24 במאי, 2020

סלוניקי בסלון

מעדניה יוונית חדשה מבית מסעדת "גרקו", מביאה אליכם במשלוח או במכולת ניידת משמחת את מיטב התוצרת ההלנית - החל מחומרי גלם להרכבת המזווה הכי שווה ועד מנות אותנטיות להכנה מסורתית בבית. השנה יוון זה לגמרי כאן

מהעציץ ועד המפה. לפתוח שולחן יווני בכל מקום שתרצו, GREEK DELI (צילם: חיים יוסף)

שמענו שזוג הורים מהגן הזמין צימר לאוגוסט. אמאל'ה. חבר אחר קנה כרטיס להופעה שמתוכננת ליוני. יאבאל'ה. אבל הכי קריפי? סבתא של שכן שוקלת קוויקי לסיישל. סבתאל'ה! לא יודעים איך אתם עם פתיחת הגבולות ושחרור הרסן. אנחנו בכל מקרה מתכוונים לקחת את הקיץ הזה באיזי ובערבון מוגבל, ואת הטיסה למיקונוס – המרנו בינתיים בשירות שמאפשר להזמין את יוון בטייקאווי עד הבית (מינוס החום, התור בחדר אוכל והצעקות "אחשלי? יזראל? איים נוט יור טויס!" בבריכת הלידו). כי אם אנחנו לא באים לאולימפוס – שימו לב איך הוא בא אלינו:

מסעדת "גרקו" היווניה הגדולה והשמחה, השיקה לאחרונה את GREEK DELI, מעדניה יוונית מקורית במתחם גרינברג (שכבר אפשר לכנות "מרכז צביקי עשת", המסעדן שהקים פה גם את "ביסטרו גרינברג", פיצריית PIZZA וגלידריית-החלומות "ג'לטריה" בשורה אחת). אחרי שנים שהסועדים פותחים ב"גרקו" ערב-ערב טברנה לצלילי זורבה והשקת אוזו, ולאור ההנחיות להישאר באזור הנוחות שלכם, הוחלט לאחרונה להרחיב את שירותי המסעדה, כך שתאפשר ליהנות מכל הטוב שיש למטבח היווני להציע – בכל נקודה שתחליטו לשבור בה צלחות, בעזרת מכולת מיוחדת במינה, הכוללת אפילו וורסיה נודדת בדרכים. אפשר לקחת מהמעדניה שבמסעדה או להזמין מהאתר שפע מטורלל של מנות מוכנות לזלילה או להקפאה, חומרי גלם שווים ואפילו כלי מטבח; המיובאים כולם ישירות מיוון, או מיוצרים כאן על פי מתכונים שאצרו צביקי והשף שלצידו, אליאב גולדנברג לאורך השנים. וכאמור, אפשר אפילו להזמין את כל הדלי לאירוע הבא שתחגגו, שיגיע ברכב מקורר ומאובזר, המשמיע מוסיקה יוונית שמחה ומוציא כל מנה שתרצו לזלול במקום.

התפריט מתחיל איך-לא במזאטים (צזיקי, עלי גפן ממולאים, סלטים וממרחים); ממשיך עם תבשילים מקומיים מוכנים (כמו קציצות דגים, כרוב ממולא, אוסבוקו ומרקים); ומאפים מגרים (תגידו רגע "ספנאקופיטה", מאפה תרד וגבינות ביוונית; או חלת שוקולד לבן; פילו "12 האלים" במילוי פטה עם דבש ושומשום שחור-לבן). את מנות הגריל (סובלקי, צלעות טלה, קבב דגים ועוד) תקבלו קפואות, מתובלות ומוכנות לצלייה; ומי שחולם על הקינוחים הלא מזוהים מהבופה בכרתים, שילמד להזמין "פורטוקלופיתה", שזה עוגת פילו ותפוזים. וזה רק על קצה המזלג, כן?

לטובת מי שמתכנן קדימה (הלו לתומכי הגל השני), הכינו פה סטוק חומרי גלם מתוצרת יוון ששווה להחזיק בכל מזווה – כמו שמני זית, דגים מעושנים, ממרחים, לימונים כבושים, חבושים, רטבים, אלכוהול כיפי ובירה מקומית. בוויטרינת הגבינות יש כמובן פטה, יוגורט עזים או חמאה בתבלינים. יש פה גם מדף כלים יפים ובהם מגש אותנטי לגירוס, כוסות לאוזו, פינג'אן מוזהב ואפילו מפות יווניות לאירוח פולקלוריסטי. וזה עוד לפני שביקרנו במחלקת "הכי יווני שיש", המציעה זיתים, דבש, קפה יווני, תה הרים, עציץ אורגנו יווני ואפילו שש-בש וכובע שמעון-פרנסי. אבל חכו שתעברו על תפריט שבועות המגרה עם עוגות הגבינה והקרמל, היוגורט, הדגים והצזיקי – להפקת ארוחת-חג שעוד תיכנס למיתולוגיה.

לקחנו בייגל'ה קולורי וטירוקפטרי – ממרח פלפל קלוי ופטה. יישרנו מוסקה מעולה וקציצות כרישה עם גבינת קפלוטירי; שקענו בממרח סקורדיליה ממכר משום ושקדים, לצד קציצות קפטדס טלה ברוטב מנגולד, לימון וארטישוק, וגם פאבה – ממרח אפונה צהובה. ניסינו לפענח מה יש ברוטב לסלט יווני שקנינו בבקבוק, ולקח אותנו בביס חזרה למסעדת החוף ההיא בסנטוריני. סיימנו עם טירופיתה (מאפה פילו גבינתי שכולו טירוףיתה), לצד גלידת יוגורט וצנצנת רוטב קיימאקי מפירות יער, שירדו חלק בגרון עם אוזו הבית שתובל בפירות יבשים.

בקיצור, יאסו טרמינל, השנה אנחנו אוהבימוס את החיימוס מהסלונ-יקי הפרטי שלנו.

GREEK DELI – המעדניה של גרקו במשלוחים או במכלת ניידת ברחבי גוש דן
להזמנות – באתר, וב"גרקו", אורי צבי גרינברג 25, אזורי חן, תל אביב, טל: 03.6703626

הטונה מאתונה – עד הבית. הצצה למעדניית גרקו, GREEK DELI

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה