01 במאי, 2016

סוד הקסם היפני

מחצלות ואריחי הטאטמי המקוריים שיש בכל חדר מסורתי ביפן הגיעו לישראל, ומאפשרים גם לכם להכניס קצת זן לחיים. כך תהפכו את הממ"ד לחדר הכי מרגיע בבית

שלום לכם מהעבר השני של פסח. לא יודעים איך אתם ניצלתם את הימים שבין מצה-ברייט לעוגיות קוקוס, אצלנו זה בעיקר הסתכם בלשאוב פירורים מהבוקר ועד הפינות הקטנות של הלילה. שלא לדבר על החוף שהילדים הביאו איתם מהים הביתה (אז בגלל זה אומרים חול המועד?). אחרי התייעצות קלה עם האיי-רובוט, לקחנו החלטה: לפחות את אחד החדרים בבית אנחנו מתכוונים לצפות מקיר לקיר במחצלת נעימה, טבעית, קלה לניקיון ושתכניס לבית סדר יפני חדש. סיונרה רצפת שומשום, שלום אהבה.

קוראים לדבר החכם הזה טאטמי, שזה ביפנית עתיקה "לקפל", ולא סתם: מדובר באריחים עבים אך מודולריים, המכילים קש דחוס שנעטף במחצלת צפופה, נתפרים מסביב במסגרת בד ומשמשים כבר מי יודע כמה שנים לריפוד חדרים בכל פגודה ביפן, או בגלגול עכשווי יותר – כשטיחים באולמות אימון מקצועיים. אחרי שנסעה ללמוד מדיטציה ביוון, התאהבה מאיה קרסו בחומר הנעים שלרגליה וביררה עם המורה שלה מאיפה משיגים. אחרי שמצאה את הדבר האמיתי ביפן החליטה להקים לפני שנה וחצי עם בן זוגה רועי קפלן את בית "טאטמי ישראל". מהמרכז שלהם ביפו המשמש בבוקר כאולם תצוגה ובערב כבית לסדנאות ושיעורי מדיטציה (שמאיה מעבירה), תוכלו לצאת עם אריחי טאטמי בגדלים, עוביים, מילויים ומסגרות בצבעים שונים, שיכולים לשמש כשטיח ענק לכל חלל, כבסיס למזרן, או דווקא כפינת זולה קטנה וכיפית לילדים. כולם רכים בדיוק במידה הנכונה, נעימים מאוד למגע, מדיפים ניחוח טבעי נהדר שלפי היפנים "משקיט את התודעה", ומכניסים הרבה זן לאולם אמנויות הלחימה שלנו בסלון.

מי שהולך על הקטע עד הסוף – יישמח לגלות פה עוד הפתעות מיפן כמו כריות מדיטציה, כורסאות טאטמי, פרגודי נייר, קישוטי קליגרפיה לקיר וכל מה שיהפוך את הממ"ד לחדר הכי מרגיע בבית. לכו על זה בלי היסוס. ובלי נעליים, מומלץ.

אריחי טאטמי – החל מקטן (90 ס"מ על 30 ס"מ) ועד גדול (1 מ' על 2 מ') – 280-680 ש"ח. עשוי חומרים טבעיים וקל לניקוי.
להשיג בבית הטאטמי, אברהם לוינסון 2, יפו (מול גל"צ), טל': 03.6489280, ראשון, רביעי – 10:00-16:00, שלישי, חמישי – 11:00-18:00, שישי 10:00-14:00. עוד פרטים בפייסבוק.

 

פתחנו אולם תרגול. מחצלות טאטמי גדולות לריצוף חדרים

פתחנו אולם תרגול. מחצלות טאטמי גדולות לריצוף חדרים

 

אווירה חדשה במשרד. אריחי וואשי (למעלה) ושטיחי טאטמי

אווירה חדשה במשרד. אריחי וואשי (למעלה) ושטיחי טאטמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה