02 במרץ, 2015

סלייס מסיציליה

הפיצריה הכי אותנטית בתל אביב, חבויה באזור שוק לוינסקי, ושייכת לפיציולו הסיציליאני אוסוולדו קוסטה. ברוכים הבאים לפמיליה היחידה שיודעת איך עושים קראסט מושלם

קרה לכם שגוועתם ברעב בדיוק באמצע מדבר שממה שאין בו אפילו פירור של קיוסק פתוח? אותנו זה תפס בחמישי האחרון, כשמיהרנו לצאת בלילה להופעה באיזה חור, על בטן ריקה (מי משאיר לבייביסיטר מגש שניצלים שלם?!). מזל גדול שהתוכניות שלנו גבלו בשכונת פלורנטין בתל אביב, ומזל אקסטרה-גדול שמישהו פתאום נזכר שאוסוולדו (osvaldo) קוסטה, שף הפיצה הכי סיצילאני בעיר, נמצא פה קרוב ויש סיכוי שהוא עוד ער.

חמש דקות אחר כך, מצאנו את עצמנו יושבים ליד שולחן עם מפות משובצות אדום-לבן (הכי הסנדק), בחלל קטן עם מטבח פתוח לסועדים, בו תוכלו לראות איך אוסוולדו החמוד, יליד סיציליה שעלה ארצה עם נעה אשתו הישראלית, מכין ממש כאן פיצות שעד היום היה סיכוי לתפוס רק באיטליה, בשפיץ של המגף. אחרי שהפעילו בשנים האחרונות פיצריה מצליחה בראש פינה, החליטו הזוג קוסטה לעבור לפני שנה לאזור שוק לוינסקי המתעורר ולפתוח את DA OSVALDO. בתפריט הממוקד (והכשר) שבנו, תמצאו 5 פתיחי אנטיפסטי, פאנינים מדהימים ומאפים סיציליאנים אסליים (תבטיחו לנו שתנסו את "קרודיולה", עגבניות חתוכות עם בצל ירוק, צלפים, זיתים, בזיליקום ותבלינים על בצק פיצה חם, 30 ש"ח); וגם קאלצונה פטריות וגבינת עזים סגור ואלוהי אחד (55 ש"ח); ובעיקר – 8 פיצות ענקיות שמשלבות חומרי גלם טריים מכאן, כולל הקמח (אך לא כולל הפרמז'ן שמיובא מרומאנה), הכל על פי מתכונים מקוריים שעושים כבוד לטעמים עליהם גדל בבית אמו דיוה בעיירה מסינה, ובמסעדה שניהלה סבתו פפינה (חפשו אותן בלוגו ובציטוטים על הקירות). אחרי התלבטויות קשות ("שנזמין את כל צד ימין בתפריט או שמאל?"), החלטנו לחלוק פיצה עצומה של קווארטו סטאג'וני, "4 עונות", שזה אומר פה רוטב עגבניות, מוצרלה, ארטישוק, פטריות, זיתי קלמטה ובצל ירוק שזללנו עד חוט הגבינה האחרון (בתמונה למעלה, 57/85 ש"ח). מדובר בשירה. כשהמגש חוסל, הצטערנו רק שאנחנו ממהרים ושלא הספקנו לקינוחים הביתיים כמו פנקוטה לימון, סלמי שוקולאטה מרוכז שמוגש עם 2 ספלי אספרסו, או קאלצונה אל'מלה במילוי תפוח, מוצרלה וסוכר מעל (25-38 ש"ח).

בתור חובבי פיצות מושבעים, התווכחנו כל הדרך להופעה מה בדיוק עשה לנו את ההבדל (עובי הבצק המדויק? הקראסט הקריספי המושלם מסביב? הנדיבות בתוספות הטריות? רוטב העגבניות הסודי?) ואיך כל ביס שלקחנו הטיס אותנו מיד לאיזה פיאצה באי הסיציליאני. סליחה פיצה-פיתה בטוסטר, אנחנו כבר לא יכולים לחזור אלייך. זה לא אנחנו, זה אוסוולדו.

DA OSVALDO, החלוצים 6, תל אביב, טל': 03.6528200. כשר, יש משלוחים. העסקית (א'-ה' בין 12:00-16:00): מגש פיצה רגיל + שתיה קלה + קינוח = 50 ש"ח בלבד.
ראשון-חמישי – 12:00-23:00, שישי – 11:00-16:00, שבת – מוצ"ש עד חצות.

 

או, ככה נראה סנדביץ' בוקר. פאניני סגור ומושלם ב-DA OSVALDO




איטליה בפלורנטין. פיצת "לוינסקי" עם ביצה ב-דה אוסוולדו




 

מסיציליה באהבה. פנקוטה לימון ב-DA OSVALDO

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה