29 בנובמבר, 2011

סינית אני מציירת אליך

טל-יה קריגר יוצרת עבודות קליגרפיה עדינות, בעזרת טכניקה שלמדה בסין - אך בהשראת נופים שהיא רואה כאן בישראל. מתברר שמזרח ומערב - זה לא רק שם של רוטב

עד לפני כמה ימים, הסתכמה המשיכה שלנו לסין בחיבה מוגזמת לרוטב חמוץ-מתוק. אולי זה לגמרי אהרוני מצידנו, אבל כל אזכור של סין תמיד לוקח אותנו למחוזות קולינריים, וזה עושה עוול כפול – גם לסין המדהימה, וגם להיקף הירכיים שלנו. לכן שמחנו במיוחד לפגוש ביצירות העדינות, המקסימות, היוצאות דופן של טל-יה קריגר, שמתמחה בקליגרפיה סינית מסורתית. טל-יה, מטפלת באמנות במקצועה, שהתעמקה בלימודי סינית, בודהיזם ודאואיזם – הגיעה עד סין וטיבט במסע בעקבות קסמי הקליגרפיה. בסין בילתה שבעה חודשים תמימים בלימוד הטכניקה בשיטה המסורתית, וקיבלה מהמאסטר שלה את השם הסיני "גאו יואן", שפירושו "גבוה" ו"רחוק". שמה הסיני מתנוסס על חותמת האבן שהיא מטביעה על כל עבודותיה.

כיום היא שואבת השראה משדות המושב שבו גדלה ומהגינה בבית הוריה, ו"מתרגמת" את הצמחייה הארצישראלית לקווים הסינים, בקליגרפיית מכחול מיומנת שמאופיינת במינימליזם עשיר (כן, יש דבר כזה. הרגע המצאנו). דרך קווי הדיו הפשוטים היא מצליחה להעביר את התנועה והאופי הייחודיים של כל צמח, וכל עבודה שלה היא one of a kind, ואין שנייה לה. את כרטיסי הברכה, הסימניות והציורים הממוסגרים שלה, שבהם היא משלבת גם רקעים שונים מנייר יפני, היא מוכרת פעמיים בשבוע במדרחוב האמנים בנחלת בנימין, ומקבלת גם הזמנות פרטיות לפי גודל החלל, אופי המזמין והעדפות אישיות. אנחנו הלכנו שבי אחרי הכישרון העדין שלה, ואנחנו אומרים את זה בלי טיפה של סיניוּת.

יצירות קליגרפיה "פרח דיו" של טל-יה קליגר – כרטיסי ברכה – 10-20 ש"ח, סימניות – 25 ש"ח, ציורים ממוסגרים החל מ-55 ש"ח
להשיג בדוכן של טל-יה, מדרחוב האמנים בנחלת בנימין – רמב"ם 15, תל אביב, בימי שלישי ושישי, talya_k@yahoo.com

להתרשמות מהיצירות – עברו לדף הפייסבוק "פרח-דיו" של טל-יה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה