13 ביוני, 2011

סרט שווה

סרטים מעוררי השראה מכאן ומכל העולם בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה

אחרי הדאון של סוף החג והחזרה לשגרה חיפשנו לעצמנו משהו שירומם את רוחנו ויכניס קצת השראה וגרוביות לעורקים שלנו. ובדיוק אז הגיע שבוע הגאווה – מגוון, מעניין, שמח ומלווה בקמפיין העוצמתי "שווה להיות גאה". אבל במסגרת האירועים הרבים שיחולו בהקשר הזה – הכי מתחשק לנו על פסטיבל הסרטים.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה שנפתח השבוע (במוצ"ש האחרון) ברוב הדר הוא האירוע הרותח של השבוע. עד שבת הבאה יוקרנו במהלכו מאות סרטים שמספרים את הנראטיב ההומו-לסבי-טראנס-בי באינספור סגנונות, צורות וזוויות. בין שלל הסרטים, בולטים לטובה במיוחד הפנטזיה הטרנסית מאינדונזיה "מאדאם X"; וגם הסרט הבוליוודי הראשון עם דמויות גאות – "לא יודע למה"; "למלכה אין כתר" – סרטו התיעודי החדש של תומר הימן על אמו שיוקרן בבכורה, ולראשונה בנוכחות בני משפחתו, עם הפתעה קטנה לסיום; "המתחרטים" – דוקומנטרי שבדי שמפגיש בין שני טרנסקסואלים שעברו שינויי מין בסיקסטיז וכעבור שנים התחרטו ועברו ניתוח חוזר; "קאבום" – סרטו החדש של הבמאי המשובח גרג אראקי ("עור מסתורי"); "איילנד" – דוקומנטרי אמריקאי מעניין ומותח; "בחדריהם, ברלין" שעוסק במפגשים של גברים ברלינאים דרך האינטרנט; המקבץ הסקסי, שמאגד כמה סרטים שיגרמו אפילו לצ'יצ'ולינה להסמיק; המחווה לקולנוע הנורבגי הגאה; וגם תחרות הסרט הישראלי הקצר, שבמסגרתה יוקרנו עשרות סרטים מקומיים גאים בבכורה – בשלושה מקבצים. ועוד לא דיברנו על העובדה שהפסטיבל מארח 30 (!) אורחים מחו"ל – במאים, שחקנים, מוזיקאים, מתעדים ומתועדים, שהכי כדאי להתחכך בהם בפואייה של הסינמטק או באחת ממסיבות הפסטיבל (וכאלה יש בכל יום בשבוע, בשינוי לוקיישן). להתראות בשנה הבאה (זה מה שנהוג לומר).

הפסטיבל הבינלאומי ה-6 לקולנוע גאה – 35 ש"ח לכרטיס (בקופות, 37 ש"ח בהזמנה טלפונית)
עד סוף השבוע, 11-18.06.11, לפרטים על כל ההקרנות והאירועים – TLVFEST.com (ללוח הסרטים המלא היכנסו לכאן), לרכישת כרטיסים – סינמטק תל אביב, שפרינצק 2, טל': 03-6060800, או בסינמפון 03-5157929 (לסרטים המוקרנים במרכז העירוני לקהילה הגאה, גן מאיר, תל אביב, טל': 03-5252896/7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה