02 ביוני, 2011

עוד גבינה אחת

הרכבנו לעצמנו טנא מלא גבינות, ולא חיכינו לאורחים. יצא לנו מזה סיפור אהבה עם גבינת פטה

יש חגים שממש נולדו בשבילנו (במיוחד אלו שלא צמים בהם, או אלה שיש אחריהם איסרו-יום-חופש). חג השבועות למשל. ובאמת, לקראת החג מצאנו את עצמנו זורמים עם הטירוף וטועמים גבינות וקישים כאילו לא מתחיל תכף הקיץ (ואיתו מסיבות הבריכה הארורות). ומבין כל גושי הגבינות שהתנגשו בנו התאהבנו באחת יפהפיה וביישנית. מדובר בגבינת הפטה של משק יעקבס.

משפחת יעקבס מורכבת מ-3 דורות של גבנים ורפתנים, העובדים יחד במשק בוטיק משפחתי וקטן בכפר הרא"ה שבעמק חפר. שם הם מפיקים לא פחות מ-25 סוגים שונים של גבינות רכות, קשות או עבשות – מחלב בקר, עזים וכבשים, הניזונים אגב מאוכל ללא ריסוס ותוספות. הרפת והידע העצום לגיבון שרכש סב המשפחה (שלמה יעקבס) עוד בבית הוריו, פלוס מחברת המתכונים של סבתא רוני, היוו עבור דור הבנים ירושה מעניינת ונקודת פתיחה לא רעה בכלל להקמת המחלבה ב-1997, שמייצרת כיום בציוד חדיש אך עדיין בשיטות מסורתיות את מגוון גבינות הבוטיק שלהם, הקרויות על שם כל אחד מהנכדים.

אנחנו, שכבר מזמן שמנו עין על גבינות המשקים הפרטיים בסופר השכונתי (בין החמאה לריוויון), החלטנו השנה לתת צ'אנס ליעקבסים ולאריזות המשובצות היפות שלהם. אחרי שניסינו גם את הלבנה (המעולה), גם יוגורט עזים אוכמניות, גם גבינת סנט מור, וגם את הרוקפור והגאודה – הגענו למסקנה שעד יום שלישי לא יישאר לאורחים שלנו כלום. במיוחד הצטיינה גבינת הפטה העשויה מחלב כבשים מלא, שהתגלתה – בניגוד לרוב מה שאפשר למצוא בסופר – כעדינה ביותר ובעלת מליחות מדויקת להפליא. וזהו, להזכירכם אחר כך אין חג המון המון זמן. אתם עוד תתגעגעו.

גבינת פטה של "יעקבס" – 65 ש"ח לקילו (כל המוצרים כשרים ובפיקוח משרד הבריאות)
להשיג במגוון חנויות ורשתות שיווק בכל רחבי הארץ לפי הרשימה המופיעה באתר , או ישירות מחנות "משק יעקבס", כפר הרא"ה, טל': 04-6251266

שימו לב: החל מהיום, 2.6.11 (ועד שלישי, 7.6.11), יתקיים במשק יעקבס יריד ביכורים, בו תימכר מיטב התוצרת החקלאית של כפר הרא"ה – גבינות, לחמים, דבש, שמן זית, עוגות ועוד. לפרטים, הוראות הגעה ושעות פתיחה – לחצו כאן

[PSGallery=6bq10fb105y10]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה