלושתם ספר מופת ידידותי, מלא ידע, קולח ובעיקר אופטימי המוקדש לכל אותם ניואנסים קטנים שמגיעים במתנה עם הגיל, ואליהם שווה להיערך מראש, להכיר לעומק ובעיקר לדעת שפה – כולן יחד באותה סירה מתנדנדת. כך למשל תמצא הקוראת ההורמונלית (ויש גם פרק שלם על העניין הזה) – רשימת בדיקות מומלצת לגילה, סקירה מקיפה של התכשירים שיעברו איתה את הכול, עצות לבחירות מושכלות ואחראיות שרופא הנשים אולי לא הסביר,  שיטות לשימור החשק המיני למרות כל סימני המתיחה (שלה) ותזוזת שערות האף לאוזן (שלו), וגם – כמה המטען הגנטי שעבר בירושה יכול להשפיע דווקא עכשיו (ושוב תודה, אמא).     

חכו למצב רוח אידיאלי, העניקו את הספר הזה למישהי שאתם אוהבים (ולא משנה כמה עשורים), ושחושבת שאף אחד כבר לא כותב מנקודת המבט שלה – והזכירו לה שעכשיו זה הזמן הכי יפה שלה. או כמו שטלי מכנה אותו – "הפריים טיים".  

הספר" המדריך הישראלי לבנות 40+" מאת טלי רוזין, ד"ר גדעון קופרניק וד"ר עמוס בר (בהוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים, 199 עמ') – 128 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה