14 ביוני, 2016

כיכרות קריאה

חגיגות שבוע הספר העברי שיחלו מחר ברחבי הארץ - לא נגמרות בכיכרות: בואו לדפדף בחנויות העצמאיות וההוצאות הקטנות וצאו עם ערימה שתרים לספרייה שלכם באמת

תראו, גם אנחנו כמו כולם אוהבים להגיע הביתה, לשים את הקשב בהולד ואת הריכוז על מיוט, לשקוע בספה ולבהות בכל דבר שישימו לנו ("חמש עם", עונה אליפות!). ובכל זאת, פעם בשנה, בדיוק לפני שהמסכים מולנו הופכים למלפפונים חמוצים – מגיע חג הספר העברי הרשמי ומזכיר לנו שהעיניים הלאות שלנו יודעות גם לקרוא (ולא רק את תוצאות היורו).

ובכן היום, ערב החג התרבותי הזה (שלא דורש אף ארוחה משפחתית, תודה לאל) הרשו לנו לשים בפרונט את חנויות הספרים העצמאיות וההוצאות הקטנות והאמיצות שבשטח, אלו שמרימות את הראש מעבר למבצעים, ומצליחות להביא ניחוח אחר לספרייה הביתית שלכם. והשנה – גם חולקות ממש את אותן הנחות כמו ברשתות הגדולות. הנה למשל 2 חנויות ו-2 הוצאות ספרים מקסימות, מהן אפשר לצאת רק עם חומרים משובחים שבאמת שווה להעמיק בהם (שמנו לכם בהמשך סימניות סביב המלצות הצוות):

 

#1 (בתמונה למעלה)
החנות – "אסיה הוצאה לאור"
מה קורה בשבוע הספר – האמת היא שכל הספרים בחנות ההוצאה המשובחת הזו, כולל החדשים ביותר, כבר בהנחה. כך שלא תצטרכו לחפש הרבה כדי להתאים את עצמכם למבצע. פשוט לכו עם הלב. אנחנו למשל בחרנו את הספר "גודאי" שיצא לאור בשבוע שעבר ובסמוך ליום ירושלים – שהוא גם יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. הסופרת מעין בן הגיא מצליחה לתאר בו בנימה קולעת והומור דק את סיפורה של חברתה ושותפתה לכתיבה זהבה גושן, שעלתה לארץ מאתיופיה ב-84' ומשתפת כאן את סיפורה המטלטל, בנושא שחסר כל כך על מדף הספרים העברי. כל זאת, דרך דמותה של גודאי, ילדה אמיצה שיוצאת למסע התבגרות אמיתי אל "עיר הפלאות המצופה זהב ונוטפת דבש" – יֵרוּסַלֵם.
כמה ומאיפה – 59 ש"ח (במקום 65 ש"ח, 250 עמ'), מחנות הוצאת ספרים אסיה. טווח הספרים בחנות – 29-79 ש"ח (כולל חדשים ואמנות).

החברות שהפכה לספר. מעין בן הגיא וזהב גושן, מחברות "גודאי"

החברות שהפכה לספר. מעין בן הגיא וזהב גושן, מחברות "גודאי"

 

#2
החנות – "המגדלור"

כמה שהידיים יוכלו לסחוב. מבצעים מהוללים ב"המגדלור"

כמה שהידיים יוכלו לסחוב. מבצעים מהוללים, גם על כותרים חדשים, ב"המגדלור"

מה קורה בשבוע הספר – במקביל למסיבת חגיגית שתיערך בחנות המהממת (חמישי, 16.6, במעמד עדי קיסר ודיג'יי אליוט, שירימו את הכריכות באוויר), תוכלו ליהנות החל ממחר (15.6) מ-15% הנחה על כל הספרים באנגלית שהצוות המומחה מייבא בלעדית לחנות (המתנה הבאה שלכם, באחריות). יש גם 20% הנחה על כל הספרים בעברית, פלוס מבחר גדול של ספרים במבצע של 2 ב-100 ש"ח (כולל כותרים חדשים), ועוד המון ספרי ילדים ונוער במבצע 3 ב-99 ש"ח (כולל החדשים ביותר). כל זה מחכה לכם גם באתר האונליין, אבל אם תגיעו לחנות עצמה (חובה!) תוכלו לתפוס את אחד האירועים הבאים: ב-23.6 תיערך השקה לספר "אחותי" מאת משה סקאל; ב-26.6 – השקת הפרויקט הספרותי והמוזיקלי "ילדי בית העץ" של רן ויאיא כהן אהרונוב; 30.6 – חגיגות לילה לבן והזדמנות אחרונה ליהנות מהנחות שבוע הספר.
כמה ומאיפה – החל מ-39 ש"ח לספר בחנות במרקט (ההנחות יזוכו ויוחזרו בהתאם למבצעים בחנות); כל ההנחות החל מרביעי (15.6) גם באתר "המגדלור"; וגם בחנות – לבונטין 1, תל אביב, טל': 03.6868225

בישלו לכם אחלה מבצעים. גם ספרי בישול חדשים במבצעי 2 ב-100 ש"ח, ב"המגדלור"

בישלו לכם אחלה מבצעים. גם ספרי בישול חדשים במבצעי 2 ב-100 ש"ח, ב"המגדלור"

 

 

 

 

#3
החנות – "סיפור פשוט"

שבוע הטקסט העברי. גיליון 4 לכתב העת הספרותי GRANTA, בהוצאת "סיפור פשוט"

שבוע הטקסט העברי. גיליון 4 לכתב העת הספרותי GRANTA, בהוצאת ועריכת "סיפור פשוט"

מה קורה בשבוע הספר – בחנות הקסומה הזו שבלב נווה צדק, יתקיימו לאורך החודש אירועים עם יוצרים ויוצרות שיחתמו על מגוון ספרים שהמדף שלכם חייב לעצמו. חלקם כבר נמכרים כעותק חתום בחנות האונליין שבמרקט ועד לתאריך האירוע בלבד (חסכנו לכם
את התור), ביניהם: "ספר על אוכל" של הדי עפאיים (עד 15.6), "הילדים של הצהריים" של אביחי ניזרי ולירון כהן (עד 16.6), ו-"רישומון" של אילנה זפרן (עד 17.6). יש פה גם את כל הגיליונות של כתב העת הספרותי הנחשב GRANTA במהדורה בינ"ל שהחנות מייבאת בלעדית, וכמובן את כל הגיליונות בעברית ש"סיפור פשוט" עורכים ומוציאים לאור (מתי לאחרונה הייתם בחנות ספרים שהיא גם בית לטקסטים מקוריים?). כל שאר הספרים כבר בהנחות יפות באתר או במבצעים בחנות – כמו 20% הנחה על כל הכותרים בעברית; 30% הנחה בקניית 2 ספרים ומעלה על תחומים משתנים (ממחר, 15.6); והנחות מיוחדות לכל ז'אנר בימי האירועים (בישול, ילדים, רומן גראפי, פרוזה, ועוד).
כמה ומאיפה – החל מ-38 ש"ח לספר בחנות במרקט, כל המבצעים וההנחות גם באתר "סיפור פשוט" וגם בחנות – שבזי 36, נווה צדק, תל אביב, טל': 03.5107040. פרטים בפייסבוק ובאינסטגרם. חפשו את דוכן GRANTA בשבוע הספר בכיכר רבין בתל אביב.

 

#4
החנות – הוצאת "צלטנר בית מלאכה לספרי ילדים"

רוצים הכל, אוקי? עוד ספר מרהיב בהוצאת "צלטנר"

מאמינים בו, מגינים עליו ומאפשרים לו לגדול.  עוד ספר מרהיב בהוצאת "צלטנר"

מה קורה בשבוע הספר – אם עדיין לא הכנסתם לכם לראש הגיע הרגע: "צלטנר", הוצאת הספרים המקורית והמשובחת, בוחרת מהארץ ומהעולם לא רק ספרי ילדים ערכיים ונהדרים, שבא לנו לטרוף את כולם מרוב יופי, אלא גם בספרים מדוברים לקהל המקריאים הבוגר. הנה אחד מומלץ מכל ז'אנר: "מה עושים עם רעיון?", רב-המכר שזכה בין היתר בפרס התמונות הטוב ביותר מטעם מדינת וושינגטון, הוא ספרו המקסים של הסופר והעיתונאי קובי ימאדה, שהצליח בצורה גאונית ורגישה להאניש את המושג המופשט "רעיון" והפך אותו לדמות ביצה שברירית (כמה מתאים) אך כזו שטומנת בחובה את האפשרות לפרוש כנפיים ולעוף רחוק. "מלאלה" הוא ספר חדש שחיברה זוכת פרס נובל לשלום הצעירה בהיסטוריה, מלאלה יוספזאי, יחד עם פטרישיה מק'קורמיק, שפונה במהדורה מיוחדת לקוראים צעירים ומציג ב-5 פרקי זכרונות מלאי השראה את סיפורה של נערה צעירה שעמדה על זכותה להשכלה ושינתה את העולם. בקרוב גם על מסכי הקולנוע בסרט התיעודי "הוא קרא לי מלאלה".
כמה ומאיפה – "מה עושים עם רעיון?" – 68 ש"ח (תרגום: יהודה אטלס, לכיתות א'-ב') – 68 ש"ח בחנות ההוצאה, מלאלה (220 עמ', תרגום: תמי לימון, לבני 12 ומעלה) – 84 ש"ח בחנות ההוצאה. טווח מחירים כללי – החל מ-50 ש"ח בחנות האונליין במרקט. לפרטים: "צלטנר. בית מלאכה לספרי ילדים", מוהליבר 30, תל אביב, טל': 03.5404925

לעורר השראה, לעורר פעולה. מתוך מלאלה, של הוצאת צלטנר

לעורר השראה, לעורר פעולה. מתוך מלאלה, של הוצאת צלטנר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה