13 באוקטובר, 2010

סיפורי פסטה

תרגילים פשוטים בפסטה מסולסלת: ספר ואתר על המאכל הכי מנחם בארון

מודים: הידע בבישול איטלקי שלנו מתמצה לרוב בלהזמין פיצה או להרוס פסטה. האמת, זכורה פעם אחת שניסינו להגיש איזה אנטי-פסטי, ועד היום החבר'ה מבקשים מאיתנו את המתכון – כדי שלא נגיע אליו שוב. בדיוק בשביל אנשים כמונו, שמתעקשים להזמין במסעדה רק ספגטי או "הצינורות הקצרים האלה" – נולד האתר "The Geometry of Pasta".

האתר הנקי והיפה הוא למעשה טעימה קטנה מספר בעל אותו שם, ושניהם נועדו להפוך את כולנו למומחי פסטה, על ידי הכרה והבנה טובה יותר של צורות ושמות הסוגים השונים ובעיקר – איזה רוטב מתאים בדיוק לכל אחד מהם.

וכך, ברשימה שמית מ-A עד Z או כתפזורת גרפית יפהפייה – תמצאו באתר כמעט את כל סוגי הפסטה הקיימים, החל מדפי לזניה מלבניים, דרך טורטלינו (האח השמן של טורטליני) ועד "אלפבּטו" – פסטה בצורת אותיות לועזיות קטנות ואכילות. לחיצה על כל צורה או שם של סוג הפסטה תוביל מיד למידותיו המדוייקות (רוחב, אורך והיקף), לסיפור העומד מאחוריו וכאמור לרוטב שיהפוך אותו מהכי סתם לשוֹק היסטרי. כך למשל למדנו כי ריגטוני שווה להגיש אל-פורנו (מבושל בתנור); שפטוצ'יני הולך טוב עם פרשוטו וקרם (הכי מתכון ליום כיפור); ושקנדלה או זיטי הוגש במקור כארוחת צהריים בחתונות. באתר מחכים לכם גם מתכונים שהסכימו יוצרי הספר לחשוף – בינהם גילינו למשל את "פוּטָה נסקה" – "רוטב זונות" באיטלקית, על שום בעלים של בית בושת נפוליטני שנהג להגישו, וגם סרטון אנימציה משגע שממחיש איך להכין פרפרלה טעימה.

אז נכון, כנראה שנמשיך לדבוק במה שהכי פשוט וטעים לנו – פנה עם מלח גס (סטייה אישית) אבל לפחות עכשיו אנחנו סוף סוף יודעים מה ההבדל בין ספגטי למקרוני (135 ס"מ) ואיך קוראים באמת לפסטה ביסלי גריל. 

אתר הספר – www.geometryofpasta.co.uk.
הספר "הגיאומטריה של הפסטה" – 14.99 פאונד באתר (או 8.59 פאונד באמזון – שם תוכלו להציץ גם בעמודים פנימיים מתוכו)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה